Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-19, 00:46
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sobrilbil
Han har väl inte bevisat att anklagelserna är falska?

Han blev friad men det räcker inte och det spelar ingen roll hur mycket han kan motbevisa, han skulle ändå aldrig få tillbaks sitt gamla liv.
Citera
2021-09-19, 00:50
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Han blev friad men det räcker inte och det spelar ingen roll hur mycket han kan motbevisa, han skulle ändå aldrig få tillbaks sitt gamla liv.
Jag håller med dig om att metoo och feminismen är helt galen och du har rätt i det du skrev, men om Bali kan BEVISA att tjejen ljuger kan inte ens den värsta feministen tro på tjejen.
Citera
2021-09-19, 00:56
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Jag håller med dig om att metoo och feminismen är helt galen och du har rätt i det du skrev, men om Bali kan BEVISA att tjejen ljuger kan inte ens den värsta feministen tro på tjejen.

Det som ofta händer i sådana här fall är att mannen förlorar allt innan han hinner frias, jobb, relation mm. När alla i hans omgivning tagit avstånd från honom baserat på beskyllningar som de då trodde på, då blir det sedan ingen återkomst.

Ta Virtanen t.ex. jag hatar honom men det är ovidkommande, När han förlorade sitt jobb pga anklagelserna vill Aftonbladet inte ta tillbaks honom igen någonsin, oavsett vad han senare kan bevisa.
Citera
2021-09-19, 01:08
Medlem
Sobrilbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rskworpb
Det som ofta händer i sådana här fall är att mannen förlorar allt innan han hinner frias, jobb, relation mm. När alla i hans omgivning tagit avstånd från honom baserat på beskyllningar som de då trodde på, då blir det sedan ingen återkomst.

Ta Virtanen t.ex. jag hatar honom men det är ovidkommande, När han förlorade sitt jobb pga anklagelserna vill Aftonbladet inte ta tillbaks honom igen någonsin, oavsett vad han senare kan bevisa.
I det här fallet är saken väldigt konkret. Antingen har han bett om posering eller så har han det inte. Det är ingen gråzon. Och han har varken förlorat fru eller jobb. Bevisar han att tjejen ljugit kommer han tillbaka obefläckad. Han har ingen anledning att tycka att detta är det värsta han varit med om, om han sitter på bevis för att tjejen ljugit. Du kan inte jämföra med Virtanen, det var på ett helt annat sätt. Jag upplever att något inte stämmer, men vad det är vet jag inte. Kanske att han är rädd för att andra saker ska framkomma.
Citera
2021-09-19, 01:12
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
I det här fallet är saken väldigt konkret. Antingen har han bett om posering eller så har han det inte. Det är ingen gråzon. Och han har varken förlorat fru eller jobb. Bevisar han att tjejen ljugit kommer han tillbaka obefläckad. Han har ingen anledning att tycka att detta är det värsta han varit med om, om han sitter på bevis för att tjejen ljugit. Du kan inte jämföra med Virtanen, det var på ett helt annat sätt. Jag upplever att något inte stämmer, men vad det är vet jag inte. Kanske att han är rädd för att andra saker ska framkomma.

Nej det är aldrig så enkelt. Det kan komma en mängd andra anklagelser mot honom som han inte kan motbevisa. Innan det hela är över kan han ha blivit avpolletterad av moderaterna också och då finns ingen återvänd även om han senare frias. Efter att ont blod har spillts är det svårt för båda parter att lita på varandra igen och därför blir en sådan splittring permanent.
Citera
2021-09-19, 01:45
Medlem
rskworpbs avatar
Nu är inte direkt en like samma sak som pedofili, den som hängt med Patrik vet nog skillnaden.
Citera
2021-09-19, 01:53
Avstängd
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ets03748
Märkligt att hennes vänlista är öppen och att Hanif fortfarande syns som vän med henne där?

https://www.facebook.com/anastasia.sofla/friends_all

nån som kan facebook bättre än mig som kan förklara?

Äkta borderline tjej, uppfuckade ögonbryn och läppar är ett säkert tecken.

Nu är vänner stängd, men hon har inte stängt sin FB, ett tecken på att hon ÄLSKAR denna uppmärksamhet, stackars sjuka lilla flicka.
Senast redigerad av Manginaz 2021-09-19 kl. 01:55. Anledning: mumlade
Citera
2021-09-19, 02:11
Medlem
LiquidTensions avatar
Citat:

Det kan dom och det kommer dom.
Nu överskattar du feminazis förmåga till rationellt och logiskt tänkande. Det gäller egentligen vänsterblivna överlag.
Citera
2021-09-19, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det går aldrig att få fram alla fakta när det handlar vad som skett mellan två människor. Men det jag noterar är att de personer jag avskytt, har jag avskytt på goda grunder.

