Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-10, 14:49
Medlem
azontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Richard sitter INTE i riksdagen, men han ska kandidera (tror jag) för att ta en plats 2022. Så han är det inte. Jag har kollat listan idag och hans namn har inte stått med?
Sen ska man nog inte lägga nån vikt i att dom uppdaterar listan. Den har ändrats lite hela dagen verkar det som.
Dom lär inte plocka bort någon innan utredningen är klar.

Hans namn finns med på wayback machine, såg att han endast var "ersättare" dock och det var i dec-jan.
Citera
2021-09-10, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
"Konventionen gäller barn och unga fram till den dag då du fyller 18 år"

Nu vet jag inte riktigt vad du avser, vill du göra en juridisk skillnad mellan barn och ungdomar?

Rent krasst är det ju så att barn tillerkänns vissa friheter och skyldigheter som vuxna åtnjuter utifrån stigande ålder. Det betyder däremot inte att ett barn upphör att vara barn, som exempel kan nämnas viss sexuell frihet som 15-åring eller rätten att framföra vissa fordon som 15 alternativt 16-åring. Det ändrar dock inte faktumet att personer under 18 år juridiskt sett klassas som just barn.

Som sagt, fortsatt på telefonen men kan kopiera in Barnkonventionens första artikel (som numera gäller som svensk lag) även om det finns flertalet andra exempel så är detta nog det tydligaste.

Citat:
I denna konvention avses med barn varje människa under 18 års ålder, om inte barnet blir myndigt tidigare enligt den lag som gäller för barnet

I Sverige blir man myndig vid 18 år, således är man barn fram till den dag man fyller 18.
Citera
2021-09-10, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clas.Ohlsson.453
Bali är en väldigt vettig person så han har knappast gjort det. Kan mycket väl vara förtal. Vi får se. Men om det har skett hoppas jag han som gjort det åker dit.

Hur menar du att det skulle vara förtal..?
Till att börja med har ingen enskild pekats ut men det är ju även av uppenbart samhällsintresse om en folkvald politiker utreds internt för ett omoraliskt beteende.
Citera
2021-09-10, 14:53
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasseltass
Hanif Bali har enligt egna uppgifter på Twitter ett aktivt flashbackkonto. Han borde därför, givetvis anonymt, kunna ge oss hårda fakta i tråden.
Han har inte anonym på Flashback, har en i eget namn:
https://www.flashback.org/find_posts...?userid=398191
(obs, det kan väl inte vara ett regelbrott att länka till användare som själv är öppen om med sin identitet, samt hänvisat till denna profil själv)

fast givetvis kan han även ha anonyma konton här
Citera
2021-09-10, 14:53
Medlem
Baisers avatar
Jag tog en kaffe innan jobbet idag med en gammal kollega som nu jobbar på ett av de stora Stockholms baserade mediehusen. hen visade mig löpet och sa:

"jag jobbade hela gårdagen med den här nyheten."

Jag: "Vem är det?"

Hen: "HB"
Citera
2021-09-10, 14:55
Medlem
howdie11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Uppenbart Bali eftersom han inte varit på twitter på flera dagar och heller inte meddelat att det inte skulle vara han.
Om han är skyldig är en annan fråga dock.

Är han skyldig är det nog sista gången han twittrade och arbetade som politiker överhuvudtaget.
Bra. Då slipper skattebetalarna betala hans skyhöga lön som han får för att inte göra någonting alls förutom att twittra.
Citera
2021-09-10, 14:56
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Kul med lite omväxling. Att det var en Moderat. Brukar vara en Center specialitet annars.

Det är möjligt att det rör sig om:
1. En felaktig lag.
2. Ett sjukdomstillstånd.
3. Konspiration av motståndare eller utländsk underrättelsetjänst.
Citera
2021-09-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Nu vet jag inte riktigt vad du avser, vill du göra en juridisk skillnad mellan barn och ungdomar?

Det ändrar dock inte faktumet att personer under 18 år juridiskt sett klassas som just barn.

Tror det är bättre om vi använder begreppet minderårig. Normala människor betraktar inte 17-åringar som barn, däremot är de minderåriga, vilket är ett mer byråkratiskt sätt att uttrycka att de inte fyllt 18 än.
Citera
2021-09-10, 14:58
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Som man hoppas att det ska vara husblatten Hanif Bali.
Börjar bli så jävla trött på hans eviga populistiska utspel grundade i självhat.
Något måste göras åt honom snart.
Citera
Medlem
auruns avatar
HB brukar ju festa med Jan-Emanuel som jag sett festa med unga tjejer så låter inte helt osannolikt. Även om det är att dra det lite taskigt långsökt. Men jag har ingen aning
Citera
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Jag tog en kaffe innan jobbet idag med en gammal kollega som nu jobbar på ett av de stora Stockholms baserade mediehusen. hen visade mig löpet och sa:

Hen: "HB"
Va lustigt.. För jag tog en kaffe innan jobbet idag med en gammal kollega som nu jobbar på ett av de stora Stockholms baserade mediehusen. hen visade mig löpet och sa:

Hen: "Baisers mamma"
Citera
2021-09-10, 14:59
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massuppfittaren
Va lustigt.. För jag tog en kaffe innan jobbet idag med en gammal kollega som nu jobbar på ett av de stora Stockholms baserade mediehusen. hen visade mig löpet och sa:

Hen: "Baisers mamma"

Nej, hon jobbar inte med media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här