Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-20, 01:05
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Downtownkid67
Har lyssnat lite på hans debatter för att få uppfattning om vem han är, han verkar stå för något som är motsatsen till vad han anklagas för. Men som med allt, bara för att man är god betyder det inte att man inte kan göra tvärtom. Och som offentlig person inom politiken borde man leva som man propagerar för och emot annars blir det inte så trovärdigt.
Om han inte kommer kunna motbevisa hennes story så är det olämpligt det som hänt.
Det är
åldersskillnaden/mognaden/erfarenheten som gör ett sånt här närmande ojämlikt och olämpligt.
Även om hon är byxmyndig i laglig mening är hon i underläge i att göra rimliga bedömningar av sexuella inviter och övertramp.
Blev själv raggad på som 15-16 åring vid besök på riksdagen med klassen av en farfar, nu säkert död, men tyckte det var roligt och okej för han utsrålade vara nån viktig i sin kostym, för jag visste inte bättre. Det är inte ok och bara att bita i sura äpplet och acceptera att bli raggad på som någon tidigare skrev.
Tycker den här flickan gör klokt i att anmäla, hon har goda skäl, synd bara att det blivit så offentligt och han dömts av folket innan han lagligen fällts.

Tycker det största felet / problematiken, om något av det som han är anklagad för stämmer, är att han gått och sagt att han agerat som hennes mentor. Då blir den någon form av beroendeställning.

Sen att det är stor åldersskillnad kan man tycka är moraliskt fel, iaf av en politiker, men det är inte på något sätt olagligt.
Men om det handlar om någon form av beroendeställning och han agerat i syfte som en lärare/mentor så kan det förmodligen vara brottsligt, om det går att bevisa att han försökt få sex eller bett om nakenbilder, och det skulle leda till uteslutning ur Moderaterna.
Citera
2021-09-20, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torspjesku
Är det imorgon åklagaren kommer lägga ner förundersökningen?

Knappast ..Löpsedlarna kommer i så fall att explodera så att Palmemordet ser ut som en bagatell
Nämligen när pressen letar efter resten fex 12 i Malmö.
Med all rätt så klart .. Det är ju det pressen gör . Kan aldrig tänka mig att den välnärda tanten på Aftonbladet släpper detta. " Möjlighetsfönstret " typ Ner med tokhögern till Ensiffrigt ..

Detta är som det verkar en omfattande brottslighet med stort allmänintresse i ett parti fullt med skurkar med en oduglig sluddrande tönt som är beredd axla rollen som landets statsminister inbillar han sig.
Det är klart som dagen att det kommer att behöva redas ut. Det är ju essensen av Demokratin
Välinformerade medborgare fattar rationella beslut på fakta och fri press.

( kort sidokommentar fick ju Forsell Sveriges svåraste jobb )

Vår moderata uppgift är att återställa tryggheten i Sverige. Göra vårt land säkert för människor att vistas i. Se till att man inte behöver kasta ett oroligt öga över axeln när man går hem från jobbet. Inte vara orolig när man släpper iväg barnen till skolan. Eller för vad som ska hända när de är på väg hem. --->

hahahahah --- hemskt med alla pedofilerna alla mattelärare wannabes

Att dom " Vill pausa " utredningen ..Det vill ju alla skurkar och gärningsmän ..helst aldrig
Lika lite som dom vill " Come Clean " hur det är med öppna hjärtan i dessa dagar
Nej för fan ner med gruppledare Billström i källaren samt Partisekreteraren Strömmer advokat skall han vara ...skaka galler Lambertz style det är det vi vill se med Advokatsamfundet rycker titeln.

Får ju sitta tills HB s bevisning är på Bordet tills internutredningarna är på Bordet och verifierade med de träffade damerna. Ingen svår utredning " Stämmer detta ? "
Take your time --- Cooperate fully with an ongoing investigation --- ingen går hem innan det är klart
Ygemanns " Kommer man inte hem på 2 år "
Citera
2021-09-20, 01:50
Medlem
Någon info om hur han var och vad han gjorde innan han blev riksdagspolitiker? Har han haft ett jobb, vad pluggade han på gymnasiet? Betyg? Skvaller?

Väldigt svårt att hitta någon info alls om honom före hans politikerkarriär.

Många skriver att han hade problem med att få tjejer innan han blev twitterkändis. Men samtidigt har jag svårt att se det, någon skrev att han var en väldigt vass kampsportare med blått bälte i karate. Vältränade kampsportare brukar få tjejer. Hade han inte blivit politiker hade han förmodligen blivit proffessor på universitet eller kampsportare.
Senast redigerad av derauto 2021-09-20 kl. 01:56.
Citera
2021-09-20, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Tycker det största felet / problematiken, om något av det som han är anklagad för stämmer, är att han gått och sagt att han agerat som hennes mentor. Då blir den någon form av beroendeställning.

Sen att det är stor åldersskillnad kan man tycka är moraliskt fel, iaf av en politiker, men det är inte på något sätt olagligt.
Men om det handlar om någon form av beroendeställning och han agerat i syfte som en lärare/mentor så kan det förmodligen vara brottsligt, om det går att bevisa att han försökt få sex eller bett om nakenbilder, och det skulle leda till uteslutning ur Moderaterna.

