Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-28, 13:20
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Att jämföra frivilligt sex med bilstöld är skrattretande. Våldtar kvinnan mannen så kan jag förstå att det skulle vara förjävligt att tvingas bli fader till ungen men samtidigt är det extremt osannolikt att en kvinna skulle ha kapacitet och samtidig vilja att våldta en man. Andra former av "påtvingat faderskap" som tex oärlighet kring preventivmedel, mixtrande med kondomer, eller spermjacking ska dock inte leda till att mannen ska kunna avsäga sig faderskapet då han hade ett val att ha sex eller inte med kvinnan. Väljer man att ha sex får man vara beredd att ta konsekvenserna.
Bara idioter som du, resonerar på det viset. Och ja, du är en idiot som tydligt visar att du inte anser att kvinnan ör problemet eller skulle ha någon skuld eller ansvar i situationen. Som sagt, inte ett dugg förvånande att landet går under med såna idioter som dig.
Citera
2024-04-28, 13:37
  #362
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Bara idioter som du, resonerar på det viset. Och ja, du är en idiot som tydligt visar att du inte anser att kvinnan ör problemet eller skulle ha någon skuld eller ansvar i situationen. Som sagt, inte ett dugg förvånande att landet går under med såna idioter som dig.
Istället för barnets bästa (som du är med och skapar) så prioriterar du att få doppa utan konsekvenser. Man bygger inte ett bra land med sådana prioriteringar.
Citera
2024-04-28, 13:55
  #363
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Istället för barnets bästa (som du är med och skapar) så prioriterar du att få doppa utan konsekvenser. Man bygger inte ett bra land med sådana prioriteringar.
Öva på din läsförståelse innan du påstår att jag har gjort något.
Citera
2024-04-28, 14:40
  #364
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Öva på din läsförståelse innan du påstår att jag har gjort något.
Börjar du inse hur blåst ditt synsätt är?
Citera
2024-05-01, 13:43
  #365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Börjar du inse hur blåst ditt synsätt är?
Inget fel på mitt synsätt, däremot ditt och andra i tråden. Som sagt, du är en AI eller ett troll. Slutdiskuterat!
Citera
2024-05-01, 13:47
  #366
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Inget fel på mitt synsätt, däremot ditt och andra i tråden. Som sagt, du är en AI eller ett troll. Slutdiskuterat!
Funkar för mig att du flyr då "juridisk abort aka vägrar ta konsekvenser" aldrig kommer bli mer än drömmar hos några tomtar här.
Citera
2024-05-01, 13:51
  #367
Moderator
Maviels avatar
Jag har alltid tyckt att den som INTE vill bli förälder har skyldighet att skydda sig. Det gäller givetvis mannen också. Sedan kan ju olyckshändelser hända och i de fallen har ju barnen ingen skuld i det. Då är väl underhållsbidrag det minsta man kan bidra med.

Annars får man ju vara ärlig på förhand och säga "jag tänker inte skydda mig och jag tänker inte ta ansvar för eventuell avkomma" och skriva ett kontrakt på det. Men då får man nog inte ligga.

Det är ju en diskussion man tar innan inte efter.
Citera
2024-05-01, 17:08
  #368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har alltid tyckt att den som INTE vill bli förälder har skyldighet att skydda sig. Det gäller givetvis mannen också. Sedan kan ju olyckshändelser hända och i de fallen har ju barnen ingen skuld i det. Då är väl underhållsbidrag det minsta man kan bidra med.

Annars får man ju vara ärlig på förhand och säga "jag tänker inte skydda mig och jag tänker inte ta ansvar för eventuell avkomma" och skriva ett kontrakt på det. Men då får man nog inte ligga.

Det är ju en diskussion man tar innan inte efter.
Fast problemet med det är ju också som jag sagt tidigare att två parter inte kan avtala bort tredje persons rättigheter.

Barnet har rätt till underhåll från båda föräldrarna, rätt till släktskap och rätt att ärva båda föräldrarna. Oberoende av vad föräldrarna tycker att barnet ska ha rätt till.
Citera
2024-05-01, 18:04
  #369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har alltid tyckt att den som INTE vill bli förälder har skyldighet att skydda sig. Det gäller givetvis mannen också. Sedan kan ju olyckshändelser hända och i de fallen har ju barnen ingen skuld i det. Då är väl underhållsbidrag det minsta man kan bidra med.

Annars får man ju vara ärlig på förhand och säga "jag tänker inte skydda mig och jag tänker inte ta ansvar för eventuell avkomma" och skriva ett kontrakt på det. Men då får man nog inte ligga.

Det är ju en diskussion man tar innan inte efter.
Varför ska en man som HAR skyddat sig alternativt blivit lurad in i faderskapet UTAN penetration, tvingas bidra med någonting överhuvudtaget?

Hur lyckades du med detta tankefelet?? Det är snarare den bedrägliga kvinnan som får bekosta hela kalaset istället. Det var ju hon som ställde till det.

Sinnessjukt att så många är för samtycke och rättigheter men när det kommer till att män ska få samtycke och rättigheter så vägrar ni och tycker att mannen ska skylla sig själv.

Fy fan vilket äckligt folk det bor i detta sjuka landet!
Citera
Igår, 08:45
  #370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Varför ska en man som HAR skyddat sig alternativt blivit lurad in i faderskapet UTAN penetration, tvingas bidra med någonting överhuvudtaget?

Hur lyckades du med detta tankefelet?? Det är snarare den bedrägliga kvinnan som får bekosta hela kalaset istället. Det var ju hon som ställde till det.

Sinnessjukt att så många är för samtycke och rättigheter men när det kommer till att män ska få samtycke och rättigheter så vägrar ni och tycker att mannen ska skylla sig själv.

Fy fan vilket äckligt folk det bor i detta sjuka landet!

Kondomer kommer med X% risk. De är alltså inte ett 100% skydd mot graviditet.
Och "blivit lurad in i faderskap"? Du menar typ kvinnan säger att hon har äter P-piller ex? Inte heller P-piller är 100% säkra. Och inte heller kvinnor är 100% tillförlitliga varelser. Suprize!

Det gäller alltså att se om sitt hus som man och själv se till att inga barn blir gjorda om man vill vara helt säker.

Och underhåll går till barnet. Ett barn som alltså inte har någon skuld eller ens ansvar i detta överhuvudtaget.
Varför tycker du att helt oskyldig barn ska "betala kalaset"? eller för den delen om du tycker detta ska betalas av staten, alla övriga oskyldiga medborgare som inte har ett skit med saken att göra?

Sex kommer med diverse risker
1. Könsjukdom
2. Oönskad befruktning/ graviditet
3. ev. Oönskat barn som då behöver resurser från föräldrar.

1. Är ungefär samma risk för båda könen.
2. Drabbar bara kvinnan.
3. Drabbar även det mest kvinnan (eftersom nu kvinnor är det kön som mest ansvarar för barn, önskade eller oönskade.) men även män, om vi nu pratar enkom Sverige och då i form av underhållsbidrag.

Men ovan är alltså du inte nöjd med du vill ha ordningen:

2. Drabbar bara kvinnan.
3. Drabbar bara kvinnan.
antar att om du kunnat bestämma detta så hade du även gärna sett att 1. och bara drabbat kvinnan.
så du kan slippa undan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback