Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OneYellow
Helt rätt. Är man 16-17 år så har jag svårt att se att man väljer folk mellan 18-34 år.
Det spelar ingen roll vad hon hade valt. HB måste ända ha känt till hennes ålder eftersom han visste vem hon var, hjälpte henne med läxor osv. HB beskrivs ju som en intelligent person. En sådan som kan hitta till Ratsit, där alla över 16 år är registrerade med åldersuppgifter.
Citera
2021-09-17, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Intressant hur ni hela tiden ger tjejen diagnoser, känns jävligt desperat . Förutom att hon är moderat så framstår hon som en både frisk och stark tjej som inte låter någon sätta sig på henne.

Snart kommer fler vittnesmål och jag antar att er taktik blir att sätta diagnoser även på dom.

Så du tror alltså på fullt allvar att tajmingen med nomineringen var en tillfällighet? Alltså vilken värld lever ni i som väljer att tro på det här.

Det räcker med att gå igenom hennes twitter för att förstå att det inte är en frisk människa.

Det har varit mycket snack om fler vittnesmål, trots den totala avsaknaden av de? Låt mig gissa, det blir fler anonyma anklagelser?
Citera
2021-09-17, 21:34
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dynamo-Kuken
Ni är ju sjuka, och kommer nog aldrig få egna barn någon gång.

Flickan verkar väl helt normal och duktig. Politisk aktiv på hög nivå för åldern. Tydligen oskuld vid 17 - vilket inte borde ha något med saken att göra men får väl det när ni försöker få det till nått annat.

Tror nog hennes föräldrar är stolta över henne och förmodligen chockade över senaste dagarnas händelser.

En möjlighet ni glömmer bort är att om det hon säger stämmer så kanske hon bara sa det till Bali i det ögonblicket för hon trodde att det skulle få han att backa.
Citera
2021-09-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Ändå lite lustigt att du hänvisar till Sveriges lagbok men länkar till en motion.

Men det är en småsak. Att man ska betraktas som oskyldig om man inte döms är naturligtvis korrekt, däremot är det utifrån statens perspektiv. Naturligtvis behöver inte gemene man betrakta en friad misstänkt kriminell som oskyldig till det brott denne åtalats/misstänkts för.

Vidare är den straffrättsliga processen i det här fallet ganska ointressant. Den huvudsakliga frågan är om han betett sig olämpligt i sin roll som riksdagsledamot.

En jämförelse kan göras med när Kent Ekeroth var ute och vevade packad en onsdagsnatt och hamnade i slagsmål. Han friades från brottet men det är väl få som tycker det är lämpligt för en riksdagsledamot att supa sig berusad och ge sig ut och slåss med folk på stan?
Nu såg jag att det var fel länk jag skickade. Skulle skickat en annan. Här är den korrekta:
https://lagen.nu/1994:1219
Det är dock inte som du säger att gemene man inte behöver betrakta en friad som skyldig då det i såna fall skulle innebära förtal om man yttrar det offentligt (med vissa undantag, exempelvis i fallet med Virtanen).

Det du säger är en annan sak än det jag talar om. Om han har haft ett fult beteende mot den här tjejen ska han såklart lämna alla sina uppdrag, det är ingenting jag säger något annat om. Däremot så påstod han jag citerade en massa saker om Hanif Bali där jag därefter bad honom om bevis för sina påståenden varpå han påstod att jag försvarade pedofili. Hela diskussionen finns här nedan:
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Intressant! Har du bevis för det du påstår om honom eller gör du som ni vänstermänniskor brukar göra och ljuger för att manipulera debatten?

Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Så du tycker det är normalt med 40-åriga politiker som jagar efter högstadietjejer. Ok.

Flashbacks höger verkar fullt av pedofiler.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja han är ju islamkritiker också så han har många fiender. Han kallar ju öppet Muhammed för pedofil.

Usch jag som kastat galla på honom och så visar det sig vara helt fel, jag har på något sett ändå tyckt han varit mänsklig vilket jag tycker dom andra talrören inte helt känns som, fan vad dumt.
Det är alltså en reko kille som troligen fått en storm av skit på sig från alla hörn...
Intressant, det betyder väl att Moderaterna och även de äldre ställer upp för honom, eller om de äldre också sparkar pungsparkar på twitter.
Hur utsatta är inte politiker?
Det kanske är orsaken till politiken blir som den blir, ganska suddig mellan lägren och mycket prat med lite verkstad
Tar nog fan och röstar på honom om det går bara för att han värkar då vara en hyvelns Karl
Behövs ju för fan en sådan som Hani i Riksdagen som både är skarp ung och även självkritisk.
Citera
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Som sagt, nu har snaran dragits åt. Jag var själv skeptisk till en början, men har sett liknande tendenser inom vissa politiska ungdomsförbund genom åren.

