Flashback bygger pepparkakshus!
2021-09-20, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bali ska om jag förstått det rätt misstänkas för att ha försökt förmå en 16-årig flicka att skicka nakenbilder. Även om det är sant så är det inte olagligt om man läser brottsbalken. Gränsen går vid 15.

Någon som vill förklara för mig vad jag missat?

Du har inte missat något alls av 10.000 inlägg.
Inget nytt har framkommit.
Men inte heller något konkret påstående om hur det gått till när han skulle ha frågat efter bilden. Det kan möjligen ha hänt i en soffa. Eller kanske nån annanstans. Verkar inte ha hänt digitalt. Mer än en like på Tinder
Citera
2021-09-20, 21:41
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vi vet att Hanif 32/33 uppvaktat Anastasia 15/16 med sexuella undertoner. Vi vet att Hanif tidigare inlett sexuella förhållande med mycket yngre tjejer.

Förutom detta är det inte så mycket vi vet.

Jag tycker det är omoraliskt och förkastligt beteende. Ganska många här inne argumenterar för att det är ett ok beteende. Några kallar till och med Bali alfa ( vilket är ett slags incell kod för att han är en beundransvärd man som får knulla).

Flera påståenden här som inte är styrkt på något sätt.
Citera
2021-09-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Nej. 18 år.

Nej 15
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
”Sexuella förhållanden med mycket yngre tjejer”. Yngre än 15/16, som du så retoriskt skriver i meningen innan?

Det där har du en skyldighet att utveckla och därmed oxå komma med belägg för. Det är en riktigt allvarlig anklagelse.

Äh, det är du som saknar läsförmåga. Inlägget antyder inget annat än att det inte är den första 15-åringen Hanif Bali haft en olaglig relation till. Om det är sant låter jag vara osagt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Sexuell förförelse av minderårig är alltid åt helvete.

Bör dessa då 17 åriga killar som beskrivs som ”hunkar” idag anmäla kvinnan för grooming och utnyttjande? Dessa fall är ju värre då än Bali eftersom samlag faktiskt har skett.

Om det du säger om din inställning är sant , så är du i alla fall konsekvent. Det är bra men jag tror inte att alla hade reagerat likt dig.

Min farhåga är att det är enkelt att anta att drevet mot Bali är tvådelat och består av dels politisk smutskastning, dels en otroligt mossig syn på unga kvinnors sexualitet där någon slags ageplay kittling eggar folk till att gotta sig i frågan.

Så otroligt deprimerande när ointelligensen/smutskastningen blir så uppenbar bland våra makthavare och de nya ”kändismakthavarna” på sociala medier. Det är ett sånt underbetyg för vårt en gång fina, rättssäkra, demokratiska samhälle.

Det finns inga bevis för nåt annat än en like av ett okänt foto. Om något har ju Bali ett starkare bevisläge i form av ett vittne (sambon). Och det var en total tidningsanka att några fler tjejer anklagat Bali.

Låt det sjunka in och gå sen och läs reaktionerna mot Bali.
Edit: jag gillar inte ens Bali så värst politiskt eller hur han håller på å twittrar som politiker. Men detta fall är ett nytt all time low när det gäller publik smutskastning.
Senast redigerad av grobiankungen 2021-09-20 kl. 21:47.
Citera
2021-09-20, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Korrekt. Jag läste fel. Ok, då förstår jag.

Nej du har inte läst fel. Det är 15 om det inte är fråga om utpressning el dyl. Då är gränsen 18
Citera
2021-09-20, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Vi vet att Hanif 32/33 uppvaktat Anastasia 15/16 med sexuella undertoner. Vi vet att Hanif tidigare inlett sexuella förhållande med mycket yngre tjejer.

Förutom detta är det inte så mycket vi vet.

Jag tycker det är omoraliskt och förkastligt beteende. Ganska många här inne argumenterar för att det är ett ok beteende. Några kallar till och med Bali alfa ( vilket är ett slags incell kod för att han är en beundransvärd man som får knulla).

