Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-04, 14:19
Medlem
Hassebosse47s avatar
Hej TS!

Tråkigt att Keto och alternativgänget tagit över tråden.

Min mamma gick bort i cancer förra året. Hon var kristen och såg fram emot att komma till sitt himmelska hem och var lugn i situationen. Just att hon var så lugn och accepterade sitt öde gjorde allt så mycket enklare för familj och vänner. Jag kan inte själv sätta mig i din situation men att vara den bästa versionen av dig själv den sista tiden kommer att hjälpa din fru, vänner samt familj. Att framförallt din fru redan nu påbörjar bearbetandet av sorg och förlust.
Jag önskar dig och dina kära det bästa.
Citera
2021-09-04, 15:27
Medlem
Stones avatar
Har du en krypande känsla av att du snart kommer få veta svaret på om det finns ett liv efter detta?
Citera
2021-09-04, 15:40
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Ja det låter jätte smart att när kroppen signalerar att den inte vill ha mat ge mediciner som gör tvärtemot det kroppen själv behöver.

"Lita på vetenskapen.."

En dag när TS slutar skriva i tråden och han dog 40 år gammal så önskar jag att sådana som du reflekterar över dessa s.k "kunskaper" ni förlitar er på.

Men jag tvivlar.
Satan vad korkad du är, Du menar att TS förlänger sitt liv genom att äta mindre och mindre, när kroppen behöver mer och mer näring för att kunna leva längre?
Citera
2021-09-04, 15:51
Medlem
enlightenmentbeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
bara svaga människor med svagt psyke so lägger ner tid på nån gud eller religion.. vakna nu.

Vad ska vi vakna upp till?
Citera
2021-09-04, 15:51
Citat:
Ursprungligen postat av OlikaBroed
Jag diagnosticerades med tjocktarmscancer just innan julen 2020. Redan då var prognosen för tillfrisknande dålig. Den är trots intensiv cytostatikabehandling nu ännu sämre och med all säkerhet kommer jag vara död inom närmsta månaderna. Jag är annars 40 år gammal och man.

Vore roligt att få svara på era frågor om ni har några!

Nu har du ju alla möjligheter att pröva alla alternativa metoder. Har du övervägt detta? Typ, helt sluta med socker och andra snabba kolhydrater eller t.ex. att förtära bittermandel eller aprikoskärnor för vitaminet B17. Eller terpentin. Läs på på och se om det är något som resonerar med dig.

Vad säger du om det? Så länge det finns liv så finns det hopp. Det finns flera exempel på människor som har helat sig själva från cancer. Ge inte upp vad än läkarna säger!
Citera
2021-09-04, 15:53
Medlem
Dharmabums avatar
Berörande trådstart!

Starkt att ta ett dödsbesked med så mycket fattning som du gör. Sen är du ju bra på att änka och skriva dessutom så det blir ett extra värde i tråden.

Om du, som man ofta gör i andra länder, hade kollat dina värden hyfsat regelbundet - hade cancern då kunnat upptäckas i tid för att sätta in effektiv behandling?

Om du fick en möjlighet att genomgå en avancerad behandling som gav dig 20 % chans att överleva ingreppet men som tog bort cancern, skulle du då göra det?

Eftersom du verkar vara matintresserad, finns det något du önskar att du får äta innan du dör, men som är svårt att fixa för att det inte servas på svenska restauranger eller för att någon råvara inte går att få tag på?

Citat:
Ursprungligen postat av Jemi0052
Ja precis han borde ju helt klart lyssna på nån nisse från flashback istället för utbildade experter som hanterat fall som hans innan

Men om den utbildade experten sagt att det inte finns någon hjälp och att döden väntar inom några månader, vad har man då att förlora på att testa en alternativ metod? Om man orkar.

Citat:
Ursprungligen postat av nidhoogen
Utbildade experter på att lindra symptom.

Men jag förstår att det är mer lönsamt att inte bli kvitt cancer, det är en 1000 miljarder industri.

Menar du att läkarvetenskapen inte alls befattar sig med att bedöma vad som orsakar sjukdom och att den är helt styrd av läkemedelsföretag? Jag behöver inte kolla din posthistorik för att förstå att du är anti vaccin och förmodligen en hel del annat som hjälpt mänskligheten. Samtidigt kan det ju vara så att du är något viktigt på spåren. Det här med kroppens förmåga att läka sig själv under fasta är ett spännande ämne men tyvärr blir det en närmast religiös stämning när det tas upp.
Citera
2021-09-04, 16:04
Avstängd
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Berörande trådstart!

Starkt att ta ett dödsbesked med så mycket fattning som du gör. Sen är du ju bra på att änka och skriva dessutom så det blir ett extra värde i tråden.

Om du, som man ofta gör i andra länder, hade kollat dina värden hyfsat regelbundet - hade cancern då kunnat upptäckas i tid för att sätta in effektiv behandling?

Om du fick en möjlighet att genomgå en avancerad behandling som gav dig 20 % chans att överleva ingreppet men som tog bort cancern, skulle du då göra det?

Eftersom du verkar vara matintresserad, finns det något du önskar att du får äta innan du dör, men som är svårt att fixa för att det inte servas på svenska restauranger eller för att någon råvara inte går att få tag på?

