2021-11-13, 17:53
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnilleFix
Hur fan kan dom ens slppa den hr skiten? Ser ju degenerat ut. Hur fan kan ens Rockstargames tillta att dom slpper den hr smrjan - dom pissar ju fr fan p sitt eget verk (det r vl inte samma folk dr lngre som jobbar antar jag...). Jag kommer inte kpa den hr skiten, bara fr att markera - och gta5 p ps5:an kan dom glmma ocks!

Om dom forstter s hr och fittar sig, kommer dom g samma de som CD Projekt RED med deras jvla Cyberfail/punk.

Citat:
Ursprungligen postat av cheerful-pessimist
Som sagt, detta r en remaster, inte remake, s jag frvntade mig i stort sett en grafisk uppdatering +vissa spelmekaniska uppdateringar.

P sina hll och kanter ser det hyfsat bra ut, men man ser ocks hur lite jobb Rockstar lagt ner. Knns mer och mer som ett lkigt hafsjobb/cash grab frn deras sida.

Felstavade skyltar, diverse grafiska buggar, det extremt fula regnet osv.

Ocks, lngre draw distance i gamla spel betyder inte att det blir snyggare. Trots lngre draw distance r pop upsen mycket synliga och nrvarande, precis som i originalen. Hoppades att de skulle fixat det iom. bttre hrdvara 2021. Lngre draw distance gr ocks att dessa 20 r gamla kartor knns nnu mindre (speciellt SA), d "dimman" har frsvunnit.

Rockstar har verkligen gtt ner sig efter GTA 5/RDR 2, de frsker inte ens lngre.

2 av 5, knappt. Vnta tills det reas ut billigt om ni vill spela gamla trilogin i "ny" tappning.

OffT:
Min hgsta nskan r att folk slutar spela GTA online s Rockstar fr frska rycka upp sig igen. Slnge folk spelar GTA online-skiten kommer det att se ut shr frn Rockstars sida. Zero-effort.

Citat:
Ursprungligen postat av FoxHound
Va sugen p detta men bara lst skit. Vad hller rockstar p med? Dom brukade st fr kvalitet

Det inte Rockstar som gjort remastern utan de har outsourcat det till annan studio Groove street games . Dock faller det p Rockstar som utgivare att inte de haft koll p hur urusel denna remaster r. De borde naturligtvis satt ned foten och tvingat GSG att gra ett bttre jobb n detta.
Citera
2021-11-13, 18:29
Medlem
MarleyCinnamons avatar
Spelade igenom GTA: Vice City i gr och till Groove Streets Games frsvar s r grundspelet intakt. De har inte gjort ngra frndringar som pverkar uppdragen, storyn eller gameplayet. Kanske beror mer p latheten att inte ens frska, men nd. Det r frndringarna till grafiken som r en del hit och rtt mycket miss. Anmrkte i ett tidigare inlgg p att modellerna stundtals ser horribla ut. Medan miljerna ser fr det mesta r enastende. Ngot jag str fast vid. Bortsett frn att vdereffekterna fr ett mer trnat ga kan uppfattas som lata de ocks. Som att regnmolnen i San Andreas fljer med CJ ven i interiren

Nr det gller buggarna s vittnar en uppsj av videor om att spelen r lngt ifrn stabila, nrmast skrattretande vid vissa tillfllen. Sjlv har jag spelat trean och Vice City p en PS4 basic och inte sttt p ngot riktigt "gamebreaking". Failade ett par uppdrag p g a spontanexploderande bilar och annat konstigt. Men drar mig till minnes att originalversionerna knappast var flckfria. S jag har nd haft en vervgande positiv upplevelse. Men andra sidan har jag haft nostalgiglasgonen som fastlimmade i ansiktet. S jag r inte rtt person att objektivt granska dessa spel.

I dess nuvarande skick, och pris, r "the definitive edition" lngt ifrn det bsta sttet att uppleva dessa fantastiska spel p. Det r med sorg och besvikelse som jag tvingas erknna att Rockstar inte brydde sig nmnvrt om remastern. Utan bara godtyckligt outsourceat projektet till ett team som gjorde de undermliga mobilversionerna. Rtt sorgligt sett till att det finns en massa dedikerade fans som gjort grymma grafikmods. Hade det inte varit bttre om Rockstar frskt crowdsourceat projektet istllet och p s stt gett trilogin den mhet, den krlek som den frtjnar? Det som kunde ha blivit en vacker hyllning till en av spelhistoriens bsta serier resulterade istllet i ett Frankensteins monster som aldrig borde ha sett dagens ljus. Som sagt, sorgligt r ordet.

