Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-05, 18:25
  #241
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guy86
Inte bara smink. Eva Longorias bruna hår får henne att se snygg ut men egentligen är hon gråhårig som en 80 åring. Här kan man se hennes utväxta hår dvs hennes riktiga hårfärg. https://www.the-sun.com/entertainmen...ng-quarantine/

Usch då, det var tidigt. På min mammas sida av släkten börjar det inte komma grå strimmor förrän i 80-årsåldern, och håret blir inte övervägande grått/vitt förrän i 90-årsåldern. (Däremot så mörknar håret från 40 ungefär - rödhåriga får kastanjebrunt hår, blonda får nötbrunt.) Men jag har faktiskt känt en tjej som bara var 23-24 när jag kände henne, och då var hon HELT grå. Hon gjorde en grej av det, att se ut som en "witch" som hon sa! Men hon hade nog tjänat på att färga håret, på kärleksmarknaden...
__________________
Senast redigerad av Merwinna 2021-11-05 kl. 18:27.
Citera
2021-11-05, 23:14
  #242
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajslukt
Det var så illa att det förstörde min aptit, och jag kan se både larver, avhuggna huvuden och folk som kräks när jag äter.

Huden var riktigt dålig, näsan var stor och ögonen insjunkna. Läpparna var små och såg ut att flagna. Just huden var förvånansvärt dålig. Det var en blandning mellan en finnig tonåring och en 70-årig tant.

Tack för beskrivningen av hur en persons utseende kan påverka dig så djupt. Det är ju subjektivt ändå, så du är säkert ful som fan för andra människor. Kanske visste du redan det, skadar inte att påminna.

Citat:
Ursprungligen postat av Reidji
Vi hade en tjej i klassen när jag gick i 8:an som en dag kom hon osminkad och alla undrande vem den nya tjejen var.

Är ni blinda? Ansiktsformerna är kvar. Näsan är sin storlek, kindbenen finns där under. Smink ser annorlunda ut i bilder och i verkligheten när man ser ansiktet från alla olika vinklar.

Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Utan smink ser ju en kvinna ut som en finlemmad man. Speciellt svenskor.

Vi har sett olika svenska kvinnor då. Vilken tur för dig att jag har en annan upplevelse!
Citera
2021-11-06, 07:59
  #243
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Det finns många dag- och nattkrämer, samt serum som har åtstramande effekt. Kolla på Lancôme, Elisabeth Arden, Helena Rubenstein, Clarins, Vichy, för att nämna några. Numera finns skönhetskrämer även för män. L’oreal är ett märke som har skönhetsprodukter för både män och kvinnor.

Ja men det är bullshit. Inga krämer kan lyfta upp hud eller strama åt.
Citera
2021-11-06, 08:18
  #244
Medlem
Dom över 40 skulle behöva sminka hela kroppen.
Citera
2021-11-06, 09:12
  #245
Medlem
cleovarnamnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Usch då, det var tidigt. På min mammas sida av släkten börjar det inte komma grå strimmor förrän i 80-årsåldern, och håret blir inte övervägande grått/vitt förrän i 90-årsåldern. (Däremot så mörknar håret från 40 ungefär - rödhåriga får kastanjebrunt hår, blonda får nötbrunt.) Men jag har faktiskt känt en tjej som bara var 23-24 när jag kände henne, och då var hon HELT grå. Hon gjorde en grej av det, att se ut som en "witch" som hon sa! Men hon hade nog tjänat på att färga håret, på kärleksmarknaden...
Det är inte alls tidigt att ha en massa gråa hår vid 45! De flesta får tydligen sina första någon gång i 30-årsåldern. Sedan är det individuellt hur snabbt fler kommer.
Men lyckliga ni, skulle vara underbart att ha kvar sin hårfärg ändå in i ålderdomen.
Det finns ett konto på instagram, tror det heter grombre, där kvinnor skickar in hur de ser ut när de inte färgat håret. Man kan konstatera att det - förstås - syns desto tydligare ju mörkare hår man har. Många blonda har grå hår insprängt men det blir ju inte lika frapperande som när en mörkhårig har det.

