Flashback bygger pepparkakshus!
2021-12-14, 18:53
Medlem
TENTACLEHARDCOREs avatar
Ser inte hur det är produktivt att mörda någon ur samma yrkesgrupp eller ens den påstådda gärningsmannen.

Att gå på klubb är orimligt från första början. 200 spänn för inträde, 20-50 kronor garderob och sen får du betala hutlösa priser för lösningsmedel. Utöver detta tillkommer att man står i en kö som ett fån, bakfylla, rubbad dygnsrytm och förhöjd risk för slagsmål och incidenter som t.ex. det du har beskrivit.

Möjligheterna till ragg, och i synnerhet kvalitativa sådana, är ytterst begränsat på vanliga klubbar.

Min rekommendation är att du släpper detta, drar en lärdom samt slutar att klubba.
Citera
2021-12-14, 18:54
Medlem
sommarlovs avatar
Minns Stureplansmorden!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stureplansmorden

Här är den klassiska bilden, som fick pris, detta var före mobiltelefoner.
https://www.expressen.se/premium/nyh...rack-och-blod/
Citera
2021-12-14, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vill du att vi ska beskriva vad som hände? Lärde du dig inget av stryket du fick? Du kanske behöver mer.

Ja, berätta. Är otroligt nyfiken
Citera
2021-12-14, 19:02
Medlem
Luxuss avatar
Det är ju inte för inte som folk är väldigt rädda för att reta upp mordbrännare…
Citera
2021-12-14, 19:07
Medlem
massuppfittarens avatar
Det låter som att du ska sluta snorta och fejsa avtändningen bara istället.
Citera
2021-12-14, 19:17
Medlem
Testa och ställa dig utanför en nattklubb nykter för att observera ordningsvaktsyrket. Då får du en förståelse för varför ordningsvakter måste markera mot människor som stör ordningen.

Situationer kan eskalera väldigt snabbt. Helt plötsligt är det ett helt gäng fulla människor som vill bråka istället för en.
Citera
2021-12-14, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
För någon helg sedan blev jag misshandlad av ett gäng ordningsvakter.
En vän till mig blev utkastad från en nattklubb för att påståtts vara för full. Jag tog min vän i försvar och började argumentera med vakten och vädjade att han skulle ändra sitt beslut. När vi kommer till utgången drar han ut mig från stället och säger åt mig att lämna platsen. Jag påpekar att jag och min vän betalat 400 spänn för att komma in på stället och att det inte finns några belägg för att kasta ut mig. Efter någon minuts argumenterande tar vakterna ett kraftigt grepp om mina armar, jag skriker ”släpp mig” och försöker dra mig loss. Då säger den ena vakten ”du har slagit en ordningsvakt”, vilket var en ren och skör lögn. Jag skriker åt vakten att sluta ljuga. Vakterna trycker då upp mig mot en skylt, drar min Axel ur led bryter nästan min tumme. Jag skriker så hela Stureplan hör.
Polisen kommer med piketbuss, jag får handfängsel och skjutsas till gullmarsplan.
Väl inne i polisbilen berättar jag vad som hänt för polisen, som ber mig vara tyst och vara tacksam för att jag slipper åka in i häktet. Jag frågar polisen om de kan köra mig till SÖS, men det hade de inte tid med och släpper av mig med armen helt förstörd. Hatet och ilskan inom mig börjar växa, trots det tar jag mig till SÖS som hade över 100 patienter före mig och rekommenderar mig att åka till ett annat sjukhus. Efter några timmars väntetid får jag mina skador dokumenterade, men hatet inom mig har inte lämnat mig.
Jag har gjort en polisanmälan av situationen men misstänker att de kommer komma undan. Har därför tänkt förbereda mig för att utföra straffet på egen hand. Har inga kriminella kontakter så behöver leta reda på någon som kan lösa en lätt pistol. Vad tycker ni jag ska göra? Bör jag straffa eller skona denna onda varelse?

Knulla hans fru och skicka bilder till det lilla äcklet..

Skjuter du ihjäl någon så hamnar du bara själv nere i helvetet.

Och nästa gång ska du inte hålla på o käfta med någon ordningsvakt. Du ska säga att du har koll på läget själv och lovar att ta hand om det.
Senast redigerad av Santoku 2021-12-14 kl. 19:24.
Citera
2021-12-14, 19:25
Medlem
WoodyLongschlongs avatar
Macke! Ring åklagarn! Maaacke!! Dom bryter min arm!
Citera
2021-12-14, 19:50
Medlem
Normalsaltatsockers avatar
T.Ö.N.T

Det är bara töntar som går på klubb och du tillsammans med alla dina töntgelikar är vardagsmat för ordningsvakter.

Eftersom ordningsvakt är ett tillfälligt kneg, eller slutstationen för vissa. Så måste de handskas med idioter dagar eller kvällar i enda. Så oavsett tillfälligt kneg eller slutstation, så sköter du dig snyggt blir du behandlad snyggt..

Är du en dryg fitta får du stryk. Enkelt.
Citera
2021-12-14, 19:51
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LosOrroz
Dessa vakter jobbar förmodligen inte bara på det stället, de slussas väl runt ganska friskt tror jag..

Svara på frågan istället.
Citera
2021-12-14, 20:08
Medlem
Om man sköter sig, och beter sig som folk, så hamnar man inte i sådana här pinsamma situationer.

Och vi har bara hört en version. Om du nykter fick se en film på dig själv, och hur du uppförde dig, så skulle du nog tänka om. Vem är Axel som de hade dragit ur led?
Senast redigerad av faquile781 2021-12-14 kl. 20:11.
Citera
2021-12-14, 20:15
Medlem
Jim-Joness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faquile781
Om man sköter sig, och beter sig som folk, så hamnar man inte i sådana här pinsamma situationer.

Och vi har bara hört en version. Om du nykter fick se en film på dig själv, och hur du uppförde dig, så skulle du nog tänka om. Vem är Axel som de hade dragit ur led?

Så klart att ett mynt alltid har två sidor. DOCK: vissa vakter är sådana rejäla as så det finns inte. Människor som söker sig till jobbet enbart för att få utlopp för sina aggressioner med brickan som skyddar dem. Övriga är misslyckade poliser.

Problemet är att så många fyllon påstår sig ha blivit dåligt behandlade av ordningsvakter att polisen inte orkar bry sig, de tar direkt storyn som ren fyllelögn. Känns dock som många vakter vet med sig att polisen inte kommer tro fyllot och därför trycker till lite extra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in