2021-09-15, 14:38
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Högst olämpligt om jag får ventilera.

Brottsligt, det tror jag inte.

Men i HB's avbön klarligger ju viss tvetydighet.

"När det framkom att personen i fråga ville ha en annan relation borde jag avslutat konversationen direkt."

Ja, det borde du gjort, det gör väl alla vuxna människor?

Jag har på inga sätt bett om några opassande bilder

Men andra bilder?

"När hon fortsatte höra av sig valde jag att ytterligare en gång be henne om att sluta kontakta mig, denna gång på ett bryskare sätt. Hon bad då om ursäkt, lovade att det inte skulle ske igen varpå jag spärrade hennes nummer och blockerade henne på sociala medier."

Denna mening återkommer jag till

"I december 2020 fram tills idag börjar meningsmotståndare på internet trakassera mig med de lögner och förtalsgrundande anklagelser som cirkulerat i media mot mig, jag ser att dessa inlägg gillas av personen i fråga"

Hur kunde du se detta HB?

Så klart, här är tidsaspekten intressant. När blockade han henne, hur länge kunde HB se vederbörandes "gilla" på inlägg? Kanske inte graverande, men fritt för tolkning.
Normalt att ha flera Twitterkonton. Ett officiellt och ett privat.
Citera
2021-09-15, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Detta har ju skett på den digitala arean och därmed så finns det goda möjligheter till riktiga bevis.

Den ena partens redogörelse i en tvist är inte ett bevis.
Det är ett påstående som ska bevisas eller avfärdas.

Vittnen kan ha visst bevisvärde, men i detta fall så är det ju förhoppningsvis så att man kan få till en teknisk utredning där man först ber både HB och tjejen om medgivande för att kontanta SOME-plattformen. Sedan så görs en approach till plattformen där en juristfirma anger en massa skäl till varför de beöver dela med sig av informationen, att demokratin står på spel och att det därför är av vikt att få ut loggarna exempelvis.

SOME-plattformar lämnar normalt bara ut materiel i brottsmål, men det här är ett gränsfall där de kanske kan vara behjälpliga ändå.

Så långt har jag svårt att se att den här historien kommer dras. Flickan verkar ju inte ha något intresse av att polisanmäla Bali eller dra honom inför rätta heller. Som jag tolkar händelseförloppet verkar hon bara ha velat uppmärksamma partiledningen på detta, hade hon velat smutskasta honom hade hon gått till tidningarna först och hade hon velat ha honom i finka hade hon polisanmält.

Här verkar det mest handla en en partipolitiskt engagerad tjej som tagit illa vid sig av en politikers beteende och velat uppmärksamma dennes chefer om detta. Varken mer eller mindre.
Citera
2021-09-15, 14:39
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Låter osannolikt att en 15 åring kontaktat Hanif så många gånger och vill ha sex. Hanif ljuger.

Jag har nu tipsat polisen.

Alla kan göra det på polisens hemsida eller ringa 11414.

Ditt agerande ger det uppenbart att detta är en politisk fälla tänkt att få bort Hanif Bali från rikspolitiken.

Sådana som du förtjänar att leva i fascistiska dystopier styrda av paranoida despoter…
Citera
2021-09-15, 14:40
Medlem
Nästan alla hennes tweets (nästan 14k) verkar vara arkiverade, enligt rykten så ska hon ha tweetat om anklagelsen på en fylla och sedan tagit bort, blir nog jobbigt att hitta
https://web.archive.org/web/*/https:...astasiasofla/*
Citera
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BIB3l
Menar du Annika Strandhäll med AS? Hon är ju en hatare av rang. Det är vettigare att skriva ut namnet med * infogat, om du inte vill att det ska vara sökbart.

Inte Annika, Anastasia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det stämmer inte. ETC är inte den typen av tidning. Däremot skriver man att det handlar inte om en utan om flera unga kvinnor:
Sedan förra veckan har Moderaterna utrett en känd riksdagsledamot som ska ha uppfört sig olämpligt. Enligt Dagens ETC:s källor handlar det om flera unga kvinnor inom partiets ungdomsförbund. Men ingen har valt att prata med media. [...]

