Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-16, 19:10
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
https://svt.se/nyheter/inrikes/kriti...a-sadana-saker

En ganska märklig artikel faktiskt. Kvinnor inom M säger alltså att partiets interna utredningar är bristfälliga, vilket de kanske är, men både partiet och Bali själv menar ju att den som kommit med dessa anklagelser bör polisanmäla det hela, så alla är överens, eller?
Citera
2021-09-16, 19:13
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det fanns ju ingenting mot Bali där.
Man nämner just utredningar när det gäller minderåriga och det är väl den med Bali?

– Jag känner inte särskilt stort förtroende för partiets förmåga att hantera sådana här saker.*De borde agera betydligt mer skyndsamt, speciellt när det rör sig om minderåriga, säger en av kvinnorna.
Citera
2021-09-16, 19:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Kanske inte men för en vuxen pappa bör det slå flera signaler . Men ha det bra i din bubbla

I en pappas ögon spelar det ingen roll om ungen är 17 eller 27. Hon är för alltid en liten flicka i hans ögon.
Citera
2021-09-16, 19:14
Medlem
StrawberryTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det var ju väldigt tragiskt att kvinnan nu har avlidit så att hon inte kan anmäla Hanif. Men om dessa händelser verkligen har skett, med bildbevis och allt, så anmälde hon väl det och det finns sparat?
Eller kan det bara vara elakt förtal?
Det hela rapporterades både till polis och partistyrelse redan när ofredandet begåtts. Gehöret beskrevs dock som mycket illa. Men ja, jag kan mycket väl tänka mig att materialet är sparat, och att mer kommer att komma ut.

För övrigt förnekar inte Hanif själv att han håller digital kontakt med minderåriga flickor. Undrar vad han har för utbyte av det? Han kommer säkert dra en Paludan när det hela uppdagas
Senast redigerad av StrawberryTea 2021-09-16 kl. 19:16.
Citera
2021-09-16, 19:14
Medlem
Ganonitos avatar
Är det någon sitter på brudens namn? Med tanke på att hon anklagat fler för samma sak så är hon med största sannolikhet en golddigger.
Citera
2021-09-16, 19:15
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
En ganska märklig artikel faktiskt. Kvinnor inom M säger alltså att partiets interna utredningar är bristfälliga, vilket de kanske är, men både partiet och Bali själv menar ju att den som kommit med dessa anklagelser bör polisanmäla det hela, så alla är överens, eller?
Men poäng med mitt inlägg var att M har det lite jobbigt den här frågan kommer hänga med lång tid framåt när dom hellre vill ha ut sin politik.
Citera
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Man nämner just utredningar när det gäller minderåriga och det är väl den med Bali?

– Jag känner inte särskilt stort förtroende för partiets förmåga att hantera sådana här saker.*De borde agera betydligt mer skyndsamt, speciellt när det rör sig om minderåriga, säger en av kvinnorna.

Det framgår inte alls och dessutom så har som sagt M uppmanat kvinnan att polisanmäla om hon anser att brott har begåtts. M känner uppenbarligen inte till något som föranleder att Bali sparkas och anser att polisen ska utreda brottsanklagelser.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Känner själv om jag ser tillbaka på min reaktion på detta att jag direkt dömde Hanif, trots att jag gillar han. Jag känner sådan avsky mot denna typen av brott men känslan lutar mer och mer åt att han faktiskt är oskyldig och utsatt för någon form av komplott.

Att det är en komplott var nästan det första jag tänkte, när jag hörde om detta:

(FB) Hanif Bali (M) anklagas för olämpligt sexuellt beteende mot flicka under 18 år.

Det var den väl valda tidpunkten (strax innan provval till riksdagslistan) som fick mig att tänka på att detta är en komplott mot Hanif Bali, i syfte att försöka hindra honom att bli omvald.

Senare skrev Hanif Bali att det skedde en nedräkning på internet, tills detta skulle sätta igång. Det förstärkte tankarna på att det finns personer som iscensatt detta i syfte att skada honom maximalt.
Citera
2021-09-16, 19:17
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det framgår inte alls och dessutom så har som sagt M uppmanat kvinnan att polisanmäla om hon anser att brott har begåtts. M känner uppenbarligen inte till något som föranleder att Bali sparkas och anser att polisen ska utreda brottsanklagelser.
Jag bara refererar till artikeln du får väl kontakra kvinnorna som är kritiska och fråga.
Citera
2021-09-16, 19:17
Medlem
HEDP502s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Mmm men HB:s politiska motståndare har redan bestämt hans skuld, de kommer tjata om "pedofili" i varje debatt oavsett.

Nej, det är inte så det politiska spelet fungerar mellan partiföreträdare och i den politiska debatten.
• De som bestämt Hanifs skuld/oskuld hittar du främst i trådar som den här. Där det går att hävda det mesta anonymt utan att man behöver stå till svars för det.

• För - lägg märke till en grej: Politiker håller en jävligt låg profil gällande förtroendemässiga dikeskörningar som rattfylla, misshandel, bedrägerier och sexuella yvigheter som uppdagas kring företrädare för andra partier.

Why?

För att partierna är ett slags tvärsnitt av befolkningen. Varje parti har företrädare som återfinns i belastningsregistret. Eller med vanor som gör att de förr eller senare riskerar att hamna där.

• Att du sedan hittar ”politiska motståndare” på Flashback och Twitter och annorstädes som slipar knivarna och kommer med alla sorters personangrepp... det är mest en effekt av hur sociala medier fungerar idag.

• Och försöker man sedan att använda proxy-kommentatorer i någon organiserad form, så läcker det till slut ut, och partiet åker på en PR-backlash.

• Så du får ingen - oavsett om det handlar om Jimmie eller Nooshi - att i något mer officiellt sammanhang uttala sig om Hanifs skuld/oskuld. Lika lite som du får dem att plocka ner Federley eller någon annan.

• För... de vet att nästa vecka briserar en bomb i media som drabbar det egna partiet.
Citera
2021-09-16, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Härliga runkfantasier va?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/k...a-sadana-saker

Citat:
https://svt.se/nyheter/inrikes/kriti...a-sadana-saker

Ser inget som handlar om Bali.
Citera
2021-09-16, 19:18
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag bara refererar till artikeln du får väl kontakra kvinnorna som är kritiska och fråga.

Om du påstår att de har riktat anklagelser mot Bali får du väl komma med belägg för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in