Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Sexuell förförelse av minderårig är alltid åt helvete.
Bör dessa då 17 åriga killar som beskrivs som ”hunkar” idag anmäla kvinnan för grooming och utnyttjande? Dessa fall är ju värre då än Bali eftersom samlag faktiskt har skett.
Om det du säger om din inställning är sant , så är du i alla fall konsekvent. Det är bra men jag tror inte att alla hade reagerat likt dig.
Min farhåga är att det är enkelt att anta att drevet mot Bali är tvådelat och består av dels politisk smutskastning, dels en otroligt mossig syn på unga kvinnors sexualitet där någon slags ageplay kittling eggar folk till att gotta sig i frågan.
Så otroligt deprimerande när ointelligensen/smutskastningen blir så uppenbar bland våra makthavare och de nya ”kändismakthavarna” på sociala medier. Det är ett sånt underbetyg för vårt en gång fina, rättssäkra, demokratiska samhälle.
Det finns inga bevis för nåt annat än en like av ett okänt foto. Om något har ju Bali ett starkare bevisläge i form av ett vittne (sambon). Och det var en total tidningsanka att några fler tjejer anklagat Bali.
Låt det sjunka in och gå sen och läs reaktionerna mot Bali.
Edit: jag gillar inte ens Bali så värst politiskt eller hur han håller på å twittrar som politiker. Men detta fall är ett nytt all time low när det gäller publik smutskastning.