Hanif Bali hävdar dock att det ska röra sig om en enda tjej, som varit påstridig och själv sökt kontakt med honom, första gången för två år sedan. Efter allmänt prat om politik och Moderaterna, skriver Hanif Bali att flickan återupptog den digitala konversationen efter ett par månader och var väldigt intensiv i sitt kontaktsökande.

https://www.etc.se/inrikes/hanif-bal...elser-oskyldig
Intressant att Bali nu säger att han har känt till anklagelserna om otillbörligt beteende sedan december 2020 men att han så sent som förra veckan sa till Aftonbladet att "[d]et är ingenting jag någonsin har hört talas om."

Tror inte han visste om att de hintat om det sedan december 2020 förrän de tweetsen började länkas i den här tråden.
Citera
2021-09-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E-pluribus-unum
Sjukt hur snabba pöbeln är på att på förhand döma individer.

Tur att vi lever i en rättstat.

Hela den här incidenten får en att få ont i magen. Svensk politik har gått från ärlig och dygdig till råttskit på bara några få decennier. Vad har hänt?

Det som hänt är internet. Det är pöbeljustis numer. Man blir anklagad i sociala medier och sedan ska man bevisa sig oskyldig.
Citera
2021-09-15, 14:41
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det stämmer inte. ETC är inte den typen av tidning. Däremot skriver man att det handlar inte om en utan om flera unga kvinnor:
Sedan förra veckan har Moderaterna utrett en känd riksdagsledamot som ska ha uppfört sig olämpligt. Enligt Dagens ETC:s källor handlar det om flera unga kvinnor inom partiets ungdomsförbund. Men ingen har valt att prata med media. [...]

Hanif Bali hävdar dock att det ska röra sig om en enda tjej, som varit påstridig och själv sökt kontakt med honom, första gången för två år sedan. Efter allmänt prat om politik och Moderaterna, skriver Hanif Bali att flickan återupptog den digitala konversationen efter ett par månader och var väldigt intensiv i sitt kontaktsökande.

Intressant att Bali nu säger att han har känt till anklagelserna om otillbörligt beteende sedan december 2020 men att han så sent som förra veckan sa till Aftonbladet att "[d]et är ingenting jag någonsin har hört talas om."
Varför är det intressant och varför ska han erkänna inför Aftonbladet?

Jag tycker Hanif Bali hanterat detta efter skolboken om det stämmer det han skriver. Och jag tror definitivt att han har ett ben att stå på.
Citera
2021-09-15, 14:43
Medlem
Ena dagen känner han inte till något, andra dagen går han ut med ett långt försvarstal som liknar August Strindbergs titel.

Om detta inte är sant så verkar det pyra rejält inom moderata partiet. Dessa vill styra landet inom ett år. Cheesus.
Citera
2021-09-15, 14:43
Medlem
Stones avatar
Citat:

Om han skulle sagt "jo det där känner jag till" måste han också svara på följdfrågor. Nu köptebhan sig och ledningen tid att samla sig och tala om saken. Det var något han löärt sig på mediaskola som journalister extraknäcker med.

Som sagt, tror inte ett skit på det. Vi har sett det i USA med Cavanaugh. Kvinnan blev en spelbricka ch stortjöt för något som hände 30 år sedan, eller inte hände över huvudtaget.
Citera
2021-09-15, 14:44
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NilsD
Märkligt att HB gått ut och dementerar detta. Lyckades du inte få ihop detta trots din uppmätta IQ?
En tidning hade redan nämnt honom, smartskalle.
Citera
2021-09-15, 14:44
Medlem
Den där tjejen verkar göra nästan vad som helst för uppmärksamhet men som vuxen borde Hanif inte svarat henne överhuvudtaget. Han borde ha vetat bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in