Tack för förtydligande. Det här är en lång tråd och jag har tankarna fokuserade på vacc.frågan, men slängde ett öga på det här av nyfikenhet för det är ett viktigt tema som berör och som barn, främst tjer råkar ut för.
Har förstått att han verkar ha en stor publik, både älskare och av motsatsen Men visst, att han var hennes mentor officiellt gör det allvarligare så klart. Jag bara ifrågasätter offentlighetsprincipen i vissa fall, i det här fallet kanske man i första hand skulle valt att inte offentliggöra detta för att skydda flickan med tanke på den uppståndelsen detta har fått. Men det kanske man inte förutspådde, kan möjligen ändå sluta med att inget händer förutom att han tar en lång eller evig time out från politiken, brukar väl vara utfallet i liknande situationer offentligt, och främst politiskt, avsiktligt eller inte.
Citera
2021-09-20, 02:08
Medlem
Rosa Luxemburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
Någon info om hur han var och vad han gjorde innan han blev riksdagspolitiker? Har han haft ett jobb, vad pluggade han på gymnasiet? Betyg? Skvaller?

Väldigt svårt att hitta någon info alls om honom före hans politikerkarriär.

Många skriver att han hade problem med att få tjejer innan han blev twitterkändis. Men samtidigt har jag svårt att se det, någon skrev att han var en väldigt vass kampsportare med blått bälte i karate. Vältränade kampsportare brukar få tjejer. Hade han inte blivit politiker hade han förmodligen blivit proffessor på universitet eller kampsportare.

Vill minnas han blev påläggskalv inom moderata partiet efter gymnasiet, där han fick jobbet som ”datakunnig”/webmaster

Edit: han tog betalt för att göra hemsidor på den tiden det var lätt att ta betalt för att göra hemsidor

https://www.nyteknik.se/nyheter/hani...cklare-6397730

https://www.breakit.se/artikel/4267/...a-egen-startup
Senast redigerad av Rosa Luxemburg 2021-09-20 kl. 02:33.
Citera
2021-09-20, 02:58
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Både här och inom M fattade folkdomstolen domslut redan första timmarna

Folkdomstol? Du menar att " vanligt" hederligt folk inte gillar tanken på att en äldre man agerar "mentor" till en ung flicka, träffar henne på tu man hand ,bakom ryggen på hennes föräldrar.
Citera
2021-09-20, 04:26
Medlem
SSU-juriststudenten, manlig som hjälpt henne med den falska angivelsen.

Har vi namn och personnummer på han?
Citera
2021-09-20, 04:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ja, jag såg det senare.. Men han nämner aldrig att de träffades i hans hem. Och vem har läxor på sommarlovet mellan högstadiet och gymnasiet.

Försöker mig på en Timeline.
I oktober 2020 är det slut med Alexis. I november 2020 gör Hanif en vänförfrågan på hennes instagram. Två månader senare träffas de IRL första gången på ett MUFmöte han skjutsar hem flickan och en kompis.Januari/Februari 2021.

Sedan uppstår fllitiga kontakter på olika sociala plattformar (Bali vill inte nämna vilka, kanske han mörkar bytet till Snapchat samt Tinder där han supelikear). Samt långa telefonsamtal regelbundet under kvällstid.

Under Juni-Augusti, sommarlovet är flickan hemma hos Bali minst en gång.
Någon gång under sommaren Juli? 2021 träffar Bali Linnea och börjar dejta. Augusti är det officiellt. I Augusti ringer flickan Bali en kväll när Linnea är med Bali, Linnea uppmanar Bali att bryta kontakten med flickan.

Jag tycker det är tajt mellan tjejbesöken.

Med tanke på att HB och LL förlovade sig i februari 2021 tror jag de träffades lite före sommaren 2021...

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ck-som-pa-rals
Citera
2021-09-20, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag undrar om Jan Emanuel skulle låta sin dotter bli hjälpt med läxorna av vännen Hanif Bali hemma hos Hanif?

Jag funderar på den där gamla karaktären från humorgruppen Lorry en gång i tiden, den där Farbror Bosse.

Där skulle man ju faktiskt kunna modernisera och uppdatera karaktären till en Farbror Hanif.

En altruistisk och godhjärtad liten farbror med långt skägg, som enbart av sitt goda hjärta bjuder hem minderåriga flickor från MUF
till så kallad läxhjälp, hemma privat hos Hanif Bali i hans soffa, för gos och mys.
Citera
2021-09-20, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Du menar att jag drömmer om att matcha med en minderårig på Tinder?
Jag menar att du som bäst projicerar och som sämst har otur när du tänker.
Det missförstår skribenten du svarar...
I vardagligt tal används chans som något positivt, och risk som något negativt.

I övrigt tvivlar jag extremt mycket på att du spelar "the numbers game" med superlikes som det var frågan om här (dvs något som kostar pengar).
Senast redigerad av Blalotus 2021-09-20 kl. 06:06.
Citera
2021-09-20, 06:32
Medlem
Davys avatar
Bali ger intrycket av att ha varit en tanig utstött nörd när han växte upp. Blev aldrig accepterad av de "tuffa svenska grabbarna" som han såg upp till, och fick aldrig ligga. Istället satt han hemma i pojkrummet och lärde sig webutveckling och drömde om revansch.

Väl inne i riksdagen så fick han status, mediautrymme och gott om pengar. Helt plötsligt kunde han få tjejer, men bara tonåringar, det var lättast så. En jämnårig var han fortfarande för osäker för att ge sig på. Nu skulle han driva invandrarfrågan hårt också. Nu skulle han äntligen bli respekterad av de tuffa grabbarna.

Revansch!!!
Citera
2021-09-20, 06:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lajtel
Och vad exakt är problematiken i att en 18-åring & en 25-åring är ett par? Inte direkt någon ålderskillnad att orda om.
Jag tänkte mer försöka se om han hade för vana att ragga på gymnasiet.

Är det någon flickvän han haft som varit över 20 när de träffats?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in