Men om den utbildade experten sagt att det inte finns någon hjälp och att döden väntar inom några månader, vad har man då att förlora på att testa en alternativ metod? Om man orkar.

Menar du att läkarvetenskapen inte alls befattar sig med att bedöma vad som orsakar sjukdom och att den är helt styrd av läkemedelsföretag? Jag behöver inte kolla din posthistorik för att förstå att du är anti vaccin och förmodligen en hel del annat som hjälpt mänskligheten. Samtidigt kan det ju vara så att du är något viktigt på spåren. Det här med kroppens förmåga att läka sig själv under fasta är ett spännande ämne men tyvärr blir det en närmast religiös stämning när det tas upp.

Om jag anser att läkemedelsindustrin i valet mellan att tjäna pengar (cancer industrin är över 150 miljarder dollar per år i enbart USA) och inte tjäna pengar så kommer de välja att tjäna pengar alla dagar i veckan.

Studera Sackler familjen och hur de fick miljoner beroende av Oxycontin för att tjäna pengar, de visste om att Oxy är mer beroendeframkallande än heroin, en halv miljon har dött i överdoser, hur många miljoner som lever sina liv beroende på Oxy idag vet jag inte.

Jag säger inte att gemene läkare är ute efter att tjäna pengar, de gör det de tränats för, om det är att ge en massa mediciner så gör de det.

Att fasta kostar inget och har enbart fördelar, det finns intressen som skulle förlora mycket pengar på om läkare började rekomendera fasta.

https://www.healthline.com/health/fa...ancer#research

Fasting as a treatment for cancer
Citera
2021-09-04, 18:26
Medlem
Stor eloge för att du lyckas ta det lugnt ändå.

Har sett några personer gå bort i cancer, och det finns inget värre än när de försöker hålla sig kvar i livet med näbbar och klor, trots att det är ute med dem.

Man tappar respekten för sådana människor, så har stor respekt för dig.

Själv skulle jag inte ens ta behandling om jag fick cancer, när man väl fått det en gång så är man passé, rent biologiskt.

Känns det inte lite skönt ändå att du kan göra vad du vill nu utan att behöva fundera på hur det påverkar dig i framtiden?
Citera
2021-09-04, 18:28
Medlem
OlikaBroeds avatar
Vilket gensvar! Hade inte räknat med ett sånt här intresse när jag startade tråden. Otroligt roligt att ni bryr er så mycket, både om mig och vad jag har att säga. Har för övrigt varit varit ute i vår sommarstuga denna lördag. Kom just in efter svamptur i skogen. Bra skörd, inte minst av svart trumpet! Nu har jag hällt upp ett glas vin och ska fortsätta svara på era frågor. Ett härligt kvällsnöje
Citera
2021-09-04, 18:32
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Ta hand om dig och dina nära och kära så bra du kan. <3
Du låter så klok i dina kommentarer. Om jag hamnar i en liknande situation hoppas jag kunna tackla den på ett liknande sätt.
Med tanke på resmål och då det är ett stort intresse också för mig, vilka är de bästa du varit på, och vilka sörjer du för att inte hinna se?

Gillar stadssemestrar generellt (även om bröllopsresan till Bali i slutet av 00-talet också var magisk). Min favoritstäder att besöka är nog London, Hong Kong och München. Mest överskattat finner jag New York. Varit där två gånger man aldrig fastnat för staden.

Får jag bara välja en stad så blir det faktiskt London. Världens bästa cocktail-scen i mitt tycke och sannolikt Europas bästa utbud av restauranger (Paris kanske undantaget).

Stad jag inte besökt men skulle rest till om tid fanns: Tokyo.
Citera
2021-09-04, 18:36
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Du är alldeles för ung för detta öde. Det konstigt, detta verkar hända många bra unga personer i yngre medelåldern. Man läser om det i tidningarna.

Finns det nån patientförening där man får kontakt med andra i samma situation ?

Vi ska alla dö. Det är ju så. Själv villl jag helst dö i en sjukdom än i en snabb olycka.
Det finns något bra i att kunna få hinna bearbeta, förbereda och ta farväl av nära och kära och livet, tänker jag.

Men smärta vill man ju inte ha, och det hoppas jag du slipper så mycket som möjligt.

Hur vill du att andra som bekanta, vänner, kollegor och familj bemöter dig ? Vad gör en god medmänniska i en sån här situation? Du är ung och folk blir chockade tror jag när de får veta hur det ligger till ?

Ta hand om dig,
Varma hälsningar

Tack
Jag vill att mina medmänniskor behandlar mig så normalt som möjligt. Självklart menar jag inte att de ska ignorera det faktum att jag är sjuk (ett empatiskt beklagande uppskattas) men överdriven hänsyn eller räddhågsenhet inför vad som är passande är bara besvärligt. I möjligaste mån vill jag leva min sista tid normalt och då ingår att bli bemött på ett normalt sätt.
Citera
2021-09-04, 18:38
Medlem
OlikaBroeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
Ber om ursäkt om frågorna redan ställts:
Vad ångrar du mest i ditt liv?
Går det att reparera?
Mvh

Jag har som tur är inget stort jag ångrar. Om jag fick leva om mitt liv skulle jag leva det på ungefär samma sätt jag gjort men kanske med ett "djärvare" sinne och med större självförtroende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in