Hoppas att det inte stämmer, men flickans redogörelse verkar ganska - redlig.

Fortfarande har inte jag någon slutgiltig åsikt här, men Sydsvenskans inlaga här är klart besvärande för Hanif, kanske inte rent rättsligt, men för den allmänna opinionen.

Det har den verkligen gjort. Var först väldigt skeptisk till att det hade skett med tanke på timingen och att Hanif gick ut och kraftigt dementerade det.
Jag tänkte att ingen är så dum och gör så om det finns bevis mot honom men nu börjar jag tvivla.
Hanif var tillsammans med Linnea 2020 men jag vet inte om de var sambos då eller om de först blev det när de flyttade till nuvarande bostaden i Åkersberga.
Gissar på att hon har läst artikeln om hans superlike vid detta laget. Blir nog ingen rolig helg i ”Baliborg”.

Det jag däremot finner konstigt är att om jag och en person har chattat och jag tar bort min profil då tror jag att vår gemensamma chatt försvinner med och hennes bevis för superliken. Gissar och hoppas på att Hanif har tagit bort sin tinderprofil när han blev tillsammans med Linnea och inte bara raderat appen.
Var ett tag sedan jag hade tinder, någon annan kan säkert det bättre än mig. Hon kan också ha printscreenat deras tinderchatt förstås.

Hanifs liv är förstört för en bra tid framöver om detta stämmer. Han kommer att förlora jobbet, podden, större delar av sitt sociala umgänge och framförallt sambo och bonusbarn.

Är han verkligen så jävla dum att han bjuder hem en 15-åring, försöker ligga med henne och har flörtiga konversationer i sociala medier och appar?
Citera
2021-09-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Kurder är sekulära. Och traditionerna kurderna har går emot islam på många punkter. Just därför är inte kurderna så älskade av andra folk som bekänner sig till islam. Visst finns det islamister bland kurderna. Men de är mycket långt ifrån antalet hos andra folk med islamsk tro. Ja hedersmord finns bland en del kurdiska orter. Men det är inget muslimskt företeelse.
Hedersmord finns bland en del kurdiska orter? Och det är ingen islamsk företeelse? Men väldigt många kurder är ju muslimer? Mycket som inte går ihop här. Sen är det klart att kurder inte är så populära hos andra islamska folk eftersom kurderna krigar så gärna och ofta och verkar tycka hedersmord är OK. Det tycker nog inte de flesta icke-kurder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har man hört något mer om anklagelser mot Hanif av andra flickor? Eller är det fortfarande bara samma tjej?

Om det Hanif har gjort är sant. Då finns garanterat många andra tjejer som råkat ut. För "sexbrottslingar" kan man inte bota.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -2
Visst utredning har startat idag eftermiddag, men man ju inte utrett något än.
Att tjejen går ut i media med massa detaljer är oseriöst och kan tyda på att hon inte är intresserad av en rättsprövning utan att bara skada Bali. Därför bör man vänta på vad utredningen visar, om han är skyldig eller ej.

Generellt är det dåligt ur utredningssynpunkt om både Hanif och hon håller på och talar med massmedia.
Citera
2021-09-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det spelar ingen roll vad hon hade valt. HB måste ända ha känt till hennes ålder eftersom han visste vem hon var, hjälpte henne med läxor osv. HB beskrivs ju som en intelligent person. En sådan som kan hitta till Ratsit, där alla över 16 år är registrerade med åldersuppgifter.

Det spelar verkligen en stor roll i hennes trovärdighet i det här. En normal 16-17 åring hade ställt in 18-25 kanske. Inte enda upp till 34 år eller högre. Därför jag börjar tvivla på det hon säger, det känns osannolikt.
Citera
2021-09-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Är du dum i huvudet eller vad fan har din hjärncell för problem? Sa jag att jag tycker att det är okej? Citera det isåfall! Nej, det har jag aldrig sagt för jag tycker inte att det är okej. Jag sa att du har rätt till att betraktas som oskyldig tills motsatsen bevisas, och det är en grundprincip hela vårt rättssystem bygger på. Är du emot det kan du ju flytta till något land där andra lagar gäller.
Du påstod att han ska betraktas som oskyldig...
Citera
2021-09-17, 21:38
Citat:
Ursprungligen postat av Zem1
Om det Hanif har gjort är sant. Då finns garanterat många andra tjejer som råkat ut. För "sexbrottslingar" kan man inte bota.

Vad skulle Hanif gjort, mer än twittrat något opassande i förbifarten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in