Skenheliga äckliga individer som hittar något de kan livnära sig på, typ SD-light, lagom rasistisk, lagom främlingsfientlig, lagom rasse för att kunna sno röster från SD. Men det är ett bedrägeri för deras egna partier, har tack och lov en annan politik. Dessa politiker som säger olika "sanningar", är bedragare som tolereras, mer eller mindre, då de drar in röster till partiet, från grumliga vatten, från folk som inte hör hemma i moderaterna eller KD.

Hanif Bali är en idiot som inte fattade att han satt löst, när han inte fick vara med i partistyrelsen eller i viktigt arbete i riksdagen. Han har kommit in genom moderaternas lista och inte personröster. Han har bytt ifrån en extrem asylpolitik till en annan syn, samtidigt som han skaffat talibanskägg, i landet där man inte behöver vara proper och repsentativ på jobbet, ens i riksdagen. I Riksdagen, gör han inget som märks och därför har denne vuxne man tid att läsa läxor med en ung kontaktsökande flicka. Det är så dumt, att de dummaste i landet köper Hanif Bali och andra bedragare med hull och hår.

Det spelar ingen roll vad som verkligen skett. Det som spelar roll är att en riksdagsman hamnar i en så här grisig situation. Det är brist på impulskontroll, och respekt för det parti som gav honom den plattform han raljerar med. Det är bristande respekt för Sverige, när han kan hamna i situationer som detta, när han är riksdagsman. Det är en säkerhetsrisk, som visar sig nu, då han inte förstår hur fel det är.

I Sverige har vi glömt att beakta folks karaktär när de är förtroendevalda, och därför blir fallet stort när gränsöverskridande personer som Hanif Bali, Ebba, Frederick, m.m. tänjer på gränserna till det yttersta, där de är nära det som är brottsligt. De har alla gemensamt att deras ego blåses upp, eftersom de i grund och botten har en bräcklig grund, beträffande fostran och utbildning. Det ser på saker från en avvikande grundsyn i etik och moral. Någon störning har de, och det är så uppenbart att man undrar varför de inte slängdes ut ur sina partier innan fallet blev så stort.

Jag kan hålla med om mycket i det där fetade styckena, Hanif Bali borde inte ha placerat sig själv i den här situationen i första taget.

Jag tror inte han nödvändigtvis har gjort sig skyldig till någonting direkt brottsligt och förundersökningen om eventuellt brott kan nog mycket väl komma att läggas ner.

Dock har han bevisligen agerat olämpligt på ett sätt som en förtroendevald offentlig riksdagsledamot inte borde göra.

En person med så dåligt omdöme som Hanif Bali kan mycket väl komma att utgöra allvarlig säkerhetsrisk på fel position.
Citera
2021-09-19, 02:30
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculker
Jag ser tydliga paralleller med Lambertzfallet. Kan det vara så att vi har med en ny Lambertzkvinna att göra här, fast en betydligt yngre och med någon annan som står bakom och drar i trådarna? Om det stämmer att hon raderat konton som skulle kunnat innehålla bevis talar det inte för hennes trovärdighet. Min farhåga, baserat på de artiklar jag läst, är att hon faktiskt blir utnyttjad av någon som kände till hennes tidigare kontakter med HB och använder henne i ett försök att kompromettera honom.

Polisen borde göra en sms-tömning och en fullständig kontroll av alla hennes meddelanden, mail, chatkonversationer och kontakter på sociala medier.

Det är något som inte stämmer med henne och alla märkliga anklagelser mot Hanif Bali.
Citera
2021-09-19, 02:44
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Polisen borde göra en sms-tömning och en fullständig kontroll av alla hennes meddelanden, mail, chatkonversationer och kontakter på sociala medier.
Det skulle inte ge något bevismaterial såvda inte Hanif ger polisen mandat att göra samma scan på Hans enheter.
Citera
2021-09-19, 05:01
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det är något som inte stämmer med henne och alla märkliga anklagelser mot Hanif Bali.

Det kommer inte att göras därför att det här är ingen mordutredning. Rent juridiskt kommer man inte ens att hitta något att åtala honom för.

Den här diskussionen om att vuxna män tänder på tonårsflickor skulle i en annan tid framstått som absurd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in