Citat:
Ursprungligen postat av
krosh
HB har erkänt att han hjälpt flickan med läxorna. Är det normalt för en 34 årig man att sitta ensam med en främmande 15 årig tjej? Hur många föräldrar tycker att det var okej?
Det har han själv sagt att han gjort. Vad som sedan har hänt kan ju alla spekulera i. Skyldig till brott? Vem vet, men nominerad på något seriöst partis listor bör han väl ha försakat redan där. Unga omyndiga tjejer håller man sig borta från om man är toppolitiker. Det begriper de flesta normalbegåvade personer.
Flera i tråden har antydd att ”läxhjälpen” kan ha handlat om div politiska frågor. Tjejen är engagerad i MUF så det politiska intresset är ju sas rätt tydligt. Kan mycket väl röra sig om en i sammanhanget oskyldig fråga om politik/arbetet som riksdagsledamot. Jag skriver dock detta med brasklappen att om den bevisning som presenteras i förundersökningen tecknar en bild av Hanif som en 30+ åring som raggat på en 16-17 åring, så är mitt förtroende för honom helt förbrukat. Gillar Hanif men finns gränser även för en soc media-cowboy som Hanif...
I övrigt håller jag med om din analys. På gott och ont är Hanifs politiska karriär så gott som död efter detta.