Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2021-09-10, 14:42
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeveMonarkin
Nyheten ligger långt ner i AB:s flöde nu. Hade det varit HB så skulle dom göra en betydligt större grej av detta tror jag. Han är ju journalisternas hatobjekt nr. 1. Det är mer troligt att det är en person man aldrig har hört talats om, annars skulle det stå ”toppmoderat” etc.
Oavsett vem det är så finns det uppenbarligen krafter som vill peka på HB så länge det går. Man ser det på de nyreggade här som tjatar om det. Så att någon inom M skulle pekas ut idag har uppenbarligen varit planerat sedan ett tag.
Citera
2021-09-10, 14:43
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jag tar tillbaks allt jag har sagt. Har pratat med en person och det är uppenbarligen inget brott som har begåtts. På discord kan ingen höra dig gråta.
Jaja, istället för att spela ball kan du ju redogöra för vad din "källa" menar ska ha ägt rum.
Citera
2021-09-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaria.Martinez
Våldförde? Är du sinnessjuk? Han tog henne på pattarna. Han betedde sig dumt och olämpligt, han våldförde sig inte på någon så sluta överdriv och sluta urholka vartenda litet begrepp och ord ditt vidriga vänsterpatrask.

Om ett simpelt patt-tafs är att våldföra sig på någon så vad i helvete kallar du då när någon verkligen våldtar någon och slår skiten ut ’hen’?

Så jävla trött på er och hur ni förstör vartenda ord i svenska språket.

Att våldföra sig på någon är att via fysisk kraft göra saker med den andra som denna inte vill.

Att våldta någon, är att våldta någon. Långt mycket värre än att våldföra sig på någon, kan jag tycka. I varje fall oftast.

Att slå skiter ur någon annan är att misshandla någon. Kan ofta ske i samband med våldtäkter.

Dock misstänker jag inte att detta är någon som M-ledamoten gjort. Dessa är mer saker som SD-folk håller på med. Både på deras egna riksdagskansli och på deras egna konferenser. Fräscht, verkligen.
Citera
2021-09-10, 14:45
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Oavsett vem det är så finns det uppenbarligen krafter som vill peka på HB så länge det går. Man ser det på de nyreggade här som tjatar om det. Så att någon inom M skulle pekas ut idag har uppenbarligen varit planerat sedan ett tag.
Det är ju ganska typiskt att man sitter på sånt här skit tills det är praktiskt att släppa det. Låt oss leka med tanken på att det är Bali, vilket inget särskilt tyder på, så skulle det inte förvåna mig om det är något som hänt för flera år sedan och som någon går ut med nu som en del i en intern maktkamp. När bestämmer M sin riksdagslista? Det är väl inte än?
Citera
2021-09-10, 14:46
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Problemet är då att man inte ska sitta och leka hjälte på sociala medier, samla in pengar för kvinnor som råkat ut för sexualbrott. Och sedan vid sidan själv syssla med liknande brott, det är dubbelmoral och vidrigt beteende.
Citat:
Ursprungligen postat av secretupgrade
Vi vet inte vem riksdagsledamoten är, eller ens om ett brott begåtts.
Det är bara brunvänstern som älskar att kleta skit på personer som säger sådant som stör deras försök att etablera ”en bild” av verkligheten.

Jag är ingen mudderutt, men jag hoppas att det inte är Hanif. Han behövs i debatten mot brunvänstern. Vi behöver sakpolitik, inte brunvänsterns hatpolitik.
Citera
Medlem
Baisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Det är ju ganska typiskt att man sitter på sånt här skit tills det är praktiskt att släppa det. Låt oss leka med tanken på att det är Bali, vilket inget särskilt tyder på, så skulle det inte förvåna mig om det är något som hänt för flera år sedan och som någon går ut med nu som en del i en intern maktkamp. När bestämmer M sin riksdagslista? Det är väl inte än?

Det är HB
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Richard sitter INTE i riksdagen, men han ska kandidera (tror jag) för att ta en plats 2022. Så han är det inte. Jag har kollat listan idag och hans namn har inte stått med?
Sen ska man nog inte lägga nån vikt i att dom uppdaterar listan. Den har ändrats lite hela dagen verkar det som.
Dom lär inte plocka bort någon innan utredningen är klar.

Herrey har dock varit ersättare under vissa perioder. Problemet med att jämföra listor över ledamöter är just att folk hoppar in som ersättare för varandra, andra går på ledighet, vissa hoppar av, andra blir vildar, osv.

Jämför man exempelvis listan på moderaternas egen sida med den som finns över ledamöter på riksdagens sida så finns det en del skillnader men dessa skillnader tycks just ha att göra med att någon går in som ersättare medan någon annan är ledig.
Citera
2021-09-10, 14:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Att man släpper det just samma dag som moderaterna har någon slag 24-timmars "Internat" är sannolikt heller ingen slump.
Citera
2021-09-10, 14:48
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuchullain
Det lär ju läcka ut rätt snart, annars får vi väl ägna morgondagen åt att se om nåt av deras mest hängivna twittertroll till riksdagsledamöter plötsligt tystnar. Men jag tror vi kan räkna bort lille Uffe och Hanif Bali. Uffe är inte tillräckligt dum för att göra nåt sånt, och Bali är nyförlovad och jag kan inte tänka mig att han skulle fucka upp det på det här viset, hur illa jag än tycker om människans åsikter.
Bali är en väldigt vettig person så han har knappast gjort det. Kan mycket väl vara förtal. Vi får se. Men om det har skett hoppas jag han som gjort det åker dit.
Citera
2021-09-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeveMonarkin
Nyheten ligger långt ner i AB:s flöde nu. Hade det varit HB så skulle dom göra en betydligt större grej av detta tror jag. Han är ju journalisternas hatobjekt nr. 1. Det är mer troligt att det är en person man aldrig har hört talats om, annars skulle det stå ”toppmoderat” etc.

Finns ju som sagt cirka 30-40 andra män det kan röra sig om, men är det någon som har en närmare naturlig koppling till muf gissar jag på HB eller AK, de är båda lite över 30, och har möjlighet att fortfarande känna folk som är aktiva i muf och hänga i de kretsarna.
Citera
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Det är HB
Enligt?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Jag tar tillbaks allt jag har sagt. Har pratat med en person och det är uppenbarligen inget brott som har begåtts. På discord kan ingen höra dig gråta.
HB har haft lite organiserade "talarkvällar" på just Discord. Är det detta du menar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in