2021-11-12, 19:33
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
"Definitive edition"

Ett axplock.

Citat:
IGN staff members have come across visual glitches with player models, repeated problems with cutscenes (primarily where the world around the scene continues as normal, even causing cutscene actors to be pushed out of shot), and suffered from corrupted save data.

Citat:
Character models in particular have become the butt of social media jokes, with many seeing new models as downgrades on their much older originals:

https://twitter.com/Saltiest_Gaming/...master-offline

Citat:
Primarily due to technical concerns, the original games used fog effects to mask their worlds with modern tech, this no longer needs to be done, but many have pointed out that simply being able to see the full extent of each open world with no atmospheric effects is odd rather than impressive:
https://twitter.com/ultrabrilliant/s...master-offline

Citat:
Heavy rain is rendered as almost entirely opaque, meaning that in-game storms can cause the game to become incredibly hard to navigate. Some players have reported simply having to stop playing the game and waiting for rain to pass before continuing.

https://twitter.com/psdadepressao?re...master-offline

Usel Switch version
Citat:
Players have complained about lower-than-expected resolution, an unexpected visual downgrade from other console editions, egregious pop-in, and long loading times.

By far the most recurring issue for players, however, is performance, with many players reporting wildly fluctuating framerates including IGN's Destin Legarie:

PC version inte ens spelbar

Citat:
On PC, Rockstar has removed the game from sale while its Rockstar Games Launcher service undergoes maintenance. The problem is that, despite being single player games, the Launcher is required to boot the GTA Trilogy (and other Rockstar PC games) in the first place. The upshot is that, at time of writing, PC players have been unable to play the GTA Trilogy for around 17 hours, with no estimate given for when the issue might be fixed.

Mer
Citat:
Other players have complained about changes to the games' original environments, which even appear to include typos and misreadings of the original game content.

Denna remaster r allt som r fel med dagens spelutvecklare. Det hr r Cyberpunk niv. Man tillt inga recensioner innan launch. Precis som ett visst CD project red med Cyberpunks old gen versioner. Sen tog man bort de billigare, och bttre fungerande versionerna fr att tvinga folk att kpa en dyrare och smre version.

Rockstar har gtt frn en av de bsta, till en av de smsta i industrin. Men folk kper det, s p stt r dom ekonomiska vinnare. Man utnyttjar alla gaming cucks dr ute.
Citera
2021-11-12, 21:05
Medlem
Elementarts avatar
Det r trist att det har blivit s hr i spelbranschen, alldeles fr mnga spel som slpps halvfrdiga som ska buggtestas utav kparna och patchas i efterhand. Och kvalitn p merparten av alla remakes och remasters idag r ju undermttlig, utvecklare verkar inte ens bry sig s lngre. Switch har ju ftt utst med mnga halvdanna portningar och nd frvntar sig utgivarna att man ska kpa spelet. Det r nstan heller ingen id att frboka spel heller lngre innan man har lst recensioner.
Citera
2021-11-12, 21:15
Sjlv har jag inte spelat en sekund sedan jag kpte spelet. Det vgrar ladda klart och kte jag ivg till jobbet och lmnade konsolen p s har den lst sig i vntan p strmsparlge nr jag kommer hem. 3an r fullt nedladdad men vgrar starta. Fr vl ka och kpa ett PS5 imorgon om det finns inne. Denna helg gick frn bst till sorglig. S just nu har jag kastat ut 600kr p ingenting.
Citera
2021-11-12, 21:42
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
"Definitive edition"

Ett axplock.

https://twitter.com/Saltiest_Gaming/...master-offline

https://twitter.com/ultrabrilliant/s...master-offline

https://twitter.com/psdadepressao?re...master-offline

Usel Switch version

PC version inte ens spelbar

Mer

Denna remaster r allt som r fel med dagens spelutvecklare. Det hr r Cyberpunk niv. Man tillt inga recensioner innan launch. Precis som ett visst CD project red med Cyberpunks old gen versioner. Sen tog man bort de billigare, och bttre fungerande versionerna fr att tvinga folk att kpa en dyrare och smre version.

Rockstar har gtt frn en av de bsta, till en av de smsta i industrin. Men folk kper det, s p stt r dom ekonomiska vinnare. Man utnyttjar alla gaming cucks dr ute.