Källa på det med förhållande med yngre tjejer?
Citera
2021-09-20, 21:45
Medlem
***s avatar
Något som är lite mystiskt är ju att hon motiverar sin kontakt med att hon vågade ta kontakt efter att Malmömoderaten Tegnhammar åkte dit. Men hennes (och SSU-snubbens) aktivitet tyder ju på att det skulle kunna vara en efterkonstruktion eftersom det bara var en månad sen.
Citera
2021-09-20, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Okej, dagarna går och inget nytt har framkommit.

Hanif är anmäld för att ha begärt bilder av tjejen. Punkt. Det vet alla.

Tjejen får möjlighet att berätta sin version hos Sydsvenskan. Där berörs ingenting om det som rör själva anmälan, utan bara annat som ingen kan kontrollera. Sådant som bara framställer Hanif som en ”snuskig” gubbe.
Journalisten gör således ett uselt jobb, eller bra jobb, utifrån agendan, vilken jag misstänker var satt innan intervjun. Allt annat faller på sin egna orimlighet.

Det är ju uppenbart att intervjun var tillrättalagd. Förstår vem som helst, hoppas jag?

Förvånad att inte fler reagerat och skrivit om intervjun i sin helhet, men frågorna och svaren i synnerhet? Varför har ingen officiellt ifrågasatt?

En seriös journalist, opartisk *host host* hade självklart berört polisanmälan och iaf frågat efter hur många ggr Hanif bett om bilder eller om hon kan styrka detta. Detta då det berör själva kärnan i Hanifgate. Tjejen hade självklart inte behövt svara, men detta är vad en journalist hade gjort. Hade aldrig släppt sakens riktighet eller pudelns kärna. Aldrig!

Detta stinker. Oavsett så är Hanifs liv som offentlig person körd. Kommer aldrig få utrymme i det vanliga rummet igen. Om han nu är så oskyldig som han menar, då lider jag något enormt med honom.

Fy fan för,att behöva gå igenom något sånt här mediadrev som ”känd” person. Eller okänd, för den delen. Fy fan.

Precis. Han är tvärkörd.
Hoppas han kan hämta sig i ett vanligt lugnt civilt liv resten av livet
Citera
2021-09-20, 21:47
Medlem
rskworpbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Nej 15

Både 15 och 18 med olika kriterier, se min länk till David Massis youtube ovan som jag gav.
Citera
2021-09-20, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ***
Något som är lite mystiskt är ju att hon motiverar sin kontakt med att hon vågade ta kontakt efter att Malmömoderaten Tegnhammar åkte dit. Men hennes (och SSU-snubbens) aktivitet tyder ju på att det skulle kunna vara en efterkonstruktion eftersom det bara var en månad sen.

Det är ingen tvekan om att det är en efterkonstruktion.

''Hanif is next''
15 Oktober 2020
https://web.archive.org/web/20201015...93826170499073

''Varför har alla tjejer jag pratat med i de f.d allianspartiernas ungdomsförbund utsatts för eller känner någon som utsatts för grooming/oönskade sexuella närmanden i mycket ung ålder av vuxna män i såväl ungdomsförbundet som moderpartiet, upp till riksdagsnivå?''
November 22 2020
http://web.archive.org/web/202011221...90276985626630

''Jag säger det igen: the 33 year old groomer. Ni hörde det här först.''
December 13 2020
http://web.archive.org/web/202012131...09588445532166

''Han vet att slutet är nära'' (bild på Hanif)
Augusti 3 2021
http://web.archive.org/web/202108031...22483467968515

September 7 2021 (1 dag innan M får uppgifter angående Hanif)
https://pbs.twimg.com/media/E_gnumaW...jpg&name=large
Citera
2021-09-20, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Vet vi verkligen Talbanifs rätta ålder? Eller ens att han är ifrån Iran? Kan ju lika gärna vara 40 år och komma från Afghanistan.

Tänk om jag hade flyttat till Japan som 3-åring. Hade då jag, "Kalle Svensson" blivit japan? Sen sitta i Tokyo och spy galla över allt Japan gör.
Om du åkt tunnelbana i Japan hade du varit Japan.
Bali spyr inte galla över allt Sverige gör han spyr galla på mycket som är snett i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in