Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 15:18
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag är en av de som polisanmälde anonymt.

Med tanke på att utredningar mot män som begått sexuella övergrepp nästan alltid läggs och leder till att gärningsmännen använder det som ett bevis på sin oskuld ( och rätt att smutskasta brottsoffret direkt eller indirekt), så är det inget som gynnar det utsatta barnet. Finns det vattentäta bevis så är det naturligtvis annorlunda men statistiken är inte uppmuntrande för kvinnor som söker rättvisa
Citera
2021-09-16, 15:19
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av odok
En åldersskillnad på 7 år är inget anmärkningsvärt när man är 50, men när man är 24 och den yngre partnern går i tvåan på gymnasiet är det fucked up.

Ta din moral och stoppa upp den någonstans. Personligen skulle jag inte dejta en tjej som är så gammal som 7 år yngre än mig, man har väl lite krav.
Citera
2021-09-16, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Jag är en av de som polisanmälde anonymt.

Vad hoppas du uppnå med den anmälan? Kanske det märkligaste jag hört, du har alltså läst en artikel i en tidning att en politikern har gjort någonting som inte är olagligt och då polisanmäler du denne anonymt? Varför? Tycker du inte att det är rimligare att det eventuella offret får fatta det beslutet själv?
Citera
2021-09-16, 15:20
Medlem
Citat:
En åldersskillnad på 7 år är inget anmärkningsvärt när man är 50, men när man är 24 och den yngre partnern går i tvåan på gymnasiet är det fucked up.

Låter som en annan diskussion, men du låter som en feministisk moralkärring. Vi är djur och honor är mest fertila i åldern 17-23 ungefär give or take 5 år hit och dit. Det är då de ska knullas av män i alla åldrar om naturen får välja. Resten är bara påhitt av apor som spottar moralkakor.
Citera
2021-09-16, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Haha jösses, skulle en åldersskillnad på 7 år vara olämpligt, vilken idioti och dessutom verkar du tycka att det är olämpligt för just riksdagsledamöter, varför då? Du låter mest avundsjuk.

Om en 25-årig kille i min bekantskapskrets dejtade en 17-årig tjej så skulle jag absolut se det som märkligt och smaklöst. Om killen dessutom var riksdagsledamot med 69 papp i månaden och egen bostadsrätt, bil m.m. skulle jag tycka att det var ännu konstigare.

Citat:
Vänta nu, hon har ju jobbat för Moderaterna! Medlem i MUF dessförinnan??

Stämmer.
Citera
2021-09-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ta din moral och stoppa upp den någonstans. Personligen skulle jag inte dejta en tjej som är så gammal som 7 år yngre än mig, man har väl lite krav.

Alltså det handlar inte bara om moral utan det handlar även om att det är lite äckligt att man som vuxen man behöver jaga efter oerfarna småflickor. Det visar på någon form av social, emotionell eller kognitiv nedsättning.
Citera
2021-09-16, 15:24
Medlem
nickomyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Med tanke på att utredningar mot män som begått sexuella övergrepp nästan alltid läggs och leder till att gärningsmännen använder det som ett bevis på sin oskuld ( och rätt att smutskasta brottsoffret direkt eller indirekt), så är det inget som gynnar det utsatta barnet. Finns det vattentäta bevis så är det naturligtvis annorlunda men statistiken är inte uppmuntrande för kvinnor som söker rättvisa

Barnet ? Hon var väl ändå en ungdom .
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa

Jag antar att det var mig du skulle svara egentligen. Det där är bullshit, finns ingen normalt funtad människa som inte polisanmäler ett sådant brott, man sitter definitivt inte på twitter och har nedräkning för när "skandalen" ska släppas, och man väntar definitivt inte till nomineringsperioden. När det gäller just brott som rör chatter och social media är det tämligen enkelt för polisen att hitta bevisen i loggarna.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Om hon ljuger så tror jag inte att hon skulle hitta på ett exakt datum, utan något mer diffust - ”i våras” eller så. Men om hon angett ett exakt datum och åtminstone en ungefärlig tidpunkt, och det dessutom visar sig att de faktiskt hade kontakt just då - men om något helt annat så visst.

Antagligen ganska liten slump att det hon hittade på, ”niotiden på kvällen den 19 november 2019” hade de faktiskt kontakt, men vad som faktiskt avhandlades var liggande stolen eller något liknande.

