2021-08-08, 00:21
Medlem
EtikHaexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Anmälaren är Jenny Nilsson. Någon som vet något om henne?

https://twitter.com/JennyNilssonGV/s...72179938447360
Av hennes anmälan att döma så verkar hon var rättshaverist och analfabet. Trist kombination.
Citera
2021-08-08, 01:22
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Nationalkonservativ - #swexit Sveriges flagga Tror på alla människors lika rätt till värdighet. Rebell i förorten.

Är vad hon kallar sig själv på twitter..

Det lämnar mycket öppet för tolkning… Vet inte om det är en introduktion till hennes fördel. Egentligen.
Citera
2021-08-08, 02:33
Medlem
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Innan du kommer med hemvävda teorier och analyser är det bra att ta reda på fakta.
Problematiken här är att MJ väldigt snabbt tar en statstjänsteman i försvar när denne tidigare uttryckt antisemitiska åsikter.
https://www.expressen.se/nyheter/twi...-gamla-inlagg/

Det är anmärkningsvärt att ministern på detta sätt vingklipper Polismyndighetens eventuella egna utredningar. Undrar vad rikspolischefen tycker om det.

Sen kan jag tycka att MJ uttrycker sig som en fanboy. Wow liksom. Wow, han har träffat Nadim flera gånger och känner honom sen lång tid tillbaka...!
Och han kommer därtill med ett tjänstebetyg/uttlåtande om att NG är en utmärkt polis. Hur kan MJ veta det, har han tillgång till NG's personakt på polismyndigheten?

Edit: rättat stavfel på namn.
Jo jag finner själv det jävligt udda.
Men sedan har vi ju Ann Linde som påstår att rösta på SD ja då är man en rasist men att använda svenska skatte kronor för att finansiera en rasist som ska störta Ryssland det går dock bra.
Hahahahhaa rena rama jävla cirkusen.
Hur mycket jag än skrattar så är det mycket obehagligt mellan varven känns som mycket senaste åren varit helt jävla sjukt ologiskt.
Politiker beklagar sig och skyller på varandra.
En polis har uttalat sig om Israel som stat.
Jag tror inte en jude hade velat ha polis mannen som sin beskyddare i detta läge.
Citera
2021-08-08, 04:52
Medlem
liarsenics avatar
Vad snackar ni om? Antisemitisk? Killen är med stor sannolikhet semit. Bara för att man är emot nationen Israel och deras apartheid-metoder betyder det inte att man är antisemit. Ska vi sluta kritisera vad regimer i världen gör?

Sedan kan jag vara kritisk över att en representant för en statlig myndighet kritiserar ett politiskt parti. Det offentliga ska väl enligt grundlagen vara objektiva. Dock är gränsen hårfin då han säkert uttalat sig utanför tjänst.
Citera
2021-08-08, 06:44
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men vad har Morgan med det att göra?

Har för mig att han hyllade polismannens antisemitiska twittrande, och kallade alla som kritiserade polismannens rasistiska orgier för "hatare" osv.

Korrigera mig om jag har fel men jag vill minnas att det var något i den branschen. Kanske lite malplacerat av en justitieminister, men jag misstänker att Morgan inte fattat vad polismannen skrivit utan klivit rakt i klaveret, för är det ngt som man kan anse som känsligt så är det judehat.
Citera
2021-08-08, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Men vad har Morgan med det att göra?

Han skulle ju kunna vara antisemit i smyg, som i princip hela sossekonkarongen... Ta och gräv lite i det era regimtrogna journalister, när ska judehatet inom S uppdagas en gång för alla?
Finns vidrigt mycket nazism inom S.
Citera
2021-08-08, 07:04
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Enligt mig ska en polisman inte engagera sig politiskt.

Det här är väl ett missförstånd. Finns väl inget förbud för poliser att ha åsikter? Enligt dig? Nej precis, det är din åsikt.. Själv är jag övertygad om att det finns massor av poliser som sitter och suttit som fritidspolitiker för olika politiska partier i kommuner ute i landet.

Är det inte bra att poliser som ser verkligen hur samhället ser ut "bidrar" till att berätta det för omgivningen. Och att de åtnjuter samma rätt som alla andra att engagera sig politiskt?

Sen ska en polis i uniform som är i tjänst inte gå runt och yttra sig partipolitiskt nej.

En polis som twittrar en massa politiskt på sin fritid kan i förlängningen vara problematisk som polis ja. Men inte med nån slags automatik.
Senast redigerad av Macke85 2021-08-08 kl. 07:14.
Citera
2021-08-08, 07:20
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Det här är väl ett missförstånd. Finns väl inget förbud för poliser att ha åsikter? Enligt dig? Nej precis, det är din åsikt.. Själv är jag övertygad om att det finns massor av poliser som sitter och suttit som fritidspolitiker för olika politiska partier i kommuner ute i landet.