Min enda frhoppning r att vi inom en snar framtid kan f en patchad version av trilogin som iaf gr den till en adekvat port. D konsumenterna frtjnar mycket bttre. En prissnkning hur osannolik den n m vara borde ocks vara p Rockstars agenda.
Senast redigerad av MarleyCinnamon 2021-11-13 kl. 18:55.
Citera
2021-11-13, 18:32
Medlem
Mogaku-sans avatar
Verkar som det inte riktigt blev lika bra som originalen. Varfr inte gra det ordentligt och vnta med att slppa det nr det verkligen fungerar?

GTA V till PC r det sista spelet som jag kpt om de ska slppa sdan hr dynga.
Citera
2021-11-13, 18:52
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Verkar som det inte riktigt blev lika bra som originalen. Varfr inte gra det ordentligt och vnta med att slppa det nr det verkligen fungerar?

GTA V till PC r det sista spelet som jag kpt om de ska slppa sdan hr dynga.

Ngorlunda snyggare grafik i VC, visst. Speedrunners har visat att de flesta glitcharna finns kvar. Ska dock bli kul att flja detta. Kul att de lmnade sdant som egentligen inte borde finnas
Citera
2021-11-13, 18:58
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_V_S
Nh, PS5an finns inte att kpa. Och ett Xbox kommer inte p tal. nskar er ett fortsatt gott r med hrliga Definitive Edition. Jag fr hlla mig till Liberty City Stories p plattan tills vidare och vara avundsjuk p er bittra gamers som fr uppleva den ultimata euforin, ven fast det r bortkastat p otacksamma svin. Rip min PS4. Vi ses nsta r med nya tag. Hll flaggan hgt och var inte s gnlliga. Hr r ett klipp som frklarar hur grymt snyggt spelen r: https://youtu.be/k8xxxyppTRQ

Man r inte otacksam eller ett svin fr att man frvntar sig mer av en remaster gjord r 2021 och som man betalar 600kr fr din jvla sna. Fast du r vl en sndr fanboy som har krt upp sitt huvud s lngt upp i R* arsle att du har fastnat dr och r bortom all rddning. Hade de bett dig ta bajs och sagt att det r bra s hade du skert gjort det.

Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Nu var det ju dock s att inget i marknadsmaterialet sg srskilt dligt ut. Det som upptckts i efterhand har ju dykt upp efter att spelet kommit ut.

Jag str fortfarande fast vid att det som visades upp innan releasen sg bra ut. Det som kommit i efterhand r givetvis en katastrof.

Nja, jag tyckte redan frn brjan att det inte dg. Sen tyckte jag att det inte var s jtteilla som jag trodde nr jag skummade igenom ngra streamers p twitch men sen nr jag vl tog en ordentlig titt + andras upplevelser med bifogade screenshots och videos p reddit s insg jag hur mediokert och vrdelst skiten egentligen r. Det finns vl en anledning till att R* inte tillt ngra recensioner innan release och att de var sparsamma med bilder och lngre videosnuttar frn spelet, utan allt vi fick var ngra korta, sketna teasers som de skert pimpade upp i ngot program innan vi fick ta del av dem s de inte skulle se bedrvligt ut.

Sen r det bara att hoppas p att folk ger fan i att lgga pengar p GTA Online, dessa remasters och den kommande remastern av GTA V s att R* tvingas gra bttre ifrn sig. Men nej, nr GTA V remaster slpps lr den slja ett par miljoner exemplar och GTA VI skjuts upp till r 2030.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Det inte Rockstar som gjort remastern utan de har outsourcat det till annan studio Groove street games . Dock faller det p Rockstar som utgivare att inte de haft koll p hur urusel denna remaster r. De borde naturligtvis satt ned foten och tvingat GSG att gra ett bttre jobb n detta.

