Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Hur kan folk vara ”mer på klanens sida” när linnea inte yppats ett ljud mer än att polisen sköter det? Ingen vet vad hon har. Därför ska man nog akta sig för vad man säger/lägger fram för bevis nu innan. Även ta sida….jag tar Ls sida för jag litar hellre på en potentiell lögnare än kvinnomisshandlare

Jockiboi å hans shitshow har lyckats ge henne ALLT dem har på henne, bra jobbat!

Svänger snabbt i hockey som man brukar säga.
Citera
2024-01-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riktigarocco
Mycket sällsynt att bli dömd till fängelse för grov misshandel, möjligtvis fotboja i värsta fall men lär bli böter & samhällstjänst dock underbart att muppen för alltid kommer ha ”kvinnomisshandlaren ” i sitt cv han som är så ”manlig ” och framgångsrik haha bäst var att han grät i förhandlingarna hahaha

Va?!!
Skämtar du?
Ringa misshandel brukar bli böter och villkorligt, vid misshandel böter eller fängelse och vid grov misshandel är det alltid fängelse.
Citera
2024-01-03, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodangerontheroof
Åklagaren spelar högt här. Om man bestämt sig för grov misshandel så kan det bli problematiskt om det stannar vid misshandel normalgraden. Att sedan Gustav Björklund, Jocke och det gänget håller på och drar i hop en massa skit om Linnea kommer i konkret mening inte betyda någonting. För vad jag fått veta har snuten plockat in Chrippas bil för teknisk undersökning.

Hörde ett rykte om att Linnea hade ny bostad klar redan på Nyårsafton. Planerat? Ja vi får se.

Vadå spela högt?
Åklagaren kan ha ett första yrkande på grov misshandeln och godkänner inte rätten det finns ju ett andra yrkande på misshandel av normalgraden.
Citera
2024-01-03, 15:56
Medlem
Giant Squids avatar
Det vore ju synnerligen hemskt om Jockiboi är med i en kampanj att förminska brottsoffret. Men inte förvånande
Det borde räcka för att branschen tar avstånd.
Citera
2024-01-03, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sara443
Hur kan folk vara ”mer på klanens sida” när linnea inte yppats ett ljud mer än att polisen sköter det? Ingen vet vad hon har. Därför ska man nog akta sig för vad man säger/lägger fram för bevis nu innan. Även ta sida….jag tar Ls sida för jag litar hellre på en potentiell lögnare än kvinnomisshandlare

Jockiboi å hans shitshow har lyckats ge henne ALLT dem har på henne, bra jobbat!

Nu har vi ju dock inte vetskap om all bevisning som Jocke och hans gäng har, om man ens har något ytterligare än det man gått ut med. Att Linnea har vetskap om vilken bevisning som man har tillgång till ändrar inte speciellt mycket.
Citera
2024-01-03, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Vadå spela högt?
Åklagaren kan ha ett första yrkande på grov misshandeln och godkänner inte rätten det finns ju ett andra yrkande på misshandel av normalgraden.

Jo men han lär inte få 14 dagar till i häktning. Det kan du glömma. En vecka om han har tur med rådmannen.
Citera
2024-01-03, 16:00
Avstängd
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är aldrig upp till mig att förlåta en handling som är riktad till någon annan och har orsakat en annan skada.
Det är inte riktigt det jag vill säga heller.

Vi ponerar att mitt barn begår ett brott, vilket jag givetvis skulle tycka är en tragedi på alla nivåer.
Jag skulle varken vara den som förlåter eller ställer mig bakom det.
Men jag skulle göra allt i min makt att få det barnet (som vi låtsas är vuxen nu då) på rätt bana igen och hjälpa till att det inte händer igen, genom att vara just det stödet.
Jag både tror och hoppas att det många ggr ger bättre förutsättningar till en förändring framför att låta samhället ta över helt och hållet.

Inget annat.