Här är kontot, förresten:
https://instagram.com/grombre?utm_medium=copy_link
Tycker vissa av dem är riktigt vackra med silverglitter i håret.
Citera
2021-11-06, 09:16
  #246
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Dom över 40 skulle behöva sminka hela kroppen.
På vissa hjälper inte ens det.
Citera
2021-11-06, 10:56
  #247
Medlem
Det stämmer oftast, men vissa tjejer ser faktiskt riktigt bra ut även utan smink. Dejtar just nu en adopterad tjej från Thailand, och hon är sjukt snygg även utan smink. Så när hon faktiskt sminkar sig är hon 11 av 10. Ovanligt, men det finns såna naturligt vackra tjejer. Även latinas som någon sa brukar också vara väldigt naturligt vackra.
Citera
2021-11-06, 11:16
  #248
Medlem
BoxInBags avatar
Har du sett dina manliga kollegor utan smink? Det om något är skrämmande.

Hade varit trevligt om fler män (som faktiskt är fula på riktigt) kunde börja sminka sig och piffa till sig lite för allas trevnad.

Men för att vara lite on topic så är det oftast så att ju mer någon sminkar sig, desto "fulare" blir personen osminkad (även om "ful" är fel ord enligt mig, "annorlunda" är mer passande).

Både för att ju mer smink man använder desto mer olik sig själv blir man, och så eftersom att smink påverkar huden negativt. Finnar, torr hy, missfärgningar, allergiska reaktioner så som svullnader, rinniga ögon, osv.

Vill du att tjejer ska se bra ut utan smink så kan du ju uppmuntra dem till att sluta sminka sig istället.
__________________
Senast redigerad av BoxInBag 2021-11-06 kl. 11:22.
Citera
2021-11-06, 11:51
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Ja men det är bullshit. Inga krämer kan lyfta upp hud eller strama åt.
Nej antagligen inte. Men eftersom de ger en fin lyster åt huden, ser man kanske per automatik mindre rynkig ut.
Citera
2021-11-06, 11:53
  #250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Det stämmer oftast, men vissa tjejer ser faktiskt riktigt bra ut även utan smink. Dejtar just nu en adopterad tjej från Thailand, och hon är sjukt snygg även utan smink. Så när hon faktiskt sminkar sig är hon 11 av 10. Ovanligt, men det finns såna naturligt vackra tjejer. Även latinas som någon sa brukar också vara väldigt naturligt vackra.
Det har väl att göra med att de har fina färger i sig själva.
Citera
2021-11-08, 15:57
  #251
Medlem
Reidjis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av medandraord1337
Tack för beskrivningen av hur en persons utseende kan påverka dig så djupt. Det är ju subjektivt ändå, så du är säkert ful som fan för andra människor. Kanske visste du redan det, skadar inte att påminna.



Är ni blinda? Ansiktsformerna är kvar. Näsan är sin storlek, kindbenen finns där under. Smink ser annorlunda ut i bilder och i verkligheten när man ser ansiktet från alla olika vinklar.



Vi har sett olika svenska kvinnor då. Vilken tur för dig att jag har en annan upplevelse!

Som svar på din fråga,

https://duckduckgo.com/?t=ffsb&q=pow...ages&ia=images

https://duckduckgo.com/?t=ffsb&q=pow...akeup-a-02.jpg
Citera
2021-11-08, 16:07
  #252
Medlem
Opaques avatar
Träffade min tjej när hon var osminkad och föll pladask för hennes personlighet.

När hon ibland sminkar sig när vi ska ut på galej, så faller jag pladask för hennes nya persona och blir inte så sällan sexuellt upphetsad. Hon uppskattar min reaktion och vi har alltid haft fin sex efteråt. Det är ömsesidigt sexuellt tändande


Men, jag skulle inte kunna leva med min tjej om hon sminkade sig varje dag, av ren svartsjuka, jag vet ju att jag inte är den ende mannen som faller pladask för en vacker sminkad tjej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in