Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-18, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maawaatow
Flera i tråden har antydd att ”läxhjälpen” kan ha handlat om div politiska frågor. Tjejen är engagerad i MUF så det politiska intresset är ju sas rätt tydligt. Kan mycket väl röra sig om en i sammanhanget oskyldig fråga om politik/arbetet som riksdagsledamot. Jag skriver dock detta med brasklappen att om den bevisning som presenteras i förundersökningen tecknar en bild av Hanif som en 30+ åring som raggat på en 16-17 åring, så är mitt förtroende för honom helt förbrukat. Gillar Hanif men finns gränser även för en soc media-cowboy som Hanif...

I övrigt håller jag med om din analys. På gott och ont är Hanifs politiska karriär så gott som död efter detta.

Ja, men då har de inte läst vad Bali själv sagt. Han har uttryckligen sagt följande: ” Hon har frågat mig om specifika matteuppgifter och samhällskunskap. Vid ett tillfälle har jag även träffat henne för att hjälpa till med en skoluppgift, berättar Hanif Bali”. Hur får dessa personer det till att det skulle handla om politik?
Citera
2021-09-18, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Du ser, det var felaktiga uppgifter som spreds. Ska man diskutera detta seriöst ska man inte slarva med detta.

På vilket sätt är uppgifterna felaktiga? Att jag skrev att han var 34 ist för 32? Hur intressant är det. Det viktiga är att flickans ålder är korrekt. Han hade kunnat vara 27 eller 37. Det hade inte spelat någon roll.
Citera
2021-09-18, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du kan dra åt helvete din jävla simp. Här håller vi oss till topic. Topic handlar om hur man kan sänka en mans karriär på lösa grunder utan någon som helst substans. Moderaterna har därför gjort ett snilledrag: småfittor och deras anhöriga kan testa sin sak i domstol, eller så kan de dra åt helvete! Tanken här är att de vet att de förlorar, men att skuggan över Bali och Moderaterna ska nå fram till nästa val. Sådant beteende ska stävjas och bestraffas i framtiden. Det är odemokratiskt.

Vem fan är du att kalla det lösa grunder?
Bara för att du har ett juridiskt fokus ändrar det inte vad som eventuellt har skett, det är en enorm åldersskillnad. Det får var person bedömma vad de tycker om, som så verkar bli, att du har nån slags pervers läggning åt det hållet och samtidigt argumenterar för det är väl bra, jag tror på att uttrycka vad man tänker. Men att blanda in valet i det gör det helt idiotiskt. Då tar jag dig inte ens på allvar. Då är du bara en snuskgubbe som inte bör tas på allvar. Det är synd, men ditt beteende stävjas och bestraffas redan.
Citera
2021-09-18, 03:04
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
På vilket sätt är uppgifterna felaktiga? Att jag skrev att han var 34 ist för 32? Hur intressant är det. Det viktiga är att flickans ålder är korrekt. Han hade kunnat vara 27 eller 37. Det hade inte spelat någon roll.

Ja du svarade själv på din fråga där och när det gäller flickans ålder har jag hört både 15 och 16 år och har ingen styrkt uppgift på när hon är född och när det hände. Lustigt också att du säger att åldern inte spelar någon roll samtidigt som du hävdar att åldern gör att detta är omoraliskt och fel.
Citera
2021-09-18, 03:07
Medlem
Citat:
Jaså. Du föredrar pöbelvälde framför en rätslig prövning. Inte förvaånande när det kommer till vänstersvin med

Bara för att det för dig är rimligt att ett riksdagsledamot på 32-34 år agerar läxhjälp åt en flicka på 15-17, så är det verkligen inte så för alla. Det juridiska är lixom en helt annan gren då, det är två separata saker. Det är någonstans viktigt att ha bägge saker i huvudet samtidigt. Jag säger bara som det är, hur du än försöker försvara det blir det jättekonstigt.
Citera
2021-09-18, 03:08
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hektorstyle
Vem fan är du att kalla det lösa grunder?
Bara för att du har ett juridiskt fokus ändrar det inte vad som eventuellt har skett, det är en enorm åldersskillnad. Det får var person bedömma vad de tycker om, som så verkar bli, att du har nån slags pervers läggning åt det hållet och samtidigt argumenterar för det är väl bra, jag tror på att uttrycka vad man tänker. Men att blanda in valet i det gör det helt idiotiskt. Då tar jag dig inte ens på allvar. Då är du bara en snuskgubbe som inte bör tas på allvar. Det är synd, men ditt beteende stävjas och bestraffas redan.