Och enligt ett par stjrnor hr i trden ser spelet bra ut, det r meningen att det ska vara s. Om man faktiskt anstrnger sig och gr ett spel som hller dagens grafiska standard frstr man ju knslan frn originalspelet (som om skiten de slppte inte gr det)
Citera
2021-11-12, 22:21
Nh, PS5an finns inte att kpa. Och ett Xbox kommer inte p tal. nskar er ett fortsatt gott r med hrliga Definitive Edition. Jag fr hlla mig till Liberty City Stories p plattan tills vidare och vara avundsjuk p er bittra gamers som fr uppleva den ultimata euforin, ven fast det r bortkastat p otacksamma svin. Rip min PS4. Vi ses nsta r med nya tag. Hll flaggan hgt och var inte s gnlliga. Hr r ett klipp som frklarar hur grymt snyggt spelen r: https://youtu.be/k8xxxyppTRQ
Citera
2021-11-12, 23:48
Medlem
SnilleFixs avatar
Hur fan kan dom ens slppa den hr skiten? Ser ju degenerat ut. Hur fan kan ens Rockstargames tillta att dom slpper den hr smrjan - dom pissar ju fr fan p sitt eget verk (det r vl inte samma folk dr lngre som jobbar antar jag...). Jag kommer inte kpa den hr skiten, bara fr att markera - och gta5 p ps5:an kan dom glmma ocks!

Om dom forstter s hr och fittar sig, kommer dom g samma de som CD Projekt RED med deras jvla Cyberfail/punk.
Senast redigerad av SnilleFix 2021-11-12 kl. 23:56.
Citera
2021-11-13, 08:38
Medlem
Som sagt, detta r en remaster, inte remake, s jag frvntade mig i stort sett en grafisk uppdatering +vissa spelmekaniska uppdateringar.

P sina hll och kanter ser det hyfsat bra ut, men man ser ocks hur lite jobb Rockstar lagt ner. Knns mer och mer som ett lkigt hafsjobb/cash grab frn deras sida.

Felstavade skyltar, diverse grafiska buggar, det extremt fula regnet osv.

Ocks, lngre draw distance i gamla spel betyder inte att det blir snyggare. Trots lngre draw distance r pop upsen mycket synliga och nrvarande, precis som i originalen. Hoppades att de skulle fixat det iom. bttre hrdvara 2021. Lngre draw distance gr ocks att dessa 20 r gamla kartor knns nnu mindre (speciellt SA), d "dimman" har frsvunnit.

Rockstar har verkligen gtt ner sig efter GTA 5/RDR 2, de frsker inte ens lngre.

2 av 5, knappt. Vnta tills det reas ut billigt om ni vill spela gamla trilogin i "ny" tappning.

OffT:
Min hgsta nskan r att folk slutar spela GTA online s Rockstar fr frska rycka upp sig igen. Slnge folk spelar GTA online-skiten kommer det att se ut shr frn Rockstars sida. Zero-effort.
Citera
2021-11-13, 11:23
Medlem
FoxHounds avatar
Va sugen p detta men bara lst skit. Vad hller rockstar p med? Dom brukade st fr kvalitet
Citera
2021-11-13, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkottStolp1
JAllra bst vore om jag kunde spela originalen genom mitt gamla ps2, men bilden som blir nr man kopplar upp det till moderna skrmar r frfrlig, s tills jag inte hittar ett stt att frbttra bilden s fr det tyvrr bli remastrarna fr mig.

Kp dig en tjock-TV eller dra tminstone ner "sharpening" s du inte fr lysande kanter runt allt.
Citera
2021-11-13, 12:15
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Och enligt ett par stjrnor hr i trden ser spelet bra ut, det r meningen att det ska vara s. Om man faktiskt anstrnger sig och gr ett spel som hller dagens grafiska standard frstr man ju knslan frn originalspelet (som om skiten de slppte inte gr det)
Nu var det ju dock s att inget i marknadsmaterialet sg srskilt dligt ut. Det som upptckts i efterhand har ju dykt upp efter att spelet kommit ut.

Jag str fortfarande fast vid att det som visades upp innan releasen sg bra ut. Det som kommit i efterhand r givetvis en katastrof.
Citera
2021-11-13, 14:41
Medlem
Studsbolls avatar
Jaha. Detta blev exakt som frvntat. Eller kanske t o m lite smre. Jag anser att spelen r bttre i original om man bortser frn de begrnsningar i grafik det innebr; detta r vldigt gamla titlar. Att komma p att ta 600 kr fr skiten r frckt och ljligt. Ska bli intressant att se hur bra det sljer.
Citera
2021-11-13, 15:15
Intressant kritisk video av Darkviperau https://youtu.be/xOgFz6ZcjX8

Blir genuint ledsen. Dock r detta detaljer som jag aldrig skulle upptckt tror jag. Det enda felet som Rockstar gjort, enligt vad jag kan se, r att de tagit bort originaltrilogin. Och det r ju faktiskt inte s bara. Sjlv har jag bestllt en ny tv och en konsol enbart fr att lira denna remaster, s jag r gladeligen investerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in