Citat:
Ursprungligen postat av
Lisauppsala87
Ett citat jag reagerade starkt på:
”När hon var 20 år började hon må riktigt dåligt. Hon tog droger och levde ett liv som hon menar kunde innebära risker att utsättas för brott. Vilket hon också gjorde.
Både misshandel och sexuellt övergrepp.
Hon blev inlagd på psykiatrin i Gävle två gånger, trots att hon inte kommer från Gävleborg.
Den första i januari och den andra i mars 2021.
Men platsen där hon skulle fä hjälp blev istället den plats där hon förlorade sitt förtroende för psykiatrin.
- Jag har försökt att ta livet av mig efter det här. Men tack och lov så blev det inte sả, säger hon.”
Att ge sig på de mest utsatta personerna på sjukhuset, de är på avdelningen från början av en anledning.
På en avdelning som varje dörr är låst på, hon är i beroendeställning och underläge. Sen fick hon ingen uppföljning eller stöd från avdelningen och ingen trodde på henne förens det kom in anmälningar från andra patienter.
Alla 4 tingsrätter samt hovrätter dömer honom skyldig, 4 gånger.
Så gnäller idioten om hur dåligt han mår och hur detta har förstört hans liv. En vidrig man som har förstört hennes förstört hennes förtroende till hela vården så hon vågar inte söka vård och istället försöker hon ta livet av mig. Hon har fått PTSD samt andra psykiska besvär.
Men berätta gärna för mig varför det saknas anteckningar i journalen. Samtal med bakjouren och dokumentering av detta, vilka order som ges samt vilken undersökning, behandling och åtgärder som bestämdes.
Det saknas även anteckningar i journalen som beskriver ordern från BJ samt utförandet av behandling och fortsatt vårdplanering samt åtgärder. Bakjouren skulle aldrig delegera detta till dig. Initialerna och avdelning för BJ tack!
Men oj vad synd de är om stackars pundaren som gråter ut i media.
Detta är vad som händer när man går ut och gråter i media obefogad.
Inte ett dugg synd om honom, bara massa lögner och snyfthistorier. Patetiskt.
Flera saker tänker jag när jag läser detta.
Det första är att denna person (offer nummer ett som våldtogs i januari och maj) är då den som till förundersökningsledare och i domstol
försvarar J'hn. Där menar hon att det är inte J*hns fel att han gjorde det han gjorde utan det var en läkare som ordinerade de där anala och vaginala undersökningarna så J*hn borde inte fällas. Läs om detta i förundersökningsprotokollet.
Har hon nu några år senare insett att hon tänkte fel där så är det väldigt bra, om än för henne så klart väldigt jobbigt.
Sedan har hon rätt i att hon av många inte blev trodd. Majoriteten av personalen trodde inte alls på henne. När J*hn sedan häktades en gång till i september samma år så började den synen ändras, då var det ungefär hälften som ansåg att det nog hade hänt någonting. Sedan när förundersökningsprotokollet kom ut i samband med åtalet då var det bara 4-5 personer som fortfarande trodde på att han var oskyldig. Där och då blev det klart för över femtio personal som arbetade på avdelningen och som kunde läsa förundersökningen att J*hn var mer än skyldig.
Det andra jag tänker på är det du skriver om J*hn.
Det där med avsaknaden av journalanteckningar. J*hn hävdar att ingenting av det där har hänt, det berättar han både i förhör som i domstol, och då är det rätt självklart att det inte finns några journalanteckningar. Du verkar tro att J*hn sagt att han gjort dessa undersökningar på ordination av läkare? Men ingenstans kan jag läsa om att detta har skett, den enda person som sagt att han gjort det, och på läkares ordination, är patienten (som nu verkar ha ändrat sig).
Det tredje, nej det är inte ett dugg synd om honom. Tyvärr fick han inte ens det straff han förtjänade. I andra länder hade han suttit inne i 25 år, i Sverige fick han drygt fyra år och släpptes efter två tredjedelar av detta.