Ja, att specificera för mycket om man inte har rent mjöl i påsen är nog inte den bästa planen, men å andra sidan kan det vara som med hon på twitter som tidigare anmäldes för grooming att tjejen har något specifikt meddelande att hänvisa till som dock när det väl sätts i en större kontext visar sig vara överdrivet, feltolkat, eller liknande.

De som har nämnts i den här soppan hittills tycks i min mening mer eller mindre leva sina liv på sociala medier och där är det väl mer eller mindre kutym att hugga valfritt meddelande eller citat ur sitt sammanhang och sedan dreva, blocka eller rapportera utifrån det.

Jag kan ha fel men jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att tjejen har blivit sur på HB för att han avvisat henne eller skrivit något elakt och sedan klagat till andra som i sin tur pushat henne att gå till partiledningen. Det skulle heller inte förvåna mig om tjejen själv inte fattar att det här inte riktigt är som att "klicka på rapportera" när någon varit elak på twitter och att de runt henne som förmodligen förstått så mycket glatt pushat på för att få till en skandal.
Senast redigerad av Vintergrisen 2021-09-16 kl. 15:27.
Citera
2021-09-16, 15:25
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedwaykingen
Om en 25-årig kille i min bekantskapskrets dejtade en 17-årig tjej så skulle jag absolut se det som märkligt och smaklöst. Om killen dessutom var riksdagsledamot med 69 papp i månaden och egen bostadsrätt, bil m.m. skulle jag tycka att det var ännu konstigare.

Så hög lön och att ha ett visst yrke gör det mer märkligt att dejta en ung tjej enligt dig?
Det är väl tvärtom så att hög lön gör att yngre tjejer dras till en äldre man.

När jag var ung var jag ihop med en 7 år äldre tjej och senare bytte jag henne mot en 14 år yngre tjej så du kan ta din moral och stoppa upp den.
Citera
Medlem
Citat:
Om Instagraminlägget är postat på deras treårsdag så verkar det faktiskt som att de blev ihop dagen efter att hon fyllde 18, lägligt nog. Men man träffas ju i allmänhet ett tag innan man skaffar en mer "formell" relation.

Men det går också tillbaks till skillnaden mellan lagligt och lämpligt. Att en riksdagsledamot dejtar en sju år yngre tjej som går i andra ring är rätt tvivelaktigt.

Beror ju på kontext också. Åldersskillnaden kanske inte är superkontroversiell bland värmländska raggare, men om killen lämnar av tjejen utanför gymnasiet på väg till riksdagen skulle nog de flesta höja på ögonbrynen.

Det håller jag ju med om dock. Om de nu inte räknade första dejten som deras årsdag, men nu är det ju inte relevant att dra upp skit om en helt annan oskyldig tjej.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Något som inte nämnts tidigare i tråden är att HB blev ihop med sin tidigare flickvän Al*xis H*kmatfar (* = e) år 2012. Hon var då 17 år gammal och gick i tvåan på gymnasiet, medan han var 25 år och riksdagsledamot.

Även om han inte direkt var dubbelt så gammal som henne så är det ändå en iögonfallande åldersskillnad. Hur många psykiskt stabila 25-åringar dejtar gymnasietjejer?
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Förmodligen började det med ironisk användning. Sedan måste det ha missuppfattats av yngre eller mindre bildade som inte känner till ordets ursprung.
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Jo, den åldersskillnaden är rätt märklig. Den i sig är inte nog för att döma ut honom men det där är helt klart på gränsen för är man 25 så har man normalt gått vidare från gymnasister.

Hanif Bali var ju redan en riksdagsman på den tiden och lite småkänd (med i TV osv). Och för tjejer är status viktigt. Det är därför åldersskillnaden blir mindre viktig i dessa sammanhang. Tjejer som normalt skulle sagt "gubbjävel" blinkar nu istället med sina ögon...

Skulle Emma Krokdal:
https://trd.by/incoming/article20889...mmakrokdal.JPG
varit intresserad av Dolph Lundgren om han istället varit en 63-årig truckförare som urtråkat väntar på sin pension medan han glider runt i lagret på sin truck?

Svar: Nej!

Med andra ord. Att prata om åldrar utan att ta hänsyn till status går inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in