Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-01, 17:02
Medlem
Dr.Dres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 12-12
Jag noterar dock att Hanif Bali själv inte tycks dela den vanliga åsikten på Flashback att det skulle vara
någon så kallad vänster som ligger bakom det han påstår vara en komplott och konspiration.
Jag kan givetvis inte tala för alla — men min uppfattning är och har alltid varit att detta kommer, åtminstone främst, inifrån Moderaterna.

MEN, de som driver och hetsar på Twitter och Flashback, är nästan uteslutande vänster. Det är dessa som man syftar på när man säger "vänstern".

Detta är givetvis fullt förståeligt, då det skulle vara oerhört kontroversiellt att gå ut offentligt och hetsa mot en partikamrat inom Moderaterna.
Att hetsa och hata är dock inom vänstern fullt acceptabelt, om måltavlan anses ha fel åsikt.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Är inte drevet mot Bali och bristen på stöd från hans parti lite likt det som den förra S-politikern Ann-Sofie Hermansson fick utstå? Är inte så insatt men Hermansson var också lite småkontroversiell och kritiserade den heliga kon islam. Hon gjorde väl sig omöjlig i partiet men blev frikänd från förtal. Jag förstår Bali om han är trött på att bli huggen i ryggen.
Citera
Medlem
Vad är det för fjanteri om att vänstern ligger bakom detta? Hanif själv skriver ju att det är personer i Moderaternas riksdagsgrupp som ligger bakom detta.

Måste vara jävligt enkelt att hela tiden skylla på "vänstern". Enfaldiga spån.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-s...yma-moderater/

Citat:
Han pekar ut att personer i Moderaternas riksdagsgrupp har attackerat honom i samband med den senaste tidens händelser i partiet och det handlar enligt Bali om interna stridigheter inom partiet.

Citat:
– Det tar emot att sätta sig i samma riksdagsgrupp och kalla de som anonymt går ut och sparkar på mig när jag ligger för kollegor. Trots att jag blivit rentvådd fortsätter vissa av dessa ”anonyma moderater” att trycka på för att peta mig, framhåller Hanif Bali på sin Facebooksida.
Citera
2021-10-01, 17:03
Medlem
mr.demons avatar
Hur många M väljare försvinner till SD C KD nu om Hanif ( tyvärr ) är borta? Jag hade tänkt att lägga min röst på M kommande val, men KD får den igen.
Citera
2021-10-01, 17:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Vad är det för fjanteri om att vänstern ligger bakom detta? Hanif själv skriver ju att det är personer i Moderaternas riksdagsgrupp som ligger bakom detta.

Måste vara jävligt enkelt att hela tiden skylla på "vänstern". Enfaldiga spån.

https://marcusoscarsson.se/just-nu-s...yma-moderater/

Ario är hjärnan bakom detta men det hindrar inte att moderater som vill klättra uppåt hakar på.
Citera
2021-10-01, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Nu undrar jag om det kommer en officiell ursäkt från alla idioter som försökte förstöra en människas liv.

Tack! Äntligen en vettig människa här inne. Har själv vänner som varit utsatta för liknande och då inte ens varit kända i sin egna hemby… men snacket började gå och självmordstankarna var inte långt borta.

Fy fan för att utsättas för liknande saker… fy fan!!!
Citera
2021-10-01, 17:06
Medlem
mvpys avatar
Ni som ändå tycker att Bali bör avgå, då han uppvisat dåligt omdöme etc, hur tror ni flickan har resonerat. Har hon *känt* sig utsatt för ett brott? Har hon genomgått ett trauma?

Eller har hon bara ljugit lite? Och i så fall, i vilket syfte?

För mig är det uppenbart att flickan varken har eller (ens har bort) upplevt sig utsatt för ett brott. Bevekelsegrunderna är helt andra. Det gör att jag inte litar på något från den parten i målet.
Citera
2021-10-01, 17:08
Medlem
Känner jag flashback rätt kommer nån 55-årig haveristgubbe att anmäla offret för falsk tillvitelse så att man tvingas ta reda på vad som faktiskt hänt och varför HB fått henne att radera konversationer
Citera
2021-10-01, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det typiska för män som har utsatts på detta sätt är att de är utmattade och vill gå vidare bort från detta. Jag har därför svårt att tänka mig att Bali skulle vilja anmäla henne trots att hon är skyldig som synden.
Bali har redan i sitt Facebook-svar skrivit att han inte ser henne som skurken. Han ser henne som utnyttjad. Han hoppas det kommer att gå bra för henne framöver.

Bali lär knappast göra ett smack till av detta. Det blir tillbaka-till-jobbet som gäller. Han har precis just nu skrivit sin första tweet efter pausen.
Citera
2021-10-01, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Var det inte en skribent för Aftonbladet som åkte dit för förtal när han kallade en moderat rasist på twitter? Det är ingenting i jämförelse att anklagas för olämpligt sexuellt beteende.

Jag tror du tänker på Martin Aagård på Aftonbladet och Richard Herrey (M) för några år sedan.

Ja den kränkta och lite snarstuckna Richard Herrey anmälde Martin Aagård för påstått förtal, men det gick inte så bra för honom
då Martin Aagård friades och den rättshaveristiska Richard Herrey fick betala rättegångskostnaderna.

Hanif Bali har heller ingenting att komma med gällande påstått förtal eftersom det var han själv
som valde att gå ut i offentligheten med de här anklagelserna emot honom.

Och om en offentlig makthavare själv går ut med sådant till allmänheten så går det inte att i efterhand
komma dragandes med påstått förtal om folk sedan uttryckt åsikter om saken.
Citera
2021-10-01, 17:09
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Hade det varit er egen dotter skulle ni nog vilja veta mer om saken än om det var brottligt eller ej. Har er favoritblatte skrivit olämpliga saker eller inte? Jag vill veta i alla fall. Han kan mycket väl vara oskyldig, men vi behöver se deras kommunikation.

Det skall väl du skita i. Snubben har gått fri så det är bara för dig att knipa igen och hitta något annat att leka skvallerkärring om.
Citera
2021-10-01, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
https://www.facebook.com/anastasia.sofla
Är det tjejen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto