2021-09-13, 12:02
Medlem
***s avatar
Nu bekräftar dessutom Kristersson att ledamoten får vara kvar under utredningen, vilket också torde betyda att de antingen inte tar det på allvar eller att det inte är något speciellt allvarligt.
Citera
2021-09-13, 12:04
Medlem
bl1nks avatar
När ska kanalen Riks ta upp fallet? Har inte sett något.
Citera
2021-09-13, 12:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
https://twitter.com/mrhenko123/statu...73655067160579

Tidigare tweet från grundaren av Interasistmen där samma brud är inblandad
Hon framstår som ett psykfall & nu känns det mer som om HB faktiskt är utsatt för en borderlinehäxa.
Citera
2021-09-13, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Nu bekräftar dessutom Kristersson att ledamoten får vara kvar under utredningen, vilket också torde betyda att de antingen inte tar det på allvar eller att det inte är något speciellt allvarligt.

Nej, för de vet att det är lögner och sanningstänjande bullshit. De är oroliga över hur våra massmedier kommer gå vidare med detta. Men de själva vet att det är skitsnack.

Den största twittermanipulatören, Ario, som dessutom knullar Anastasia är bovarna bakom detta dramat. Det är han som har manipulerat henne att gå ut med den här halvsanningen som bara en advokat kan få till att bli det här. En höna av en fjäder..
Citera
2021-09-13, 12:14
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malaria.Martinez
Nej, för de vet att det är lögner och sanningstänjande bullshit. De är oroliga över hur våra massmedier kommer gå vidare med detta. Men de själva vet att det är skitsnack.

Den största twittermanipulatören, Ario, som dessutom knullar Anastasia är bovarna bakom detta dramat. Det är han som har manipulerat henne att gå ut med den här halvsanningen som bara en advokat kan få till att bli det här. En höna av en fjäder..

Den stora frågan är när alla i högern ska sluta lyssna på kuken?
Citera
2021-09-13, 12:14
Medlem
CrilleKexs avatar
År det helt klarlagt att det är Hanif det handlar om?
Citera
2021-09-13, 12:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Ja, om det nu faktiskt är så att det rör sig om samma 17-åring som glatt postar bilder där hon vill att andra ska bedöma hennes utseende och att HB, eller vilken ledamot det nu råkar vara, har frågat om fler bilder så är allt detta, åtminstone i min mening, just en "höna av en fjäder". På sin höjd lite olämpligt men knappast värt all denna uppståndelse.

Är det val snart eller?
Citera
2021-09-13, 12:18
Medlem
Citat:

Så är det troligen. Men håll med om att i sitt enkla sammanhang blir det ändå ganska listigt.

HB är bränd oavsett
Citera
2021-09-13, 12:20
Medlem
Skeldersans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av azonto
https://twitter.com/mrhenko123/statu...73655067160579

Tidigare tweet från grundaren av Interasistmen där samma brud är inblandad

Ptja hon beter sig som ett barn. Pga är ett barn.
Citera
2021-09-13, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Don't be ridiculous! Du skrev: "Nu är han borta från riksdagslistan i nästa års val"
Du försökte göra en fuling. Dra en lögn. Varför har vänsterblivna så lätt för att ljuga? Du vet alltså ingenting.

Och det är inte ännu klarlagt vilken moderat riksdagsman som blivit utsatt för en honeytrap.

Det var som sagt en ren slutledning. Och det finns inget som framkommit som ändrar det synsättet.

Tror du på fullt allvar att de blåhårig tanterna inom moderaterna kommer att rösta fram honom i provvalet nu? Oavsett vad som är sant. Han var hatad internt redan innan detta.

Och du måste radikalt ha missuppfattat min politiska hållning.
Citera
2021-09-13, 12:21
Bannlyst
Hoppas HB blir kickad så han inser vilket cuckparti han är med i.

Dessutom lär SD få de rösterna.
Citera
2021-09-13, 12:22
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
1. Solklart och självklart JA. Även mellan 15-18.
2. Om personen inte ser uppenbart könsmogen ut är det säkrast att låta bli. Även om det kan vara rimligt att tro att du vet om att åldern är under 15
3. Se svar 2
4. Just det som är grejen. Det blir rätten som kommer att bedöma. Du kan knappast skylla på okunskap i efterhand. Små bröst och hårlöshet kan vara försvårande om det också i övrigt ser ut att kunna vara under 15.
5. Det beror på vilken lag. Om personen är under 15 får du inte ens efterfråga en bild (groominglagen)
6. Om du själv t ex har smygtagit bilder av en 17-åring ligger du risigt till. Har det skett med samtycke eller om personen själv skickat bilden till dig är du högst sannolikt home free.

Som i all juridik så gäller uppsåt som det viktiga. Samt mönster. D v s om det skett upprepat och med flera. Då kan det t o m bli fråga om s k grovt brott.

Tack för svar.

1. Gäller även detta ifall pengar är inblandat. D.v.s. någon har betalat för bilder

Jag har förstått det som att om jag träffar en tjej som är 15 år fyllda och vi inleder en sexuell relation så är det enligt lagen helt OK. Om båda är överens så kan vi ägna oss åt vilken typ av sex vi vill oss emellan enligt lagen (wet, scat, stryp, spottar, ja ni förstår vad jag menar). Jag tänker också att det är lagligt att vi gör detta flera gånger och till och med filmar våra eskapader så länge båda två är med på det.
Men om jag skulle fråga en 15 årig tjej om hon kan skicka nakenbilder på sig till mig mot att hon får pengar så begår jag ett brott.

Har jag uppfattat det korrekt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in