Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 17:56
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Men om nu HB bett skolflickan om nakenbilder, då tycker jag att han har förbrukat allt förtroende hos mig.
En som beter sig så är inte lämplig att företräda mig i riksdagen..

Tänk bara om det varit min dotter....
Men vi vet inte om det verkligen har hänt.
Citera
2021-09-17, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
[K23]1 § Förundersökning skall inledas så snart det på grund av angivelse eller av annat skäl finns anledning att anta att ett brott som hör under allmänt åtal har förövats.

Har läst runt lite och det verkar stämma att bara det är ett brott som lyder under allmänt åtal så inleds förundersökning. My bad.
Citera
2021-09-17, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
SD är Sveriges största parti med stor marginal bland män, jävla nolla.

Är väl fullkomligt irrelevant?
Jag kan garantera dig att MP är störst parti med råge bland stockholmare i åldrarna 20-25 som köper lådcykel istället för bil. Visst, gruppen "män" är större men det är irrelevant, det som spelar roll är vilka som får flest röster. Inte vilka som får flest röster inom en viss grupp.
Citera
2021-09-17, 17:59
Medlem
Citat:
SD är Sveriges största parti med stor marginal bland män, jävla nolla.

SD är sveriges tredje största parti sett till väljarstöd men poängen är att rangordningen kommer inte att påverkas ett dugg av vilket parti HB:s 🤡 4000 väljare 🤡 väljer att rösta på nästa val mot bakgrund av hans snuskgubbefasoner 🤡
Citera
2021-09-17, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Public Enemy
Men om nu HB bett skolflickan om nakenbilder, då tycker jag att han har förbrukat allt förtroende hos mig.
En som beter sig så är inte lämplig att företräda mig i riksdagen..

Tänk bara om det varit min dotter....

Absolut, jag är fullt enig. Är han så jävla dum att han faktiskt har gjort det han är anklagad för förtjänar han att kastas på tippen och begravas i glömska.

Han är knappast den första som har gjort bort sig, trots en offentlig roll. MEN...samtidigt är han ju (på eget bevåg) konstant i frontlinjen och tar strid varenda dag. Det känns jäkligt osannolikt att en så pass slipad individ skulle vara så jäkla dum att han gjorde den här typen av förfrågningar. I synnerhet i skrift. Nej, det känns oerhört osannolikt.

OM åklagaren nu lyckas skrapa fram någon som helst logg som bevis är det ju kört. Personligen betvivlar jag att någon sådan existerar. Det är väl just därför HB är så självsäker och välkomnar en juridisk process.

Sedan kvarstår om kvinnan sedan hävdar att det är muntligt...här faller ju naturligtvis då all trovärdighet. Men problemet kvarstår ändå för HB:s framtid. Omöjligt att bevisa. Men även om det är påhittat skitsnack så sitter HB riktigt illa till.
Citera
2021-09-17, 18:00
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Men vi vet inte om det verkligen har hänt.

Klart det har hänt, sluta försvara syltryggen.
Citera
2021-09-17, 18:01
Medlem
Skönt att slippa den arga lilla mannen.
Citera
2021-09-17, 18:01
Medlem
Citat:
Undrar om SVT låter HB göra en likadan comeback dokumentär som Soran Ismail fick göra?
Där han kan berätta om när han kammade in sin sperma i svenska flickors hår 👮🏽‍♀️😂🍆💃💦✌️

Haha, var det mycket till comeback, dock? Ledde ju inte till ett piss. (Vad jag vet, iallafall inte i comedy-scenen)

Men japp, anmärkningsvärd dokumentär. Men han var ju lilla gulliga trollet. Mmmm brrr ooooh
Citera
2021-09-17, 18:02
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare

https://www.friatider.se/therese-i-s...-av-17-aringen

Trovärdig tjej
Citera
2021-09-17, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74
Tråden är oerhört lång och jag orkar inte läsa mer än de senaste sidorna.

Det jag märker som inte direkt har berörts är väl främst det juridiska.

Naturligtvis måste ju åklagaren inleda en förundersökning om det hela om det har inkommit flera anmälningar om det hela.

Sen till kråksången...

I lagtexten står följande:
"8 § Den som främjar eller utnyttjar att ett barn under femton år utför eller medverkar i sexuell posering, döms för utnyttjande av barn för sexuell posering till böter eller fängelse i högst två år.

