2021-10-04, 12:21
Medlem
Jag jobbar som spårvagnsförare i Göteborg och har gjort det i ett antal år.
Det kanske inte någon annan tycker är intressant men jag skulle tycka det var kul att svara på frågor, det kan vara allt från arbetstider till hur man plankar på bäst sett eller undviker kameror.
Jag kommer däremot inte svara på irrelevanta frågor som har med mig privat att göra!

Detta är min första tråd på Flashback så om jag lagt den på fel ställe ber jag om ursäkt!
Citera
2021-10-04, 12:28
Medlem
jesussugers avatar
Hur hanterar du blattar som stökar? vågar du säga åt dom?
Citera
2021-10-04, 12:29
Bannlyst
Vad är det sjukaste du fått bevittna
Citera
2021-10-04, 12:45
Medlem
Andersdamaans avatar
Något som slår mig när jag besöker Göteborg är hur integrerade spårvagnsspåren är i dom vanliga vägarna! Inte mycket annat till skydd än vanliga trafiksignaler, så därför blir min fråga: Hur ofta händer det att du är nära att krocka med andra fordon och hur ofta är det nära att du kör på någon gångtrafikant?
Citera
2021-10-04, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Hur hanterar du blattar som stökar? vågar du säga åt dom?
Som jag hanterar alla, är det för stökigt kastar jag av dem. Om jag tror att de har något våldskapital kallar jag på väktare.
Men oftast väntar jag bara några hållplatser så kliver de av!
Citera
2021-10-04, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Vad är det sjukaste du fått bevittna
Jag har haft väldigt mycket tur under mina år och inte behövt bevittna särskilt sjuka saker, det värsta är väl när någon full snubbe kastade en glasflaska på en tjejs huvud.
Citera
2021-10-04, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Något som slår mig när jag besöker Göteborg är hur integrerade spårvagnsspåren är i dom vanliga vägarna! Inte mycket annat till skydd än vanliga trafiksignaler, så därför blir min fråga: Hur ofta händer det att du är nära att krocka med andra fordon och hur ofta är det nära att du kör på någon gångtrafikant?
Om det inte är trafiksignaler eller specifika skyltar så har spårvagnarna alltid företräde. De flesta i Göteborg vet det så händer faktiskt sällan, har varit nära att krocka med några stressade taxi chaufförer men det har aldrig smällt. Ibland skulle jag vilja krocka så jag får sluta tidigt men skulle kanske inte vara så kul då haha.
Citera
2021-10-04, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A.barken
Är du någonsin rädd?
Det händer!
Oftast på helger när personer sover och jag måste väcka dem på ändhållplats, man vet ju aldrig vad personer är påverkade av eller hur de kommer att reagera när de blir väckta.
Men jag har haft tur och aldrig blivit bråkad med!
Citera
2021-10-04, 12:58
Medlem
CrilleKexs avatar
Har du sett några som gökat på spårvagnen?
Citera
2021-10-04, 13:08
Medlem
Har du spårat ur?
I så fall, varför?
Citera
2021-10-04, 13:14
Medlem
vadsadusadus avatar
Får man bra lön?
Citera
2021-10-04, 13:14
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneMild
Jag jobbar som spårvagnsförare i Göteborg och har gjort det i ett antal år.
Det kanske inte någon annan tycker är intressant men jag skulle tycka det var kul att svara på frågor, det kan vara allt från arbetstider till hur man plankar på bäst sett eller undviker kameror.
Jag kommer däremot inte svara på irrelevanta frågor som har med mig privat att göra!

Detta är min första tråd på Flashback så om jag lagt den på fel ställe ber jag om ursäkt!

Förväntades du vaccinera dig för att få fortsätta jobba?
Är smittskyddsläget något du funderar över i ditt arbete?

Vad fick dig att söka till yrket som spårvagnsförare?
Lätt att få jobb inom detta? Utvecklingsmöjligheter?

Trivs du på/med jobbet?
Senast redigerad av Lagerkommandant 2021-10-04 kl. 13:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in