Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 20:24
Medlem
MadBalts avatar
Han är bättre än Paolo Roberto i sin intevju. Men varför tar han upp sin uppväxt att han blev sönderslagen av sina fosterföräldrar? Känns som han jagar sympati från PK. Det har väl inte tjänat hans karriär tidigare att utmåla sig som offer men hans PR konsulter tycker nog att det rimmar väl med denna story. Känns torftigt att försvaret bygger på offerkofta och snack om komplott.

https://www.expressen.se/nyheter/han...e-bett-om-sex/
Citera
2021-09-15, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbobuss
Nja. Det kanske jag gör när du lugnat ner dig. Men vi säger så här, vilka källor godtar du? Vill ju inte komma med något där du säger ”det är bara indicier”.

Vilka "källor" pratar du om? Existerar de ens? Hur vet du som är så lugn att dina källor stämmer?
Citera
2021-09-15, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sneerv

Ny intervju med Bali. Han verkar skärrad. Inte för denna tjej så här utifrån verkar trovärdig så känns det som det är något som tynger Bali utöver att bli anklagad.. Skulle inte förvåna mig om det är något i deras konversation som kan bli problematisk för honom om det kommer ut.

Alltså det är väl rimligtvis rätt jobbigt detta och väldigt mycket som står på spel för honom..
Citera
2021-09-15, 20:25
Medlem
-Mystics avatar
Sådär, precis som jag trodde, kan vi nu återgå till att avsky Bali pga mannen lever på 70k skattepengar varje månad utan att lyfta ett finger?
Citera
2021-09-15, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
Alltså det är väl rimligtvis rätt jobbigt detta och väldigt mycket som står på spel för honom..

Ja vem fan vet hur folk reagerar inför dylika anklagelser. Hade jag fått dessa anklagelser riktade mot mig så hade jag nog varit ett nervvrak även om jag varit oskyldig. Men här på FB finns det otroligt många som sitter på den absoluta sannningen!

Jag vill se något mer konkret än indicier.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det är knappast ett argument, utan ett konstaterande.

Jag tror du helt missat vad jag skrivit fört fram som argument och bara ville hitta ett påstått fel i ett inlägg. Det ger inget.

Du vet uppenbarligen inte vad ordet argument betyder.

Ditt påstående att HB:s namn inte publicerats var ett argument som anfördes som stöd för dina slutsatser.
Citera
Medlem
Hur man än vrider och vänder på det har ledamoten gjort ännu ett misstag.
Svårt att tycka synd om en som är en stor del av näthatet

Visste från början att det var en ynkrygg bara inte vilken.
Citera
2021-09-15, 20:27
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Helt klart intressant. Skulle han bevis för sin oskuld skulle han med lätthet också kunna driva en process mot den anklagande parten.

Bevisen är väll chattloggar där han avspisar henne. Samt möjligen hur hon skickar bilder som han betackar.

Enligt honom visade han meddelanden och chatt för frun (då flickvän) när det begav sig.

Då han ska ha blockat henne kanske det funnits någon form av hot (inte om våld) med i bilden.

samt meddelanden/poster (frpn henne och kumpaner) med nedräkning fram till datumet då det skulle ”anmälas” till partiledningen.

Fö fy fan vad äcklig tråd. Nästan lika vidrig som psykopathänget twitter.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-09-15 kl. 20:32.
Citera
Förklaringarna låter mer egendomliga än anklagelserna.
Hur kan det vara partistyrelsens uppgift att avgöra vad som är rätt eller fel, det borde väl skötas av en oberoende mer sakkunnig instans i sådana här frågor.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Nej, men fortsatte relationen. En ansvarstagande vuxen hade avslutat relationen

Vad anser du om detta då (om det nu stämmer)?:

Citat:
Du beskriver det som en vänskapsrelation och att du kunde vara mentor åt henne. På vilket sätt?

– Vi pratade politik och hur svårt det kan vara att ta sig fram och göra sin röst hörd. Det är frågor jag får från hundratals medlemmar. Sen gav jag henne även vägledning kring studier och framtidsval som skulle gynna henne inom politiken på längre sikt.
Citat:
Hanif Bali berättar att han först träffade flickan för två år sedan när hon var 15 år. Men att relationen ”eskalerade” för ett år sen.

– Det skedde samtidigt som jag hade träffat Linnea och dejtade henne och då förklarade jag direkt för Linnea hur läget var, att det var en tjej som hörde av sig mycket och att jag inte visste hur jag skulle hantera situationen.

Linnea Lundgren, som sitter bredvid Hanif under intervjun, bryter in:

– Jag läste konversationerna och var med när han pratade med henne.

Han sa att han inte visste hur han skulle agera då det var en Muf-medlem som behövde hjälp. Och han ville ge den hjälp som han själv fått för att kunna vara där han är i dag. Han sa att han tyckte det kändes tråkigt att inte kunna göra det bara för att det handlar om en kvinna. Och så är det ju, jag tror att det kommer bli svårt för en man att hjälpa en kvinna inom politiken efter detta.

Citera
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Du vet uppenbarligen inte vad ordet argument betyder.

Ditt påstående att HB:s namn inte publicerats var ett argument som anfördes som stöd för dina slutsatser.
Vilken alternativmedia menar du publicerade namn igår?
Citera
2021-09-15, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Hur man än vrider och vänder på det har ledamoten gjort ännu ett misstag.
Svårt att tycka synd om en som är en stor del av näthatet

Visste från början att det var en ynkrygg bara inte vilken.

Vilket misstag har han gjort? Pratat med en tjej i MUF ? Vad vet vi egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in