Detsamma gäller den som begår en sådan gärning mot ett barn som fyllt femton men inte arton år, om poseringen är ägnad att skada barnets hälsa eller utveckling."

Det som har framkommit i massmedia är att kvinnan har påstått att Hanif Bali har gjort förfrågningar om nakenbilder. Kvinnan själv har aldrig påstått att några sådana bilder ska ha tagits- eller skickats på något sätt. Det enda hon har påstått är att hon har fått uppmaning om detta. Alltså faller "utför eller medverkar" rekvisitet. Det kan alltså i mina ögon omöjligen vara ett brott eftersom inga bilder har tagits.

Sedan kommer den moraliska frågan. Hanif Bali välkomnade ju en juridisk process där han skulle med säkerhet kunna bevisa sin oskuld.

MEN...

Sedan tillkommer PK-drevet. Även om ingen kommer att kunna lägga fram någon form av SMS- eller e-post logg som bevis för påståendet så kvarstår problemet. Det vore bisarrt om hon enbart hade muntliga utsaga som bevisning, rörde det sig om enbart är det ju fullständigt omöjligt att utreda. Om kvinnan sedan ifråga ändå ändrar sig till att det rör sig om just muntliga förfrågningar så kvarstår ju misstanken mot HB oavsett om det är fullständigt skitsnack eller ej.

HB är ju som bekant en kontroversiell person som mer än gärna sticker ut hakan och beredd att provocera och ta strid. Med all sannolikhet finns det gott om folk i de egna M-leden som också vill bliv av med honom eftersom han inte är "rumsren".

Risken är ju att han är rökt även om inte ett enda bevis lyckas komma fram. Frågan är ju då om M har kurage nog att faktiskt stå upp för vad som är rätt, eller om de faller för PK-trycket?

Tyvärr är det sååå jäkla lätt att sänka någon om man så vill. Ord står mot ord, och är man en offentlig person så är man oftast rökt hur jäkla mycket lögn det än är.

Ahh.Äntligen en person med IQ som försökt sätta sig in i detta absurda case.

Det är precis så sinnessjukt som du beskriver det.
Det finns inga bevis. Misstanken kvarstår därmed i alla evighet.

M har inget som helst kurage men framförallt inget som helst INTRESSE att skydda Hanif Bali. De behöver inte falla för något PK-tryck. De är nog bara glada att det kom just nu så det är glömt i valet. Nu fick de chansen att få bort honom i god tid.
Han har mest har varit irriterande internt så det är två flugor i en smäll för partiet.
Alla är nöjda - utom Hanif Bali.

Så jo, han är tvärrökt.

Det här är en läxa också för alla inom alla partier.
Försöka inte driva en alternativ linje för hårt och för långt.
Då kommer 17-åringarna och tar er och ni får inget stöd från något håll

Det intressanta är att inga hundratusentals följare kan rädda honom eller hur? Det är den optimala scamen att utföra i det politiska livet och visar att sociala medier har en klart begränsad kraft jämfört med andra krafter
Citera
2021-09-17, 18:03
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Bara för att en pajas på nätet påstår något så betyder det inget i den verkliga värld som vi andra lever i.
Vi övriga inväntar någon form av bevisning.

Har du slutat slå din fru?
Citera
2021-09-17, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkman74

Det känns jäkligt osannolikt att en så pass slipad individ skulle vara så jäkla dum att han gjorde den här typen av förfrågningar. I synnerhet i skrift. Nej, det känns oerhört osannolikt.

Tycker det är intressant att folk i tråden generellt verkar uppfatta HB som en slipad och kunnig politiker. Är detta för att ni sympatiserar med hans åsikter eller har han framfört något som gjort att ni (du) fått den uppfattningen?

Är mest intresserad då min bild av HB är den motsatta. Oerhört okunnig och ger sig gärna in i diskussioner där han inte har den blekaste vad han pratar om. Liknelsen med duvan som spelar schack gör sig ständigt påmind när man tar en titt på hans twitterflöde.

Nu är det visserligen främst hans bristfälliga juridiska kunskaper jag har reagerat på samt hans oerhört dåliga omdöme att uttala sig bombsäkert om något utan att först ta tillfället i akt att prata med någon kunnig på Moderaternas riksdagskansli, men tycker ändå detta ger en ganska samlad bild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in