Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-09-16, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bdonk
Exakt så är det. Programmet har naturligtvis ett manus, inte ordagrant, men ett upplägg där framförallt Pernilla och Bianca går in för att spela rollerna som sig själva som en slags karikatyrer på sig själva, där det bland annat ingår att dom skall vara korkade, lite bakom flötet. Dom flesta tittare förstår att det är så men så finns det en liten skara som inte fattar det utan går på "bilden av Bianca och Pernilla" och det säger en hel del om just dom tittarna 😄

Vilket produktionsbolag jobbar du på? Jag har jobbat på några och vet ungefär hur det funkar. Men den som följt den här familjen längre än WV vet att det inte är briljans som ska in på lodrätt 7 då det kommer till Wahlgrens.
Citera
2021-09-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersAndersson21
Vilket produktionsbolag jobbar du på? Jag har jobbat på några och vet ungefär hur det funkar. Men den som följt den här familjen längre än WV vet att det inte är briljans som ska in på lodrätt 7 då det kommer till Wahlgrens.
Men exakt……👍
Citera
2021-09-16, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Mmmm... Kom ihåg var ni läste detta och allt annat först - ni som applåderar CB.

Såg ett gammalt avsnitt häromdagen där PW, BI och CS pratar om relationer (det var slut med Philipe igen...) och de kom in på PWs situation - att hon var så bränd och att det ska till mycket för att släppa in någon i livet igen.

CS säger då att det också kräver mycket av den man som kommer "in" i allt (WV bl.a.). PW rättar henne med "in i MIG". 🙈

Som en liten checklista för en blivande "svärmorsdröm" som CB!!

Håller med dig! Många varningsklockor från alla håll och kanter. Jag hade tagit mitt pick och pack och sprungit direkt om jag hade hört allt som sagts om mr C, vare sig det kom från okända personer eller ej.
Citera
2021-09-16, 16:29
Medlem
Citat:

Så rätt! Har träffat PW några gånger. Så att otroligt korkad och ocharmig.
En nära familjemedlem har jobbat med henne under en längre period. Rena katastrofen på flera sätt.

Benjamin må vara duktig på att skriva musik och den delen men är för övrigt som en lobotomerad 10-åring.

Som sagt programmet är scriptat och Pw och Bianca har sina roller som man önskar förmedla, men korkade - ja det är högst relevant både scriptat och utan script.
Citera
2021-09-16, 19:18
Medlem
Citat:
Exakt så är det. Programmet har naturligtvis ett manus, inte ordagrant, men ett upplägg där framförallt Pernilla och Bianca går in för att spela rollerna som sig själva som en slags karikatyrer på sig själva, där det bland annat ingår att dom skall vara korkade, lite bakom flötet. Dom flesta tittare förstår att det är så men så finns det en liten skara som inte fattar det utan går på "bilden av Bianca och Pernilla" och det säger en hel del om just dom tittarna 😄

Är ju konstigt att P är likadan på bla sin Instagram då..
Citera
2021-09-16, 20:36
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Är ju konstigt att P är likadan på bla sin Instagram då..
Nu följer jag inte Pernilla på hennes Instagram så jag känner inte till exemplena du tänker på. Men visst är det så att människor har olika begåvningar och Pernilla och Bianca till exempel är inte duktiga på geografi och matte till exempel, men dom är väldigt begåvade på andra sakar.

Dom har ju talang för sång och skådespel och att vara entertainers och det är deras starka sidor. Sen har dom gott om självdistans för att kunna driva med sina svaga sidor och spela på det i programmet och göra underhållning av det. Det är en styrka och människor som är korkade på riktigt har inte den självdistansen och ger bara intryck av att vara korkade rätt igenom utan någon självinsikt.
Citera
2021-09-16, 21:03
Medlem
Citat:
Nu följer jag inte Pernilla på hennes Instagram så jag känner inte till exemplena du tänker på. Men visst är det så att människor har olika begåvningar och Pernilla och Bianca till exempel är inte duktiga på geografi och matte till exempel, men dom är väldigt begåvade på andra sakar.