Jaså. Du förespråkar pöbelvälde framför rättslig prövning? För övrigt så är det lagligt att knulla 15-17-åringar, och det är inget juridiskt fel med detta oavsett ålder på mannen. Smutskastningskampanjen mot Bali är dessutom oerhört förutsägbar. Har vänstern ingen fantasi och kreativitet? Nej, just det, och det är just därför de är samhällets välförtjänta förlorare.
Citera
2021-09-18, 03:12
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Bara för att det för dig är rimligt att ett riksdagsledamot på 32-34 år agerar läxhjälp åt en flicka på 15-17, så är det verkligen inte så för alla. Det juridiska är lixom en helt annan gren då, det är två separata saker. Det är någonstans viktigt att ha bägge saker i huvudet samtidigt. Jag säger bara som det är, hur du än försöker försvara det blir det jättekonstigt.

Jag ser inga problem. Vill en man knulla en byxmyndig tjej så finns inga problem överhuvudtaget.
Citera
2021-09-18, 03:14
Medlem
Citat:
Det är en intressant sak, varför är det eventuellt chill med politiska frågor i en diskussion på privat tid mellan en 30+ (34, eller räcker det med 30+?) och en 16-17åring? Eller 15-åring? Varför drar man på de gränserna uppåt när man ska diskutera om det i ett forum när man inte vet?
En ung politiskt intresserad tjej/kille som söker vägledning och hjälp är väl vad erfarna politiker ska engagera sig i? Därmed inte sagt att det ska (är rätt) involvera nakenbilder eller sex.
Är det inte konstigt att tjejen har anmält en annan tjej för samma sak tidigare? Utan resultat.
Citera
2021-09-18, 03:16
Medlem
Citat:
Jaså. Du förespråkar pöbelvälde framför rättslig prövning? För övrigt så är det lagligt att knulla 15-17-åringar, och det är inget juridiskt fel med detta oavsett ålder på mannen. Smutskastningskampanjen mot Bali är dessutom oerhört förutsägbar. Har vänstern ingen fantasi och kreativitet? Nej, just det, och det är just därför de är samhällets välförtjänta förlorare.

Varför behöver du måla upp två saker och tänka att jag förespråkar det ena eller det andra?
Låter mer som att du är förloraren här. Det känns som att du är en större förlorare än Hanif just nu.
Citera
2021-09-18, 03:19
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Varför behöver du måla upp två saker och tänka att jag förespråkar det ena eller det andra?
Låter mer som att du är förloraren här. Det känns som att du är en större förlorare än Hanif just nu.

Vad är dina argument för att döma ut en person utan juridisk prövning? Det kan rimligtvis inte finnas några sådana argument i en rättsstat.
Citera
2021-09-18, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Ja du svarade själv på din fråga där och när det gäller flickans ålder har jag hört både 15 och 16 år och har ingen styrkt uppgift på när hon är född och när det hände. Lustigt också att du säger att åldern inte spelar någon roll samtidigt som du hävdar att åldern gör att detta är omoraliskt och fel.

När skriver jag att åldern inte spelar någon roll? Jag skriver att 27 eller 37 inte spelar roll. Vilket syftar tillbaka på 32 eller 34. Det betyder inte att han kunde ha varit 13 och det inte spelat roll. Lär dig kontext. Ska vi fortsätta diskussionen om HFs ålder? Är det meningsfullt?

Att vi inte vet om hon var 15 eller 16 beror på att vi inte vet när på året hon är född. Hon är 17 nu så hon var antingen 15 eller 16 förra året. Antagligen 15 eftersom det återkommer. Att en del skriver 16 har sannolikt att göra med att de räknar bort 1 år från 17 eftersom det hände 2020. Vi vet hursomhelst att hon inte var 17 vilket en massa människor här skriver.
Citera
2021-09-18, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
En ung politiskt intresserad tjej/kille som söker vägledning och hjälp är väl vad erfarna politiker ska engagera sig i? Därmed inte sagt att det ska (är rätt) involvera nakenbilder eller sex.
Är det inte konstigt att tjejen har anmält en annan tjej för samma sak tidigare? Utan resultat.

Ja inte vet jag vad som hänt. Vi vet att Hanif har sagt att han borde avslutat det tidigare. Vi vet att han varit en bit över 30 och att hon har varit 15-17 år. Han har varit riksdagsman, dvs topp-politiker, hon har varit 15-17 år. Jag vet inte var du vill landa?

Jag undrar varför du köper det direkt utan att veta. Du köper det, och går i försvar för Hanif. Varför detta? Det är anmärkningsvärt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in