Givetvis finns det gränser även i mitt eget resonemang, men var den gränsen ligger får situationen avgöra.

Jag tippar på att det sen visar sig att Chrilles östrogenblockerande knark och testosterondopning orsakade en vansinnig och grov misshandel med svåra skador som resultat.. över radering av en återställningsbar youtubekanal som blev hackad av ryssar.. men på grund av deras arbetsval så kunde aldrig Chrilles gäng av influensergangsters erkänna att grov misshandel är fel.. så hela ligan åker dit för grovt förtal för att det var viktigare att grovt förtala offret än att ta avstånd från en annan skurk i samma liga efter att grovt våldsbrott begicks.

Vill man sätta sig själv i fängelse för att visa att man struntar i brottens nivå av brutalitet, och försvarar en våldsbrottsling genom att själv begå grovt förtal för att visa att man är med våldsbrottslingen även om vidriga brott begåtts.. då är man ju en sån där korkskalle som vill sitta i fängelse gehom att direkt försvara en brottsling och begå grova brott själv.
Senast redigerad av KungPungPat 2024-01-03 kl. 16:13.
Citera
2024-01-03, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Har du hört talas om Amber Heard och Johnny Depp?
Eller fall där det slutat med mord, för att brottsoffret velat lämna?
Läs om Lydia Barth som avrättade sin kille, för att han bad henne lämna honom och hans liv.
Sjuka kvinnor som skyller på männen.
Man behöver inte vara stor och stark för att misshandla någon psykiskt.

Hur sjukt är det inte att Linnea stalkat Christofer i flera år, trots att han bildat familj? Ivrigt påhejad av sin familj?
Ganska smutsigt.

Det ska bli synnerligen intressant att ta del av händelserapporterna när dom släpps, just nu råder förundersökningssekretess, vettu...

Hur sjukt är de inte att Chrippa fortsatt ha kontakt och svarat på meddelandena från henne trots att han har bildat familj (och dessutom då hon är 11 år yngre och då även varit omyndig under en del av den kontakten och Chrippa åldersmässigt varit 25+ hela tiden).
Och att han dessutom gjort valet att lämna sin familj för denna tjej.
Det om något är ju vad som är smutsigt
.

Så tyvärr har Chrippa satt sig i det här helt själv. Han blev ju inte tvingad att lämna Julia och Chloe utan gjorde det frivilligt. Han flyttade in hos Linnea och sedan tillsammans med henne till lägenheten på Södermalm. Och så som han levt livet med sån ignorans kring vad han gjort och inte velat ta ansvar för så väntade man ju bara på att han skulle plockas in och även om detta var ett oväntat sätt så hittade karma sitt sätt att skaka om honom - sorgligt nog att det blev genom ett våldsbrott.
Citera
2024-01-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstBerg
Tack, då har åklagaren bestämt sig för grov misshandel och då är det ett grövre våldsbrott, eftersom han är tidigare dömd så lär det bli kåken om han fälls.
'
Fängelse får han oavsett om det handlar om grovt våldsbrott.

Vad är han tidigare dömd för? Ett ringa narkotikabrott kommer inte påverka påföljden.
Citera
2024-01-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Jo om bevisen inte håller kan han bli släppt omgående.

Jag är förvånad att han suttit såhär länge och att han nu tom blev häktad. Vad har åklagaren på honom egentligen? Är Linnea också häktad?
Linnea har ej blivit häktad o aldrig blivit.
Citera
2024-01-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Någon som vet om lägenheten är avspärrad?
Högst sannolikt inte, tror dock inte linnea bor hemma pga folk som springer utanför bostaden. Tacka jocke m familj för de och cluee news
Citera
2024-01-03, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Högst sannolikt inte, tror dock inte linnea bor hemma pga folk som springer utanför bostaden. Tacka jocke m familj för de och cluee news

Tack Jocke med familj och Cluee News.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in