Citat:
Ursprungligen postat av
OlikaBroed
Hej alla,
det här är Bröds fru. Som han meddelat tidigare i tråden så kommer jag att skriva via hans konto i samband med hans bortgång.
Bröd lever fortfarande, men är sedan igårkväll nedsövd, och kommer så förbli till slutet. Detta var hans önskemål nu mot slutet, då all ork var totalt slut, både mentalt och fysiskt. När beslutet var taget (i samråd med läkaren naturligtvis) så kände han sig lättad. De sista timmarna innan han sövdes satt Bröd, jag och hans närmsta vän på rummet här på hospice och drack en flaska champagne som vi köpt tidigare och hade tänkt öppna vid ett bra tillfälle. Och det tillfället visade sig vara igår, hans sista vakna timmar. Det var en fin kväll och både jag och vår vän var med när han sövdes.
Stort tack för all vänlighet Bröd mött i denna tråd! Och att insamlingen nu är uppe i nästan 30 000 är bara helt fantastiskt! Bröd grät av glädje och rördhet när han såg att insamlingen startats.
Jag återkommer när Bröd gått bort. Jag ämnar inte "ta över" hans konto här, eller denna tråd, utan ger er de meddelanden som jag lovat Bröd, och därefter loggar jag ut från detta konto för gott.
Tack!
/Fru Bröd.
Bästa Fru Bröd
Din man skapade en tråd som inte många vågat.
Han har delat med sig av sina tankar och känslor.
Han har verkligen visat sig vara en väldigt fin och varm människa, och jag tror att du också är så.
Att fått följa honom har varit smärtsamt men lärorikt.
Han gav nog många en anledning att stanna upp och tänka på livet.
Jag önskar dig all styrka som stått bredvid din man på denna tuffa resa.
En dag kanske du tittar in här och läser igen, om inte annat för att få känna all vår kärlek till er.
Ledsamt att slutet är så nära nu och att ni inte fick lite mera tid.
Tid till resor och mer champagne.
Många varma kramar till framför allt dig.
Tack för allt Bröd och ha en smärtfri resa dit där bortom molnen ❤