Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PC-Dator
Stort LOL om ditt påstående om iranier. Integrerade my ass.

Så fort jag hörde om denna nyhet så var min absolut första tanke och bild jag fick i huvudet: Hanif Bali. Så rätt man kan ha ibland.
Mm, han adopterades i Sverige som treåring.
Sen hur han växte upp här vet jag mycket lite om.

Men mer integrerad/assimilerad än vad han är finns det få av.
Citera
2021-09-15, 19:00
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Enligt HB ( han kan naturligtvis ljuga) så ville det här barnet inleda en relation med honom. Hon gav sig inte heller i brådrasket. Jag skrev att hon "möjligen" toppat detta med nakenbilder ( i så fall på hennes initiativ om Hanif skulle tala sanning)

Min poäng är att vare sig det förekommit bilder eller ej så är det en vuxen persons skyldighet att kontakta ett barns föräldrar om man kan misstänka ett självskadebeetende. Han ska också kontakta sitt eget parti i frågan. Jag misstänker att han inte gjort vare sig det ena eller andra. Det kan bero på att han ljuger om sin egen roll här eller att han skiter i sin protoges välmående. Han är slut som politiker nu!

Om Hanif är slut som politiker eller ej är ju knappast ni vänstermänniskor som avgör, hur mycket ni än skulle vilja det.
Kan han visa att han talar sanning så kommer han överleva, med råge, skulle det visa sig att psykfallet Anastasia inte kan backa upp sin anmälan med konkreta fakta, då kommer det bli saftiga förtalsmål i framtiden.
Citera
2021-09-15, 19:03
Medlem
Luktar Sveavägen 68. Deras konspiratörer är på offensiven mot högern på ett mycket osmakligt sätt..brunmålar varhelst dom kommer åt . De tvekar inte att släpa fram överlevande från Förintelsen som varnar om vad som kommer hända om högern och SD vinner valet. Koncentrationsläger och krematorier i övre Norrland typ. Anklagelserna mot Hanif får man nog se mot den bakgrunden . Sozzarna är desperata.
Citera
2021-09-15, 19:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JRoenick
Jag håller med dig om det, när de framställs så i media. Det kan ju vara att hon skriver ” Hej, jag är en tjej i MUF och vi har följande samhällsuppgift kan du förklara följande” och sen har han bara svarat henne. Att som riksdagsledamot svara på frågor på mejl från random-svenskar tror jag ändå inte är helt ovanligt.
Ja om det var så det hade beskrivits så hade det inte varit så konstigt. Men det beskrivs som en relation som sedan började ha sexuella inslag. I alla fall från en part om man får tro Bali.

Vad som heller inte har framkommit är om de setts eller bara haft en digital relation.
Citera
2021-09-15, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Om Hanif är slut som politiker eller ej är ju knappast ni vänstermänniskor som avgör, hur mycket ni än skulle vilja det.
Kan han visa att han talar sanning så kommer han överleva, med råge, skulle det visa sig att psykfallet Anastasia inte kan backa upp sin anmälan med konkreta fakta, då kommer det bli saftiga förtalsmål i framtiden.
HB är kvar som politiker endast om kostnaden att ha kvar honom inte överstiger hans nytta. Vänstern kommer definitivt ha ett finger med i det spelet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Nu är det dock fortfarande lite skillnad på M och SD (som det vanligen handlar om i de här sammanhangen). Hade HB varit SD-politiker så hade han förmodligen avancerat i partiet - M försöker ju halvt som halvt fortfarande försöka bete sig någorlunda anständigt så han kan nog få det svårt framöver.
Citera
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ännu en hycklande politiker som inte lever som man lär. Vad överraskad man blir. Och Hanif Bali denna gången. Är det inte han som är med i massa debatter och försöker framställa sig som värsta grejen hela tiden. Har väl flera gånger kritiserat afghaner för att dom inte kan bete sig kring kvinnor. Kanske ska se sig själv i spegeln först.
Citera
2021-09-15, 19:07
Medlem
OweGbgs avatar
Jag funderar på en sak om en 15-åring kontaktar en vuxen som dessutom är riksdagsledamot för att få läxhjälp tar man inte kontakt med den mindreåriges föräldrar då?
Vore ju lämpligast eftersom dom är vårdnadstagare.
Citera
2021-09-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
I min värld är läxhjälp till en 15årig flicka som man inte är anhörig till eller att man inte är utbildad lärare en varningsklocka och absolut något omoraliskt

Du greppar efter halmstrån nu Savonarola. Ska du banna läxhjälp har du ett digert arbete framför dig. Men som man känner sig själv känner man förstås andra. Den som sexualiserar varenda tonåring tror att alla möten mellan vuxen och fjortis är ett tillfälle för otukt. Det är som när den snuskige egyptologen Ted Borg fantiserar om antika porrfilmer.
Citera
2021-09-15, 19:09
Medlem
Hmm läxhjälp till en 15årig tjej... så jävla creepy, har han inget bättre ”välgörenhetsprojekt” att pyssla med? Om min man ställt upp som läxhjälp till obekanta tjejer i 15års åldern hade jag inte tyckt att det va ett ok beteende.
Citera
2021-09-15, 19:09
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Ännu en hycklande politiker som inte lever som man lär. Vad överraskad man blir. Och Hanif Bali denna gången. Är det inte han som är med i massa debatter och försöker framställa sig som värsta grejen hela tiden. Har väl flera gånger kritiserat afghaner för att dom inte kan bete sig kring kvinnor. Kanske ska se sig själv i spegeln först.

Ett pucko som uppenbarligen bara läste första inlägget i tråden och som inte riktigt är med i vad som händer...
Citera
2021-09-15, 19:11
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrDagSedel
Du greppar efter halmstrån nu Savonarola. Ska du banna läxhjälp har du ett digert arbete framför dig. Men som man känner sig själv känner man förstås andra. Den som sexualiserar varenda tonåring tror att alla möten mellan vuxen och fjortis är ett tillfälle för otukt. Det är som när den snuskige egyptologen Ted Borg fantiserar om antika porrfilmer.

Så du skulle uppskatta om en vuxen man ger din 15åriga dotter läxhjälp bakom ryggen på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in