Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 22:12
Medlem
Jenshalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Hur får du Kent-incidenten till ”riggad fälla”? Det var ju bara nåt fyllo som såg sin chans att kaxa mot Kent och Kent svalde betet och började svinga. Finns ju på film.

Fyllon kanske men samtliga vänster extrema som pratade ihop sig. Mäster advokaten Johan Eriksson slog hål på deras lögner. Vad jag menar är farligt när vänster sätter upp fällor. Hanif dick verkar grumlat hans omdöme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Att 15-16 åriga tjejer hänger på Tinder är inget att förvånas över. Själv skulle jag gärna se skärmdumpar eller liknande.

Tjejen säger ”Jag har också gott om bevis som visar att det inte är så, men det är inget jag vill dela med mig av nu. Men som sagt har jag gjort en polisanmälan. Det får komma fram då helt enkelt” vilket är intressant. Men, hittills är det bara ord.

Står i artikeln att journalisten fått se iaf det om tinder
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sting4488
Men ingen vet ju ens om det hänt nåt och dom sitter och uppdaterar halv tio en fredag kväll precis som han har begått ett mord lr en våldtäkt.
Om han är oskyldig ska SVT huset sprängas 👮🏽‍♀️✌️

Det är ingen som påstått att han är skyldig. När Bali gav sin version skrev alla medier om det. Nu säger tjejen sin version och då är medierna skyldiga att ge hennes ord lika stort utrymme.

...PS SVT är klassat som skyddsobjekt för rikets säkerhet. Att hota spränga det i luften kan göra att Säpo knacka på din dörr.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det tar ett tag, M måste utesluta Bali först. När Bali utesluts eller stoppas från omval så kommer hans fans att leta alternativ till M.

Jag trodde M ville ha honom för att lura i folk att M är radikalare än det är.
Bo Lundgren kan nog förklara för dom som litar på Moderaterna med detta gamla uttalandet varför Moderaterna är helt opålitiliga i frågan om att minska invandringen.
Ulf Kristersson och Fredrik Reinfeldt är gamla tajta parhästar inom M, precis som större delen av dagens partistyrelse.
https://m.youtube.com/watch?v=CmPEIPyoz48
Citera
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det här kommer ju givetvis bli ett problem även för tjejen framöver. Alla inom MUF vet väl vid det här laget vem det är och så även vi på flashback.
Visar det sig sen att det inte finns någon substans i påståendena utan bara är förtal för att få bort Hanif från M och även i förlängningen ett syfte att förstöra för Moderaterna så blir det inte roligt för henne kan jag tänka mig.

Precis. Ser inte för mitt liv hur detta kan gynna henne någonstans - varken i nuläget eller i framtiden. Man kan väl dock krasst konstatera att hennes beslut att gå till media är ett typiskt tonårsbeteende i avseendet att hon agerade innan hon hade förstått vidden och konsekvenserna av det hon var på väg att göra. Vilket gör det hela än märkligare egentligen, eftersom hon rimligen borde ha någon vuxen runt sig vid detta laget att stötta sig mot - föräldrar, advokat, whatever. Här känns det som att hon har agerat helt på eget bevåg, och det har redan fått konsekvenser för henne.
Citera
2021-09-17, 22:13
Bannlyst
Vad tittar åklagarhoran på?
Att en vuxen man frågar en byxmyndig tjej om han får ta hennes oskuld?
Inget lagbrott.👮🏽‍♀️
Har han bett om bilder på hennes fitta?
Skulle inte tro det, i så fall skulle hon väl sagt det i intervjun i Sydsvenskan 👮🏽‍♀️🤷🏻‍♂️
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
1. Han har inte knullat henne.
2. Detta är Sverige, man är byxmyndig vid 15.
3. Det finns inga bevis.

"Han har inte legat med henne men även om han har det så är det okej för hon är byxmyndig men det finns inga bevis för att han har gjort det!!!11!"

Ser du inte själv hur galen du verkar?

Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Skiten du drar upp,
1. Är omöjligt korrekt brotskategori.
2. Är avskyvärt.
3. Är skrattretande

Nu är jag inte helt med på vad en "brottskategori" är för något ens rättstavat. Däremot är det en korrekt brottsrubricering. Men att brottet är avskyvärt kan nog de flesta hålla med om, att det skulle vara skrattretande är det nog färre som skriver under på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medriko
Ebba betalar skadestånd för förtal .. av en person som är dömd för pedofili .. men antar att det är ok då att han är peddo för han röstar ju rätt som sagt..
Han var inte dömd för pedofili.
Citera
2021-09-17, 22:14
Medlem
papercut-ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rollinghand
Kan inte låta bli att notera hur SVT just nu pumpar ut nyheter där politiker från M, SD och KD framställs som mördare, våldsverkare, bedragare och fifflare. Allt detta medan politiker från S och MP framställs som goda, generösa och ansvarstagande.

Om det inte råkar finnas något om S-politiker som har nyhetsvärde just nu, vad ska de göra då? Hitta på något?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenshall
Nu ikväll verkar flickan pratat med Sydsvenskan. Man hör ju nu att det finns två versioner på detta.

Påstådda sexuella närmanden. Vilket jävla bullshit. Inga vittnen eller andra bevis överhuvudtaget. Det är ju glasklart att hon ljuger sig blå.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Precis.

Så lägg av med ditt svammel om "åh man är oskyldig enligt genevekonventionen" och allt vad du svamlar om.
Och varför skulle jag lägga av med det? För att du säger att jag ska göra det? För att du blir kränkt av det? Haha, du försöker bara leka stor och tuff anonymt på internet. IRL är du en liten fegis.
Citera
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Orkar inte läsa tråden, så jag bara frågar:

Superlajk? HB kollar 18-åringar på tinder (18 är lägsta åldern man kan ha)? eller är denna superlajk en twitter-thing?

Är det vanligt att moderata riksdagsledamöter ger medlemmar i ungdomsförbundet läxhjälp och bjuder hem dem? är det vanligt i något parti?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in