Citat:
Ursprungligen postat av
flyer1
Jag ska också köpa mer nu, vilken rabatt !
Sällan man får sådana här köplägen, ibland känns det ändå bra det finns blankare. De har ju inte den uthålligheten det spelar nån roll i slutändan. Måste bara fundera på vilken annan aktie jag ska sälja, eller lite av varje ? Satan snart kan man väl köpa SBB för 2 årsvinster a 17kr dvs 34kr !
Passade på och köpte igår jag också mellan Ca.34kr-35kr.På dessa nivåer är det ju förmodligen minsann riktigt bra! att få tillfälle och fylla på med eventuellt några aktier till i SBB B.
Sedan är jag inte heller så ängslig för resultaträkningen i SBB,då räntekostnaderna kom in på Ca.-1011 mkr (-973) i Q1-Q4-2021, och därtill ränteintäkter o.resultatposter kom in på förmodligen 274 mkr (166), det borde ju då bli ett räntenetto på endast -737mkr (-807). Med då en rimligtvis räntetäckningsgrad på (ggr) 5,5 (4,1).
Med tanke på SBB:s eventuella [hypotetiska ögonblicksbild med intjäningsförmåga],från Januari-December 2021-12-31, som det ju skrevs om i Q1-Q4-2021.Med därtill också justerat förvaltningsresultat och resultat i value-add-strategier per aktie A-B.
Förvaltningsresultatet och då hänförligt till alla stamaktieägarna i A-B på Ca.4 295 mkr.
Därtill också förmodligen resultat från byggrätts-utvecklingen, samt därtill + resultat också antagligen i nyproduktionen på Ca.2500 mkr.
Samt ett resultat också i värdeskapande förmodade transaktionerna på Ca.400 mkr.
Även ett resultat i investeringar i det eventuella befintliga bestånd på Ca.1000 mkr.
Med förmodligen ett resultat i förvaltning och resultat i value-add-strategier per stamaktie A-B på ett förmodat totalbelopp på Ca. 8 195 mkr.
https://corporate.sbbnorden.se/sv/wp...q4-2021-sv.pdf
Sedan har ju SBB och förmodligen IB och hela företaget visat tidigare att man ju antagligen kan leverera och därutöver prestera!
Stillsamt fyllde jag också på med mer igår på dessa nivåerna.
Så länge som förmodligen IB leverera o.bolaget är fortsatt lönsamt!
/Trevlig påskhelg allesammans!