Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 00:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Har du bevis för att han verkligen var på tinder eller är det en skröna?
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fråga Sydsvenskan dom har sett flickans mobil. Så det är nog ganska så klart att det är något herr Bali ägnat sig åt.

Flickan säger det. Däremot är det tveksamt om Hanif Bali hade en sambo då. Jag tycker att det ser ut som att han var singel då:

Citat:
I slutet av april 2020 när han hade gjort slut med sin dåvarande flickvän, intensifierades kontakterna, fortsätter hon.

På sin telefon visar hon hur den sjutton år äldre riksdagsledamoten “superlajkade” hennes Tinderprofil. Det skedde runt tre månader efter att han skjutsat hem henne och vännen efter talarkvällen.

– Jag var 16 då, och det visste han.

De pratade på dejtingsajten ett tag, och fortsatte att ha kontakt på Instagram och över telefon.

Det var under ett sådant samtal en sen kväll i augusti 2020 som Hanif Bali plötsligt tvärvände och avbröt relationen, berättar hon.

– Det var ganska vanligt att vi snackade i telefon sena kvällar. Jag såg att han var aktiv på Instagram, så jag tänkte att jag kan väl ringa honom för jag ville bara prata. Men han blev så arg just då för han var med sin tjej. Jag ringde honom men han svarade inte. Då skickade han ett argt sms dagen efter och bad mig ta bort hans nummer. Så jag bad om ursäkt för allt och tog bort hans nummer.

https://pastebin.com/TACVmkzT
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fråga Sydsvenskan dom har sett flickans mobil. Så det är nog ganska så klart att det är något herr Bali ägnat sig åt.

Har HB då inte tagit bort henne från Tinder? Mig veterligen finns ingen historik kvar, och det går inte heller att se om han superlikat henne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seemve
Nu säger jag inte detta för att skydda en eventuellt skyldig Hanif men även jag kan skapa en profil i hans namn och superlajka min egna fakeprofil (då hon uppenbart varit för ung för ett ärligt konto).

Om det är allt hon har att visa, snarare än något av det hon nu anmält honom för så tvivlar jag faktiskt.
Lilla gubben, det är nog ganska enkelt att ta reda på om det är hans riktiga profil eller inte....
Citera
2021-09-18, 00:49
Medlem
GP har alltså gått ut med att dom sett Hanifs tinder super-like direkt från flickans telefon.

OOOUUCHH! Game over
Citera
2021-09-18, 00:49
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Har du bevis för att han verkligen var på tinder eller är det en skröna?

Journalisten som intervjuade flickan fick se "superlajken" från Bali. Vad en superlajk är för något har andra redan förklarat.
Citera
2021-09-18, 00:50
Medlem
stoltsvenskfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag gissar att det gått till ungefär så här:
...
Rättsligt kommer Bali frias men skadan är redan skedd.

HB borde inte limma på teens, oavsett om de är crazy eller ej. HB borde veta bättre och om han ej gör det borde han inte vara förtroendevald.

Har han inte limmat på teens så är väl allt lugnt?
Citera
2021-09-18, 00:50
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Alltså ni är ju borta i huvudet och hjärntvättade av Bali. Han har haft kontakt med en högstadietjej, varit i kontakt med henne på Tinder, bjudit hem henne för en date, regelbundet pratat med varandra i telefon. Och mycket troligt bett henne skicka barnporr.

Det spelar ingen roll om han gjort något som enligt lagen är olagligt ens, han är jävligt suspekt hur som helst vilket varje vettig person kan se.
Om han gjort något oanständigt så tänker inte jag backa Bali men jag tänker heller inte döma honom på förhand. Däremot är ni ganska många som vill döma honom innan alla fakta ligger på bordet och det är ganska grisigt. Varför har ni så bråttom? Ni som driver på häxjakten är på många sätt värre.
Citera
2021-09-18, 00:51
Medlem
Det tragikomiska för hans del är att om han tagit time out direkt så hade skadan blivit betydligt mindre.

Men det är väl så här smarta personer hanterar en kris
Citera
2021-09-18, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoltsvenskfitta
Ingen utom HB och flickan har möjligtvis bevis för något, vi bara snackar på FB.
Om han skrev till henne via Tinder och allt det där är sant så är det visserligen inte olagligt men däremot kommer det att leda till att hela hans karriär dör ut.

Oavsett vad så är hela den här affären en så jävla tragikomisk händelse. SD:are, vilket är Hanif Balis största följarbas (den som tror något annat är tyvärr obotligt hjärndöd), tycker att det här är hemskt eftersom de förlorar sin favoritmoderat, men de fattar inte att alla de säkerligen tiotusentals som övervägt att rösta på M tack vare Bali kommer att lägga sina röster på SD om han försvinner, vilket isåfall gynnar SD. Vänstermänniskor å sin sida är helt till sig i herrtrosan av att en av deras Nemesis är med om detta, men de glömmer helt bort att i det stora hela så kommer detta knappast ändra det faktum att vänstern i slutändan måste ha sakliga argument, snarare än att rikta fokus mot enskilda meningsmotståndare, för att de ska kunna vinna några val, vilket vänstermänniskor tyckt glömt bort varpå vänsterrörelsen idag i praktiken bara består av en massa hipsters och urban medelklass...

Och mitt i allt detta så sitter antingen en tjej som blivit utsatt för sexuella trakasserier eller en man som är utsatt för ett drev utan dess like trots att han är helt oskyldig. Det här fallet får inte bli lika illa som Da Costa-fallet där offret helt glömdes bort och där hela rättsprocessen handlade om politik.
Citera
2021-09-18, 00:52
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Journalisten som intervjuade flickan fick se "superlajken" från Bali. Vad en superlajk är för något har andra redan förklarat.

Hur verifierade hon att det var Balis konto och inte någon annan som skapat kontot med Balis bilder?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Varför är man aktiv på Tinder om man har sambo och småbarn i hemmet? Visserligen inte olagligt men kanske inte helt superbra heller. Och varför betalar man extra för att skicka en "superlike" till en minderårig tjej som man inte är intresserad av på det sättet? Superlajkar Bali alla tonåringar han erbjuder personlig läxhjälp?

Personer över 18 ser inte under 18 på tinder och vice versa, så jag har väldigt svårt att tro att dom haft någon kontakt där, om inte någon av dom ljugit om sin ålder då. Låter mer som en överdrifter för att smutskasta än mer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WirreStirre
GP har alltså gått ut med att dom sett Hanifs tinder super-like direkt från flickans telefon.

OOOUUCHH! Game over

Du och många andra måste förstå att man inte lägger ut all bevisning i medier innan rätten sagt sitt. Då förstör man ett och annat. Och tro mig, medierna har säkert fått massor med bevisade detaljer men håller inne med dem tills vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in