Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 13:02
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Hur vet du?

Jag pratade idag med en som har 100% insyn.
Citera
2021-09-10, 13:03
Medlem
Har följt HB i många år och till och med umgåtts emellanåt för väldigt många år sedan.

Det vore ju fan helt osannolikt om det var han ändå. Han är ju rätt hyvens.

Med det som är gällande att han skulle skickat sms och frågat efter bilder osv låter helt orimligt. I synnerhet om det gäller i närtid. Pratar vi många år tillbaka så visst. Det är ju inte omöjligt, men då kanske det finns någon sorts förklaring bakom. Någon typ av relation eller liknande.
Han läser ju här inne, så det bör inom kort komma en dementi på sociala medier om det inte är han.
Borde kanske redan kommit…. (?)
Senast redigerad av M.J.A 2021-09-10 kl. 13:05.
Citera
2021-09-10, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Jag pratade idag med en som har 100% insyn.
Haha fyfan vilken kass kommentar..
"pratade med en"..

Lägg fram källan eller håll truten..
Citera
2021-09-10, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrXenonBloom
Vem är ”Rasmus P”?

den dansk/svenske koranbrännaren "Stram Kurs"
Citera
2021-09-10, 13:05
Medlem
Baisers avatar
Man bör dock komma ihåg att det är nu som vallistorna sammanställs. Det är många som gör vad som helst för att komma fram.

Jag vet inte om anklagelsen är sann eller inte, men jag vet att det gäller HB.
Citera
2021-09-10, 13:06
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J-son
Nu tror jag inte att de får sådant stort genomslag heller men att kalla Hanif för en bänknötare håller jag inte med om.
Han har fler följare än partiledaren på sociala medier och var väl senast den näst högsta personkryssade politikern i moderaterna så skulle säga att han tillhör det absoluta toppskiktet i partiet.
En av de mer kända riksdagsledamöterna är han helt klart, men i partiet för han en undanskymd tillvaro. Han är mer av en opinionsbildare kan man säga.

En person som suttit 11 år i riskdagen, är en av de mer kända riksdagsledamöterna och ofta förekommande i media skulle det normalt sett ha pratats om som ett ministerämne i en kommande moderatledd regering. Det gör dock ingen om Hanif Bali, det kommer inte att hända. Han är en "joker", en outsider, mer av en debattör.
Citera
2021-09-10, 13:06
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Haha fyfan vilken kass kommentar..
"pratade med en"..

Lägg fram källan eller håll truten..

Jag bränner inte mitt förtroende till en gammal vän genom att outa hen på flashback, men anklagelsen gäller HB.

Om det visar sig att jag har fel (*vilket jag inte har*) så kommer jag redovisa hur jag fick veta det.
Senast redigerad av Baiser 2021-09-10 kl. 13:10.
Citera
2021-09-10, 13:10
Medlem
Citat:
Haha, såg det, men han verkar inte vara i ”35årsåldern”.

Han kanske faxade en bild på sitt organ för 100 år sedan, som journalisterna nu sprungit på?
Jilmstad är i 70 års åldern.
Citera
2021-09-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Irrelevant vet jag inte. Det kan bli tal om fängelse ifall man efterfrågar nakenbilder från personer under 18.

Med irrelevant menar jag att konsekvensen lär bli densamma oavsett om det bedöms som lagligt eller olagligt. Har det hänt är den politiska karriären över vare sig det är lagligt eller ej. Så det enda som egentligen spelar roll är huruvida anklagelserna kan styrkas eller ej.
Citera
2021-09-10, 13:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Haha, såg det, men han verkar inte vara i ”35årsåldern”.

Han kanske faxade en bild på sitt organ för 100 år sedan, som journalisterna nu sprungit på?
Var förekommer uppgiften om att riksdagsledamoten skulle vara i 35års-åldern?
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Väldigt vagt, indeed.

Tycks vagt, även för riksdagsledamoten. Aftonbladet har fått en kommentar

Här kan man ju fundera över poängen att förneka det hela. Om det skickats meddelanden om till flickor om att skicka nudes, vilket det verkar handla om i vart fall ett av fallen, så vore det ju dumt att förneka. Meddelande-historiken finns ju där..

Såvida han inte tänkt sig ett försvar av klassikern "jag lämnade min telefon olåst på en fest, det måste ha varit någon annan som skickat". Men det vore bara för pinsamt.

Förklaringen kan också vara att det inte finns några bevis, och att det handlar om hörsägen.

Att neka neka neka även när det finns överväldigande bevisning är inget nytt. Många människor hävdar hellre sin oskuld oavsett hur uppenbart det är att de är skyldiga än erkänner och därmed måste förklara sitt beteende. Det är för smärtsamt/pinsamt/skadligt etc för dem helt enkelt, så det är lättare att neka in absurdum.
Citera
Medlem
Många här älskar Hanif Bali, inklusive jag..
Men jag HATAR sexualförbrytare, och om det är HANIF så hoppas jag hans karriär går åt helvete.
Vi är inte som vänstern, vi förlåter inte sådant här beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in