Dom har ju talang för sång och skådespel och att vara entertainers och det är deras starka sidor. Sen har dom gott om självdistans för att kunna driva med sina svaga sidor och spela på det i programmet och göra underhållning av det. Det är en styrka och människor som är korkade på riktigt har inte den självdistansen och ger bara intryck av att vara korkade rätt igenom utan någon självinsikt.

Att driva med sina svaga sidor är inte att hylla sina svaga sidor eller kritisera de som angriper svaga sidor. Det är att avsäga sig allt ansvar och låta andra få stå och vänta på att man aldrig kan passa tiden för att det är viktigare att prioritera sig själv och skita i att ta itu med sig själv. Det är varken ADHD (se program 3) eller "att driva med sina svaga sidor". Det är ren narcissim.
Citera
2021-09-17, 01:06
Medlem
Flax75s avatar
Citat:
Att driva med sina svaga sidor är inte att hylla sina svaga sidor eller kritisera de som angriper svaga sidor. Det är att avsäga sig allt ansvar och låta andra få stå och vänta på att man aldrig kan passa tiden för att det är viktigare att prioritera sig själv och skita i att ta itu med sig själv. Det är varken ADHD (se program 3) eller "att driva med sina svaga sidor". Det är ren narcissim.

Detta med passa tider. Fattar inte att folk låter dom hålla på.
Jag hade åkt, gått före, ställt in osv, om nån behandlade mig så.
Citera
2021-09-17, 14:13
Medlem
Håller med dig. Och det finns ett bästföre datum att vara korkat charmig.
Att bara fnissa sig igenom livet och sedan bli aggressiv gentemot sina följare när dom påpekar eller frågar så kallas dom psykopater mm. Det kan man vänta sig av en tonåring. Men en dam på 50+.?
Vad gäller pojkvännen C.B och deras relation så kanske dom passar ihop trots allt. Time will tell.
Citera
2021-09-17, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza78
Håller med dig. Och det finns ett bästföre datum att vara korkat charmig.
Att bara fnissa sig igenom livet och sedan bli aggressiv gentemot sina följare när dom påpekar eller frågar så kallas dom psykopater mm. Det kan man vänta sig av en tonåring. Men en dam på 50+.?
Vad gäller pojkvännen C.B och deras relation så kanske dom passar ihop trots allt. Time will tell.

Hela P och C historien är så sorglig. Kan inte på något sätt vara bra för P’s varumärke.
Citera
2021-09-17, 18:15
Medlem
Håller med dig Someone.
Alla sagor har sitt slut.
Men jag tror/hoppas att Pernilla börjar förstå att det inte har något med svartsjuka att göra.
C.B är en slipad man.
Citera
2021-09-20, 14:21
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trez77
Ang barncancergalan,samt alla dessa galor,är ju direkt pk.
Hur mkt pengar går till Pernilla/programledarna,kameramännen,ljus,aula,taxi osv

Det låter alltid jättebra,men oj,vilket fejk. Små slantar till det eg ska till.
Ja, jag fattar hur du menar men jag tänker ändå att det är bra att det uppmärksammas på det sättet för annars så skulle det nog hamna helt i skymundan o glömska men visst vore det bra om det kunde göras på annat sätt än via kostsamma tv-sändningar, det är klart!

Citat:
Ursprungligen postat av minnie.e.nord
Personligen kan jag knappast komma på någon mindre passande än Pernilla Wahlgren för detta uppdrag.
Barncancergalans syfte förtjänar att ledas av någon som är uppriktig empatisk, engagerad i andra och som har något mått av seriositet.
För mig är Pernilla en fnittrande, oseriös, korkad och otroligt självcentrerad person.
Fast jag ser Pernilla som en barnslig person på ett positivt sätt o att hon därför känns rätt för rollen - hon kan tilltala både små o äldre med sitt sätt. Jag menar att hon är/kan va lite barnslig i positiv bemärkelse på så sätt att hon känns naturlig - okonstlad o ärlig men ändå jävligt äkta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in