Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 19:21
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Användaren du besvarar syftar på hon som kallar sig Verdun på Twitter, inte AS.

För övrigt lite intressant att AS lyckats försvinna från MrKoll. Mig veterligen tar de bara bort ens adressuppgifter om men ber om det och på Ratsit fanns hon kvar senast jag kollade.

Jag vill inte outa mig, men jag känner henne lite. Hon finns.
Citera
2021-09-15, 19:22
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag funderar på en sak om en 15-åring kontaktar en vuxen som dessutom är riksdagsledamot för att få läxhjälp tar man inte kontakt med den mindreåriges föräldrar då?
Vore ju lämpligast eftersom dom är vårdnadstagare.
Låter överdrivet. Om min dotter var 15 år och alltså gick i 9an eller första året i gymnasiet, var med i ett politiskt ungdomsförbund och bad om och fick hjälp i samhällskunskapen av en riksdagsledamot så skulle jag inte bli särskilt orolig över det, eller nödvändigtvis behöva bli tillfrågad om det.

Däremot, om hon skulle börja svärma för honom och uttrycka att hon var kär och ville ha ett förhållande av något slag - då skulle jag förvänta mig att han omedelbart slutade ha kontakt med henne. Bali tycks inte ha gjort det, utan fortsatt ända tills det blev ”mer explicit”.
Citera
2021-09-15, 19:22
Medlem
antoneriks avatar
HB är den mest klarsynta mannen av alla med bakgrund i Mellanöstern. Jag tror inte en sekund på att han har försökt ragga på en 15-åring. Han är en obekväm finne i röven på dom som tror på det mångkulturella samhället.
Citera
2021-09-15, 19:24
Medlem
Hanif är ingen sådan person jag kan föreställa mig göra något sånt här. Men att människor gör dumma saker är inget ovanligt och politiker kan också göra dumma saker.
Citera
2021-09-15, 19:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag vill inte outa mig, men jag känner henne lite. Hon finns.

Okej, men om du nu menar hon som kallar sig Verdun så finns hon kvar på Ratsit i alla fall. Varför folk helt plötsligt saknas hos MrKoll har jag ingen aning om.
Citera
2021-09-15, 19:25
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har du källa på att det skulle ha skett bakom ryggen på hennes föräldrar, eller att Hanif i så fall skulle ha vetat om det.

Det ju Hanif som ska kontakta föräldrarna och fråga om det är okej han undervisar deras dotter
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Men jag skulle inte tycka det vore OK om min tonårsdotter kontaktade en vuxen man om läxhjälp och som riksdagsledamot borde han den insikten och hört sig för innan han inledde det hela.

Det kanske du inte skulle göra, men pappa Reza fixade en liten etta åt sin dotter på Stupvägen i Helenelund, alldeles vid pendeltågsstationen. Där bor hon själv och sköter sitt, sedan hon började första ring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlixtarDunder
Ulf verkar tycka det är helt okej att umgås med femtonåringar och sprida hat på nätet.

Så jag har svårt tro något kommer hända utom att möjligen ulf får gå

Ja, Ulf Kristersson groomade ju en 15-åring när han var 20 år, båda från MUF då också.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Enligt Aktuellt Fokus har det nu gjorts en polisanmälan:

Hanif Bali polisanmäld för utnyttjande av barn för sexuell posering

En av de minderåriga flickor som anklagat Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende har nu polisanmält riksdagsledamoten. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen runt 17-tiden under onsdagen.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/
Citera
2021-09-15, 19:27
Medlem
***s avatar
Det är ju intressant att många med vänstersympatier om och om försöker nöta in helt andra narrativ än vad som ens är antytt av ryktena. Rimligtvis är nu vänsterns strategi att öka priset för M att ha kvar Bali även om han är helt oskyldig, vilket nu tycks trovärdigast.

Det finns många agendor nu...
Citera
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Jag funderar på en sak om en 15-åring kontaktar en vuxen som dessutom är riksdagsledamot för att få läxhjälp tar man inte kontakt med den mindreåriges föräldrar då?
Vore ju lämpligast eftersom dom är vårdnadstagare.

Citat:
Ursprungligen postat av Shithotlifestyle
Hmm läxhjälp till en 15årig tjej... så jävla creepy, har han inget bättre ”välgörenhetsprojekt” att pyssla med? Om min man ställt upp som läxhjälp till obekanta tjejer i 15års åldern hade jag inte tyckt att det va ett ok beteende.

Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så du skulle uppskatta om en vuxen man ger din 15åriga dotter läxhjälp bakom ryggen på dig?

Ni är tramspellar som hakat upp er på ett ord. Det är såklart inte så att de suttit hemma i flickrummet böjd över matteboken och den skäggige farbrorn sedan förhör den oskyldiga flicksnärtan på franskaglosorna.

Gör man ett skolarbete som handlar om politik är det väl helt rimligt att kontakta en politiker. Särskilt om man är med i MUF där Hanif säkert har lite av en idolstatus. En snabb okulärbesiktning av twitter visar också att mannen uppenbarligen har en jävligt mycket fritid och därmed kan svara på frågor från ungdomar som undrar över saker till sitt skolarbete. Vore ju jättelarvigt om han skulle luska rätt på hennes föräldrar för att informera om att deras dotter ställer frågor och vill ha feedback på en samhällskunskapsuppgift (eller vad det nu rör sig om).

Sedan kan han såklart vara en ful fisk ändå men detta är ingen indikator på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Enligt Aktuellt Fokus har det nu gjorts en polisanmälan:

Hanif Bali polisanmäld för utnyttjande av barn för sexuell posering

En av de minderåriga flickor som anklagat Hanif Bali för olämpligt sexuellt beteende har nu polisanmält riksdagsledamoten. Anmälan gäller utnyttjande av barn för sexuell posering, ett brott som kan ge sex års fängelse om det bedöms som grovt. Polisanmälan lämnades in hos Sollentunapolisen runt 17-tiden under onsdagen.

https://aktuelltfokus.se/hanif-bali-...uell-posering/

Bra! Nu verkar det som att Bali skitit i det blå skåpet. Han försökte köra full on konspirationsteorier. Nu blir det en rättsfråga. Hur som helst, vad som än händer, så är det klart att han har haft olämpliga kontakter med en 15-årig flicka om det eskalerat på detta sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in