Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-08, 15:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Rean fortsätter idag! Det ryktas även om en vårrea där kursen är under 3 kr!

Vilken rea? Detta är en svindyr aktie, som alla seriösa aktieinvesterare borde hålla sig långt borta ifrån.

Sluta köp sjunkbomber och köp bolag det går bra för "dyrt" istället!
Citera
2024-02-08, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Major.Armstrong
Har byggt ett miljard imperium så är aldrig så dum att jag skulle belåna mig till max, dessutom har jag en massa miljarder jag kan handla för så behöver inte låna pengar.

Och ja 3,59kr är billigt, men har också köpt när den varit +4kr eftersom jag har 0% oro när det kommer till SBB.

Som sagt köper mer och mer, just därför ägare antalet för SBB på Avanza går neråt.

Aktien har kraschat onödigt mycket för den där löjliga rapporten om att en obligationsägare har påbörjat rättsliga åtgärder.

Domen kan komma om 18 månader vilket är nästan 2 år, tror dessutom det är inte inräknat med överklaganden så säg 2-4 år.

Men gör mig inget att kursen har rasat, då kommer folk panik sälja och jag kan köpa billigare och öka min vinst marginal sen i framtiden.

Har mina stensäkra källor och många års av erfarenhet av att bygga upp ett miljard imperium så tvekar inte ens när det gäller att köpa SBB aktier.

Har i stort sett kontakter i nästan varje land, då pratar vi om presidenter, kungar, statministrar, rika människor, stora företag och mycket mer.

Är bra att ha vänner och folk som man ser som familj även om man kanske inte har samma kött & blod.
Exakt ,domen KAN komma om 18 månader MEN den kan komma om 6 månader också!
Om du nu är Miljardär varför hänger du på flashback ? Bättre du njuter av världen istället för att hänga här 👌
Citera
2024-02-08, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fackmannen
Rean fortsätter idag! Det ryktas även om en vårrea där kursen är under 3 kr!

Blankningen ökade med 1PE idag, alltså en post om 16 miljoner aktier värd ca 60m. Klart det är spekulativt men det är ju ett rätt rejält bett på att SBB inte kommer gå vidare bra.

Tyckte annars det började se hyfsat stabilt ut för SBB med deras fastränteobligationer i EUR till låg ränta. Svårt dock att veta om de öht har något substansvärde i bolaget.
Citera
2024-02-09, 18:36
Medlem
Kolonns avatar
Podden Marknaden förklarade det bra ang. SBB och blankarna. Förhoppningen för blankarna är att företaget förlorar rättegången, vilket troligtvis innebär att dom går i konkurs. Och då behöver dom inte köpa tillbaka några aktier överhuvudtaget Därför köper inte särskilt många tillbaka just nu.
Citera
2024-02-09, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
Podden Marknaden förklarade det bra ang. SBB och blankarna. Förhoppningen för blankarna är att företaget förlorar rättegången, vilket troligtvis innebär att dom går i konkurs. Och då behöver dom inte köpa tillbaka några aktier överhuvudtaget Därför köper inte särskilt många tillbaka just nu.

Även om blankarna inte behöver köpa tillbaks Aktier så kan dom fortfarande få förlust eller väldigt liten vinst.

Sen även om SBB skulle förlora rättegången vilket jag tvivlar EXTREMT starkt, så går det alltid fixa.

Utöver det så har SBB PYTTESMÅ skulder kvar, sen om räntan går ner i mars som det pratas om så kommer det bara underlätta för SBB.

SBB har bra fastigheter, gör vinst och har Leiv Synnes som sköter allt riktigt bra. Just därför mycket folk köper SBB inklusive mig.

Jag ser inga negativa saker när jag tittar på SBB och hatarna i denna tråd har hittills inte kunnat peka ut några negativa saker hittills heller.

Men alltid kul att följa/läsa angående SBB eftersom det är så mycket som skrivs och pratas om.
Citera
2024-02-09, 21:13
Medlem
Citat:
Även om blankarna inte behöver köpa tillbaks Aktier så kan dom fortfarande få förlust eller väldigt liten vinst.

Sen även om SBB skulle förlora rättegången vilket jag tvivlar EXTREMT starkt, så går det alltid fixa.

Utöver det så har SBB PYTTESMÅ skulder kvar, sen om räntan går ner i mars som det pratas om så kommer det bara underlätta för SBB.

