Citat:
Ursprungligen postat av
Troian
Om hon ljuger så tror jag inte att hon skulle hitta på ett exakt datum, utan något mer diffust - ”i våras” eller så. Men om hon angett ett exakt datum och åtminstone en ungefärlig tidpunkt, och det dessutom visar sig att de faktiskt hade kontakt just då - men om något helt annat så visst.
Antagligen ganska liten slump att det hon hittade på, ”niotiden på kvällen den 19 november 2019” hade de faktiskt kontakt, men vad som faktiskt avhandlades var liggande stolen eller något liknande.
Ja, att specificera för mycket om man inte har rent mjöl i påsen är nog inte den bästa planen, men å andra sidan kan det vara som med hon på twitter som tidigare anmäldes för grooming att tjejen har något specifikt meddelande att hänvisa till som dock när det väl sätts i en större kontext visar sig vara överdrivet, feltolkat, eller liknande.
De som har nämnts i den här soppan hittills tycks i min mening mer eller mindre leva sina liv på sociala medier och där är det väl mer eller mindre kutym att hugga valfritt meddelande eller citat ur sitt sammanhang och sedan dreva, blocka eller rapportera utifrån det.
Jag kan ha fel men jag skulle inte bli förvånad om det visar sig att tjejen har blivit sur på HB för att han avvisat henne eller skrivit något elakt och sedan klagat till andra som i sin tur pushat henne att gå till partiledningen. Det skulle heller inte förvåna mig om tjejen själv inte fattar att det här inte riktigt är som att "klicka på rapportera" när någon varit elak på twitter och att de runt henne som förmodligen förstått så mycket glatt pushat på för att få till en skandal.