Är det inte bra att poliser som ser verkligen hur samhället ser ut "bidrar" till att berätta det för omgivningen. Och att de åtnjuter samma rätt som alla andra att engagera sig politiskt?

Sen ska en polis i uniform som är i tjänst inte gå runt och yttra sig partipolitiskt nej.

Den här polisen har dock uttryckt ett stort hat mot en stor del av den svenska befolkningen.

Kan man verkligen lita på att han fattar rätt beslut eller agerar på rätt sätt om det handlar om en Sverigedemomrat tex?

Vad vi har sett sedan tidigare så är det goda hatet och det goda våldet rättfärdigat då det handlar om att bekämpa ondskan, de värsta avskrapet av människor som existerar.

Om en sådan här polis står framför ett val av att agera opartiskt och rätt eller att agera på ett sätt som oavsett hur fel det än är går emot "rasisten" eller Sverigedemokraten, hur kommer han då att agera?

Det är inte alls helt fel att ifrågasätta lämpligheten hos den här polisen och det är fullt förståerligt att folk inte känner tillit till den här polisen.
Citera
2021-08-08, 07:26
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Den här polisen har dock uttryckt ett stort hat mot en stor del av den svenska befolkningen.

Kan man verkligen lita på att han fattar rätt beslut eller agerar på rätt sätt om det handlar om en Sverigedemomrat tex?

Vad vi har sett sedan tidigare så är det goda hatet och det goda våldet rättfärdigat då det handlar om att bekämpa ondskan, de värsta avskrapet av människor som existerar.

Om en sådan här polis står framför ett val av att agera opartiskt och rätt eller att agera på ett sätt som oavsett hur fel det än är går emot "rasisten" eller Sverigedemokraten, hur kommer han då att agera?

Det är inte alls helt fel att ifrågasätta lämpligheten hos den här polisen och det är fullt förståerligt att folk inte känner tillit till den här polisen.

Möjligt att det är så, i just det aktuella fallet (har inte satt mig in i det i detalj), MEN det går inte att med automatik luta sig mot nån påhittad regel att "en polis får inte ha politiska åsikter". Det var bara det jag ville få fram.

Antagligen skulle det va bra om poliser i större utsträckning faktiskt luftade vad de tyckte om slappa straff och daltande med kriminella.
Senast redigerad av Macke85 2021-08-08 kl. 07:28.
Citera
2021-08-08, 07:28
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke85
Möjligt att det är så, i just det aktuella fallet (har inte satt mig in i det i detalj), MEN det går inte att med automatik luta sig mot nån påhittad regel att "en polis får inte ha politiska åsikter".

Självklart ska en polis få ha politiska åsikter men att agera som en hatisk extremvänsteraktivist på nätet är nog inte så lämpligt.
Citera
2021-08-08, 07:29
Medlem
Macke85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Självklart ska en polis få ha politiska åsikter men att agera som en hatisk extremvänsteraktivist på nätet är nog inte så lämpligt.

Nej det håller jag med om.

Men han är inte dömd för något olämpligt eller brottsligt än. Vi får se var det landar.

Själv ligger jag inte sömnlös över den här polisens twittrande, kommer att följa ärendet med ett ljummet intresse.
Senast redigerad av Macke85 2021-08-08 kl. 07:37.
Citera
2021-08-08, 07:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beer-goggles
Innan du kommer med hemvävda teorier och analyser är det bra att ta reda på fakta.
Problematiken här är att MJ väldigt snabbt tar en statstjänsteman i försvar när denne tidigare uttryckt antisemitiska åsikter.
https://www.expressen.se/nyheter/twi...-gamla-inlagg/

Det är anmärkningsvärt att ministern på detta sätt vingklipper Polismyndighetens eventuella egna utredningar. Undrar vad rikspolischefen tycker om det.

Sen kan jag tycka att MJ uttrycker sig som en fanboy. Wow liksom. Wow, han har träffat Nadim flera gånger och känner honom sen lång tid tillbaka...!
Och han kommer därtill med ett tjänstebetyg/uttlåtande om att NG är en utmärkt polis. Hur kan MJ veta det, har han tillgång till NG's personakt på polismyndigheten?

Edit: rättat stavfel på namn.

De hemvävda teorierna står du själv för. Har Nadim uttryckt sig antisemitiskt får han anmälas för det. Men än så länge är han ej åtalad och än mindre dömd för HMF. Så att Nadim uttryckt sig rasistiskt är din igen teori.

Nadims modersmål är för övrigt arabiska. Han är således semit.

Att Europadomstolen skulle slå ner på att en justitieminister uttrycker sig uppskattande om en enskild polisman som ej gjort något olagligt är fantasier från extremhögern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in