Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 19:12
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dastes
HB är kvar som politiker endast om kostnaden att ha kvar honom inte överstiger hans nytta. Vänstern kommer definitivt ha ett finger med i det spelet.

Det är precis det jag menar, om han kan bevisa att han har rätt, och att de som anmäler honom inte har någonting konkret att komma med, då tror jag han går stärkt ur det hela. Om en månad så kommer ju det här vara glömt för den stora massa, precis som all annan metadebatt i kulturkriget.
Citera
2021-09-15, 19:12
Medlem
pestloppans avatar
Jag är inget större fan av H Bali, men här är jag tämligen övertygad om att han är utsatt för en intern komplott. Det finns nog gott om moderater som vill bli av med Bali!
Citera
2021-09-15, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Jag funderar på en sak om en 15-åring kontaktar en vuxen som dessutom är riksdagsledamot för att få läxhjälp tar man inte kontakt med den mindreåriges föräldrar då?
Vore ju lämpligast eftersom dom är vårdnadstagare.
En 15-årig MUF:are som vänder sig till sin idol som råkar vara 30+ för att prata politik. Även inom andra föreningar (idrott exempelvis) vänder sig ungdomar till vuxna. Vuxna brukar då hjälpa till. Det kontaktas inte alltid föräldrarna: "Din son/dotter vände sig till mig med en sak ..."

Lite senare i kontakterna - läxhjälp? Vad? "Jag har en läxa om parlamentarismen, kan du svara på en fråga?" Är det den nivån?

De som skriver om det vill få det till att det är Farbror Bosse som sitter bredvid lilla Ulla och klappar henne på axeln när hon räknar rätt på talen. Kanske smeker lite på låret också ...
Citera
2021-09-15, 19:14
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så du skulle uppskatta om en vuxen man ger din 15åriga dotter läxhjälp bakom ryggen på dig?

Har du källa på att det skulle ha skett bakom ryggen på hennes föräldrar, eller att Hanif i så fall skulle ha vetat om det.
Citera
2021-09-15, 19:14
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Finns den här personen på riktigt hittar henne på twitter och en facebook profil och i en artikel från nyheter idag. Finns dock inte i ratsit eller mr koll. Heter hon något annat i verkligheten? Hur trovärdig är denna källa?

Hon fanns där igår. Hon är borta idag.
Citera
2021-09-15, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Finns den här personen på riktigt hittar henne på twitter och en facebook profil och i en artikel från nyheter idag. Finns dock inte i ratsit eller mr koll. Heter hon något annat i verkligheten? Hur trovärdig är denna källa?

Gott om konton som i tråden bekräftar Verduns tweet.

https://twitter.com/thereseverdun/st...61476401967106

Verkar trovärdiga uppgifter.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hon fanns där igår. Hon är borta idag.

Användaren du besvarar syftar på hon som kallar sig Verdun på Twitter, inte AS.

För övrigt lite intressant att AS lyckats försvinna från MrKoll. Mig veterligen tar de bara bort ens adressuppgifter om men ber om det och på Ratsit fanns hon kvar senast jag kollade.
Citera
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cocinar
Luktar Sveavägen 68. Deras konspiratörer är på offensiven mot högern på ett mycket osmakligt sätt..brunmålar varhelst dom kommer åt . De tvekar inte att släpa fram överlevande från Förintelsen som varnar om vad som kommer hända om högern och SD vinner valet. Koncentrationsläger och krematorier i övre Norrland typ. Anklagelserna mot Hanif får man nog se mot den bakgrunden . Sozzarna är desperata.

Nja, det luktar snarare intern konflikt hos M. Det är säkert ett antal moderater som vill bli av med Bali.
Citera
2021-09-15, 19:17
Medlem
OweGbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
En 15-årig MUF:are som vänder sig till sin idol som råkar vara 30+ för att prata politik. Även inom andra föreningar (idrott exempelvis) vänder sig ungdomar till vuxna. Vuxna brukar då hjälpa till. Det kontaktas inte alltid föräldrarna: "Din son/dotter vände sig till mig med en sak ..."

Lite senare i kontakterna - läxhjälp? Vad? "Jag har en läxa om parlamentarismen, kan du svara på en fråga?" Är det den nivån?

De som skriver om det vill få det till att det är Farbror Bosse som sitter bredvid lilla Ulla och klappar henne på axeln när hon räknar rätt på talen. Kanske smeker lite på låret också ...
Men jag skulle inte tycka det vore OK om min tonårsdotter kontaktade en vuxen man om läxhjälp och som riksdagsledamot borde han den insikten och hört sig för innan han inledde det hela.
Citera
2021-09-15, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Så du skulle uppskatta om en vuxen man ger din 15åriga dotter läxhjälp bakom ryggen på dig?

Svårt att helt styra vad tonåringar gör på nätet, men föredrar att en potentiell tonårsdotter mailar Hanif Bali historieläxan framför mycket annat hon kan göra online.
Citera
2021-09-15, 19:20
Medlem
Ulf verkar tycka det är helt okej att umgås med femtonåringar och sprida hat på nätet.

Så jag har svårt tro något kommer hända utom att möjligen ulf får gå
Citera
2021-09-15, 19:21
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OweGbg
Men jag skulle inte tycka det vore OK om min tonårsdotter kontaktade en vuxen man om läxhjälp och som riksdagsledamot borde han den insikten och hört sig för innan han inledde det hela.

Du skulle alltså inte anse att det var okej om din tonårsdotter, som medlem i ett ungdomsförbund, kontaktade någon i moderpartiet med frågor om något skolarbete och du skulle i sådana fall vilja att den tillfrågade hörde av sig till dig som förälder innan den svarade på din dotters frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in