Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Att HB blir fälld för ett brott är väl fortfarande ganska otroligt baserat på vad vi vet, så preskriptionstider spelar mindre roll. Men kommer det fram fler vittnen, som SVT pratat om, kan det definitivt sänka hans politiska karriär.

Den är redan sänkt för evigt
Citera
Medlem
Geheimniss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SeanPenn
Kollar man igenom lite snabbt vilka Hanif följer på instagram är det mååååånga unga tjejer, inte för det behöver betyda någonting men ja

Oj, det var många knappt byxmyndiga blonda bikinibrudar där. Och som grädde på moset: Pschyo Bitch Memes, Prinsessan Madeleine och Bingo Rimér.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Problemet är väl att OM det samtidigt INTE skulle visa sig finnas bevis för anklagelsen så är effekten redan uppnådd.

Sen kan Flashback fortsätta dividera 7000 nya inlägg att det visserligen inte fanns bevis men det betyder inte att det inte var sant. (skönt med dubbla negationer)

Det ändrar inget om "effekten". Den har redan skett.

Några andra konsekvenser än att detta även kommer att följa tjejen rent ryktesmässigt långt tid framåt får det inte.

Ska väl även nämnas att det är fullt möjligt att partiet fick kännedom om uppgifterna för ett år sedan (eller mer/mindre) och valt att hålla på utredningen i syfte att bli av med HB då det finns ett visst motstånd inom delar av partiet. Som sagt, tidpunkten säger inte särskilt mycket om uppgifternas sanningshalt.
Citera
2021-09-17, 14:59
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Känner mig ändå ganska bevandrad inom det juridiska (är ju trots allt min yrkesbana även om jag inte sysslar med straffrätt).

Men nej, tidpunkten är nog ingen slump. Men denna säger inte så mycket om uppgifternas sanningshalt i sig.

Det säger mycket om agendan
Citera
2021-09-17, 14:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vi får se vad utredningen kommer fram till, men det krävs mycket innan Hanif Bali kan bli fälld.

Steg 1 är ju att fastställa om någon bild överhuvudtaget har skickats. Men det räcker inte, eftersom hon är över 15 år. Det krävs mer än så. Fredrik Sjöshult på Expressen förklarar:
Om det framkommer skärmdumpar på att Bali efterfrågar nakenbilder så är han körd, oavsett vad lagen säger.
Men om det hade funnits sådana så hade dessa sannolikt blivit postade över hela nätet redan.
Citera
2021-09-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Vi får se vad utredningen kommer fram till, men det krävs mycket innan Hanif Bali kan bli fälld.

Steg 1 är ju att fastställa om någon bild överhuvudtaget har skickats. Men det räcker inte, eftersom hon är över 15 år. Det krävs mer än så. Fredrik Sjöshult på Expressen förklarar:

Just detta har jag försökt förklara i X antal inlägg.

Men då har de galna googlejuristerna i tråden sagt att polisens hemsida säger tvärtom....

Hoppas de fattar nu då.

Det finns 0,1% chans att denna förundersökning ens går till det stadie att Hanif får chansen att lägga fram sina motbevis.

Det är ju inget brott överhuvudtaget.

Med reservation för att annat kan framkomma.
Citera
2021-09-17, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det kan tyckas så men advokat David Massi tyckte också att Lambertz kvinna hade solklara bevis för att hans klient var skyldig till brott i form av en ljudfil som styrkte detta på ett mycket övertygande sätt. Klienten nekade dock i samtal med David Massi och Massi valde att tro på honom och gräva djupt. Det slutade med att originalfilen tvärtom gav bevis för att kvinnan skapat falsk bevisning och att klienten var oskyldig.

Som David Massi själv sa under en föreläsning om detta fall så kan det som ser ut som solklar bevisning vara helt skilt från verkligheten när man har helheten. Går jag igenom allt du skrivit och klipper och klistrar kan jag förmodligen också skapa en annan bild av det du har sagt ön verkligheten.

Lite svårare att klippa och klistra i ett sms-flöde, det är räcka över luren och visa hur det ser ut. Är väl bara om det skrivs ut på ett A4 eller dylikt man inte kan vara 100 på att det är så konversationen såg ut.
Citera
2021-09-17, 15:03
Medlem
Julskinkatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Att det är många som hatar Hanif är hans eget fel, det gör att motivet anmäla honom stort, det finns massor som gör fel mot personer men blir inte anmälda. Men det innebär att det han gjort mycket väl kan vara brottsligt. Tillsammans med allt annat tveksamt han gjort får bägaren att rinna över i partiet.

Det är fruktansvärt svårt att frilägga sig från sådana anklagelser. Rätt åt aset Hanif, livstid borde han ha.

Ja det är många naiva sk vänsterfolk som retar sig på att en invandrare inte lägger sig under sossefilten tillsammans och pillar deras pkrövar. Snyft snyft

Det är ju däremot inga bevis för det påstådda brottet. Som är en uppenbar smutskastningskampanj. Man undrar hur långt upp den startar.
Citera
Medlem
Ankan-mannens avatar
Inträdesbiljett till partiet, skicka bilder? Bara det att flickan inte gillar skägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Är det där de influenser som du nämnde har blivit avslöjade när de har försökt?
Det är väldigt svårt för en svensk politiker att köpa likes som ser ut som riktiga svenskar, funkar liksom inte om man köper likes från 100,000 indier.
Nej det är inte svårt alls och det syns inte direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ska väl även nämnas att det är fullt möjligt att partiet fick kännedom om uppgifterna för ett år sedan (eller mer/mindre) och valt att hålla på utredningen i syfte att bli av med HB då det finns ett visst motstånd inom delar av partiet. Som sagt, tidpunkten säger inte särskilt mycket om uppgifternas sanningshalt.

Nej men det tror du ändå inte på själv.

Då är de oerhört farligt ute. Även nu i efterhand.
Så dumma är de INTE.

Problemet med sanningshalten är risken för att det helt enkelt inte finns några bevis alls.
Endast ord mot ord som M säger.
Citera
2021-09-17, 15:04
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
Känner mig ändå ganska bevandrad inom det juridiska (är ju trots allt min yrkesbana även om jag inte sysslar med straffrätt).

Men nej, tidpunkten är nog ingen slump. Men denna säger inte så mycket om uppgifternas sanningshalt i sig.
Är sanningshalten hög hade de kunnat släppa det tidigare med förvissning om att han fått avgå.

Den enda anledningen att släppa det så nära inpå nomineringen är att caset är så svagt att deras enda sätt att få bort honom är att M får kalla fötter och petar honom av rädsla för drev.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in