SBB har bra fastigheter, gör vinst och har Leiv Synnes som sköter allt riktigt bra. Just därför mycket folk köper SBB inklusive mig.

Jag ser inga negativa saker när jag tittar på SBB och hatarna i denna tråd har hittills inte kunnat peka ut några negativa saker hittills heller.

Men alltid kul att följa/läsa angående SBB eftersom det är så mycket som skrivs och pratas om.

Hur orkar du hålla på?ska jag killgissa gissar ja på en kille max 12år som inte har en aning hur aktier fungerar.. tror ja kommer jävligt nära.
Senast redigerad av Trorjaefull 2024-02-09 kl. 21:16.
Citera
2024-02-09, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trorjaefull
Hur orkar du hålla på?ska jag killgissa gissar ja på en kille max 12år som inte har en aning hur aktier fungerar.. tror ja kommer jävligt nära.

Ditt svar visar bara att du har inte mycket intelligens att komma med, delvis för det enda du kom med var person angrepp men också att du pratar om 12 åringar och aktier.

Hur många 12 åringar är intresserade av Aktier? Typ nästan inga.

Så varför skulle då en 12 åring vara inne på Aktie/Ekonomi delar inne och skriva? Speciellt då dom flesta 12 åringar skulle nog föredra att spela spel eller umgås med sina jämnåriga kompisar utomhus.

Men inte ett dugg förvånad att en hatare har inget mer att komma till, har vant mig det här laget med tanke på hur många sidor i denna tråd är bara hatare som kommer med lögner, dålig information och rena person angrepp...

Men nu ska jag förbereda saker, för ska strax på en hel del möten eftersom det nya året börjat och man har mycket arbete framför sig.
Citera
2024-02-09, 23:25
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Har byggt ett miljard imperium så är aldrig så dum att jag skulle belåna mig till max, dessutom har jag en massa miljarder jag kan handla för så behöver inte låna pengar.

Och ja 3,59kr är billigt, men har också köpt när den varit +4kr eftersom jag har 0% oro när det kommer till SBB.

Som sagt köper mer och mer, just därför ägare antalet för SBB på Avanza går neråt.

Aktien har kraschat onödigt mycket för den där löjliga rapporten om att en obligationsägare har påbörjat rättsliga åtgärder.

Domen kan komma om 18 månader vilket är nästan 2 år, tror dessutom det är inte inräknat med överklaganden så säg 2-4 år.

Men gör mig inget att kursen har rasat, då kommer folk panik sälja och jag kan köpa billigare och öka min vinst marginal sen i framtiden.

Har mina stensäkra källor och många års av erfarenhet av att bygga upp ett miljard imperium så tvekar inte ens när det gäller att köpa SBB aktier.

Har i stort sett kontakter i nästan varje land, då pratar vi om presidenter, kungar, statministrar, rika människor, stora företag och mycket mer.

Är bra att ha vänner och folk som man ser som familj även om man kanske inte har samma kött & blod.
Hahahaa bara på Flashback folk har miljardimperium och är bull på skitaktier (som de byggt sitt miljardimperium på får man väl anta också va?) Alla personer med ett IQ över 70 förstår att du är full av skit.

För övrigt, hur fan orkar ni som är bullish på SBB hålla på? Är ni bullish på SAS med? Inse att ni inte kan detta och har gjort helt fel beslut. Då kanske ni lär er något iaf.
Citera
2024-02-10, 10:52
Medlem
Kolonns avatar
Citat:

Pyttesmå skulder? Förklara.
Citera
2024-02-10, 12:35
Medlem
Är sbb något att investera i?
Citera
2024-02-10, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solfisken

Dessa fonder äger inget i SBB

Länsförsäkringar Fastighetsfond A

IKC Fastighetsfond A

SEB Fastighetsfond Norden A

Lannebo Fastighetsfond A SEK

Carnegie Fastighetsfond Norden A

Av den här fondens innehav är 1,1% SBB

PLUS Fastigheter Sverige Index

Skulle lätt kunna säga att det finns bättre alternativ
Citera
2024-02-10, 13:33
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solfisken
Alltså varför köpa skit? Hur svårt ska det vara att köpa bra bolag liksom? Om du inte kan göra dina egna analyser (då kommer man fram till att SBB är skit och man kan lika gärna köpa trisslotter) så köp en indexfond.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in