Finns inte en chans att de bara har sagt till GSG att de vill ha en remaster p trilogin, jalla kr, koka ihop ngot. De har 100% haft koll p projektet, men problemet r att det hr r nivn R* tnkte sig.

Citat:
Ursprungligen postat av cheerful-pessimist
Som sagt, detta r en remaster, inte remake, s jag frvntade mig i stort sett en grafisk uppdatering +vissa spelmekaniska uppdateringar.

Tror inte att ngon frvntade sig revolutionerande stordd, utan snarare ngot som hller ungefr dagens niv. Men nej, det vi fick sg redan frn brjan (i deras teasers) ver 10 r gammalt ut. Frmst Vice City ser snarare ut som Simpsons Hit & Run frn PS2 som kom ut r 2003 n en remaster som kom ut 2021. Helt sjukt.
Senast redigerad av C0w 2021-11-13 kl. 19:02.
Citera
2021-11-13, 19:03
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Jag misstnker ju dock att det r tvrtom med tanke p alla stavfel och andra pinsamma buggar...Rockstar lg frmodligen p utvecklingsteamet som en igel och stressade utvecklingen, drav det gavs ut totalt ofrdigt. Som jag ser det s faller ansvaret fr haveriet helt och hllet p Rockstar.

Sjukt mnga mrkliga argument frn diverse Rockstar-fans som frsker det desperata resonemanget att "n...men det hr r ju inte p Rockstar, det var ju Groove Street som utvecklade!" som om det skulle gra ngon skillnad. Rockstar tog beslut om att utveckla kollektionen, de tog beslut om att outsourca projektet samt att de som utgivare haft full koll p vilket skick spelet r i nr de ger grnt ljus fr release. Som om Microsoft hade slppt Flight Simulator trasigt eller Nintendo ett trasigt Mario Party...ansvaret r ju p dem som utgivare och varumrkesgare d de i praktiken nd ansvarar fr projektet ven om de outsourcat sjlva produktionen som sdan.
Senast redigerad av MrMario 2021-11-13 kl. 19:08.
Citera
2021-11-13, 20:58
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Jag misstnker ju dock att det r tvrtom med tanke p alla stavfel och andra pinsamma buggar...Rockstar lg frmodligen p utvecklingsteamet som en igel och stressade utvecklingen, drav det gavs ut totalt ofrdigt. Som jag ser det s faller ansvaret fr haveriet helt och hllet p Rockstar.

Sjukt mnga mrkliga argument frn diverse Rockstar-fans som frsker det desperata resonemanget att "n...men det hr r ju inte p Rockstar, det var ju Groove Street som utvecklade!" som om det skulle gra ngon skillnad. Rockstar tog beslut om att utveckla kollektionen, de tog beslut om att outsourca projektet samt att de som utgivare haft full koll p vilket skick spelet r i nr de ger grnt ljus fr release. Som om Microsoft hade slppt Flight Simulator trasigt eller Nintendo ett trasigt Mario Party...ansvaret r ju p dem som utgivare och varumrkesgare d de i praktiken nd ansvarar fr projektet ven om de outsourcat sjlva produktionen som sdan.

S gr det nr man lgger utvecklingen p en mobiltelefons spelutvecklare. GSG har vl aldrig gjort ngot av vrde tidigare varken p konsol eller PC. Klart Rockstar skulle haft bttre koll och inte slppa ngot som r lika buggit som CP2077 eller s r de njda med resultatet vem vet.
Citera
2021-11-13, 21:23
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
S gr det nr man lgger utvecklingen p en mobiltelefons spelutvecklare. GSG har vl aldrig gjort ngot av vrde tidigare varken p konsol eller PC. Klart Rockstar skulle haft bttre koll och inte slppa ngot som r lika buggit som CP2077 eller s r de njda med resultatet vem vet.

Frmodligen lowest bidder helt enkelt. terigen ansvaret r helt p Rockstar dr, de har ju inte direkt brist p pengar och har rd att vrda varumrket av de gamla GTA-spelen, de kan anlita de bsta sedvanliga portningsstudiorna som finns och versa dem med resurser, speciellt med tanke p frsljningspotentialen en sdan hr remaster-kollektion skulle kunna ha.
Citera
2021-11-13, 21:53
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Man r inte otacksam eller ett svin fr att man frvntar sig mer av en remaster gjord r 2021 och som man betalar 600kr fr din jvla sna. Fast du r vl en sndr fanboy som har krt upp sitt huvud s lngt upp i R* arsle att du har fastnat dr och r bortom all rddning. Hade de bett dig ta bajs och sagt att det r bra s hade du skert gjort det.

