Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-12-17, 15:37
Medlem
Uh vad tungt att läsa. Gick så snabbt från att må ganska bra till att inte alls må bra 🙁 tankar går till herr och fru Bröd
Citera
2021-12-17, 16:55
Medlem
Fru Bröd,
Tack för uppdateringen. Tråkigt men ändå väntat att höra att slutet är nära.
Jag skulle uppskatta om du också tog dig tid med att kort beskriva begravningen men förstår givetvis om detta inte kommer att ske.
Du får gärna hälsa till Bröd och tacka för en osedvanligt vacker tråd även om ämnet är jobbigt att ta i!
Citera
2021-12-17, 17:00
Väldigt tråkigt att höra att det är snart över. Hur denna tråd varit väldigt intressant och tragisk att följa.

Ändå skönt att höra att ni fick ”ett bra avslut ” . En av de få trådarna som verkligen berört mig personligt och tack för att vi fick följa din/er resa.
Senast redigerad av Captinhero 2021-12-17 kl. 17:12.
Citera
2021-12-17, 18:10
Medlem
Hoppas Bröd får fortsätta sova tills klockan står stilla.

Och Fru Bröd ska inte lägga en sekund tanke på den här tråden.
Låt den somna precis som Herr Bröd gör.
Citera
2021-12-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Hej alla,
det här är Bröds fru. Som han meddelat tidigare i tråden så kommer jag att skriva via hans konto i samband med hans bortgång.

Bröd lever fortfarande, men är sedan igårkväll nedsövd, och kommer så förbli till slutet. Detta var hans önskemål nu mot slutet, då all ork var totalt slut, både mentalt och fysiskt. När beslutet var taget (i samråd med läkaren naturligtvis) så kände han sig lättad. De sista timmarna innan han sövdes satt Bröd, jag och hans närmsta vän på rummet här på hospice och drack en flaska champagne som vi köpt tidigare och hade tänkt öppna vid ett bra tillfälle. Och det tillfället visade sig vara igår, hans sista vakna timmar. Det var en fin kväll och både jag och vår vän var med när han sövdes.

Stort tack för all vänlighet Bröd mött i denna tråd! Och att insamlingen nu är uppe i nästan 30 000 är bara helt fantastiskt! Bröd grät av glädje och rördhet när han såg att insamlingen startats.

Jag återkommer när Bröd gått bort. Jag ämnar inte "ta över" hans konto här, eller denna tråd, utan ger er de meddelanden som jag lovat Bröd, och därefter loggar jag ut från detta konto för gott.

Tack!
/Fru Bröd.

Kärlek till er
Citera
2021-12-17, 19:35
Medlem
Tack fru Bröd för att du tog dig tid att uppdatera oss. Vi är många som följer din man i tankarna nu. Jag önskar honom ett fridfullt slut och att du får det stöd du behöver framöver.
Citera
2021-12-17, 19:48
Medlem
Citat:
Hej alla,
det här är Bröds fru. Som han meddelat tidigare i tråden så kommer jag att skriva via hans konto i samband med hans bortgång.

Bröd lever fortfarande, men är sedan igårkväll nedsövd, och kommer så förbli till slutet. Detta var hans önskemål nu mot slutet, då all ork var totalt slut, både mentalt och fysiskt. När beslutet var taget (i samråd med läkaren naturligtvis) så kände han sig lättad. De sista timmarna innan han sövdes satt Bröd, jag och hans närmsta vän på rummet här på hospice och drack en flaska champagne som vi köpt tidigare och hade tänkt öppna vid ett bra tillfälle. Och det tillfället visade sig vara igår, hans sista vakna timmar. Det var en fin kväll och både jag och vår vän var med när han sövdes.

Stort tack för all vänlighet Bröd mött i denna tråd! Och att insamlingen nu är uppe i nästan 30 000 är bara helt fantastiskt! Bröd grät av glädje och rördhet när han såg att insamlingen startats.

Jag återkommer när Bröd gått bort. Jag ämnar inte "ta över" hans konto här, eller denna tråd, utan ger er de meddelanden som jag lovat Bröd, och därefter loggar jag ut från detta konto för gott.

Tack!
/Fru Bröd.

Bästa Fru Bröd

Din man skapade en tråd som inte många vågat.
Han har delat med sig av sina tankar och känslor.
Han har verkligen visat sig vara en väldigt fin och varm människa, och jag tror att du också är så.
Att fått följa honom har varit smärtsamt men lärorikt.
Han gav nog många en anledning att stanna upp och tänka på livet.
Jag önskar dig all styrka som stått bredvid din man på denna tuffa resa.
En dag kanske du tittar in här och läser igen, om inte annat för att få känna all vår kärlek till er.

Ledsamt att slutet är så nära nu och att ni inte fick lite mera tid.
Tid till resor och mer champagne.
Många varma kramar till framför allt dig.

Tack för allt Bröd och ha en smärtfri resa dit där bortom molnen ❤
Citera
2021-12-17, 20:22
Medlem
BePatients avatar
Vill påminna alla om ett av Bröds första inlägg.
Citat:
”Drömmen” är plötsligt måsta åka akut in och sedan ligga i koma några dar (så släkt & vänner kan ta avsked) och sen dö utan att jag knappt märker det själv. A man can always dream
Nog fick han som han ville.
Citera
2021-12-17, 20:24
Medlem
systems avatar
Citat:
Hej alla,

Tack!
/Fru Bröd.
Jag har inte skrivit i tråden, men jag har följt och läst nära allt.

Själv har jag nära personer som gått samma väg som Herr Bröd, och det har gjort mig ont bara att läsa. Men det är viktigt för många att veta vad som kan - och kanske kommer att - ske.

❤️
Tack för att ni delade med er.
All kärlek till er.
Citera
2021-12-17, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BePatient
Vill påminna alla om ett av Bröds första inlägg.Nog fick han som han ville.
Ja, det fick han. Tack för din påminnelse om det inlägget. Det gör mig glad mitt i all bedrövelse. Sov gott Bröd.💕💕
Citera
2021-12-17, 20:53
Medlem
Citat:
Hej alla,

Tack!
/Fru Bröd.

Den här tråden berörde mig djupt. Mina tankar går till er! Jag beklagar det som hänt. Jag hoppas att ni får det bra.
Citera
2021-12-17, 20:58
Medlem
Sov Gott bröd , du har med din tråd gjort ett djupt avtryck på mig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här