Nja, jag tyckte redan frn brjan att det inte dg. Sen tyckte jag att det inte var s jtteilla som jag trodde nr jag skummade igenom ngra streamers p twitch men sen nr jag vl tog en ordentlig titt + andras upplevelser med bifogade screenshots och videos p reddit s insg jag hur mediokert och vrdelst skiten egentligen r. Det finns vl en anledning till att R* inte tillt ngra recensioner innan release och att de var sparsamma med bilder och lngre videosnuttar frn spelet, utan allt vi fick var ngra korta, sketna teasers som de skert pimpade upp i ngot program innan vi fick ta del av dem s de inte skulle se bedrvligt ut.

Sen r det bara att hoppas p att folk ger fan i att lgga pengar p GTA Online, dessa remasters och den kommande remastern av GTA V s att R* tvingas gra bttre ifrn sig. Men nej, nr GTA V remaster slpps lr den slja ett par miljoner exemplar och GTA VI skjuts upp till r 2030.

Finns inte en chans att de bara har sagt till GSG att de vill ha en remaster p trilogin, jalla kr, koka ihop ngot. De har 100% haft koll p projektet, men problemet r att det hr r nivn R* tnkte sig.

Tror inte att ngon frvntade sig revolutionerande stordd, utan snarare ngot som hller ungefr dagens niv. Men nej, det vi fick sg redan frn brjan (i deras teasers) ver 10 r gammalt ut. Frmst Vice City ser snarare ut som Simpsons Hit & Run frn PS2 som kom ut r 2003 n en remaster som kom ut 2021. Helt sjukt.

G ut och ta lite frisk luft s blir du mindre bitter gamer och fantiserar mindre om bajs.
Citera
2021-11-13, 22:14
Medlem
Vntar tills ngon gjort mods som fixar allt s crackar jag den bara sen.
Citera
2021-11-14, 11:53
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w

Haha, varfr allt detta gnll nr du inte ens har kpt spelen och spelat dom? Jag hade kunnat frst ditt missnje om du betalat 600, men nu verkar du inte ha gjort det och nd gnller du vrre n alla missnjda som har betalat.

En frga till den som vet, finns det mjligheter att modda spelen nu?
D kan det finnas hopp trots allt.
Citera
2021-11-14, 12:59
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Haha, varfr allt detta gnll nr du inte ens har kpt spelen och spelat dom? Jag hade kunnat frst ditt missnje om du betalat 600, men nu verkar du inte ha gjort det och nd gnller du vrre n alla missnjda som har betalat.

En frga till den som vet, finns det mjligheter att modda spelen nu?
D kan det finnas hopp trots allt.

Tja finns flera anledningar. Frst fr att GTA San Andreas + Pokemon Silver var en stor del av min barndom. Har enda sen jag varit liten drmt om dessa 2 spel fast strre och modern grafisk standard. Nintendo uppfyllde till stor del det nr de slppte Pokemon Soul Silver. Satt som ett barn och spelade och mindes tillbaka alla roliga stunder nr alla barn p gatan samlades med sina Game Boys och spelade frn morgon till sen kvll.

P samma stt har jag velat ha ett modernt GTA SA och trodde att det var p vg att uppfyllas nr de announcade remastern. Sen gick allt i kras nr vi fick se hur vrdelst det r.

Utver det s gr allt snt hr att GTA VI skjuts fram. Varfr ska de slppa GTA VI nr de kan gra vrdelsa remasters som folk kommer kasta sina pengar ver? Om detta sljer bra kommer vi f remasters p Vice och Liberty City stories och GTA IV innan nsta GTA slpps. Bara att kolla p hur mycket de har mjlkat GTA V. Det slpptes 2013!!! till PS3 och Xbox 360. Sen har de uppdaterat lite smtt och tagit fullpris fr PS4/Xbone + PC, och nu r nnu en uppgraderad version p gng typ 8-9 r senare. Och det sorgliga r att det kommer slja som smr nd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in