2022-01-05, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12
Tja HJ!!

Nja jag tror ju knappast att man bryr sig om meningsuppbyggnaden i detta sammanhang, man skriver som man behagar finns inget krav på att överglänsa med svenskan här inte!

//WG

Herr friherre skriver ”o relevant”. Tror inte en juristutbildad någonsin skulle skriva så. Vilket år tog ni examen och vid vilket universitet?
Citera
2022-01-05, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hayek10
Friherre von G. har tvivelsutan farit in i en vägg i hög hastighet och resultatet ser vi i denna tråd. Nu börjar det bli tragiskt…

Hej!

Är du dum i hela huvudet, vem säger så om någon som varit med om en sådan olycka, ärligt talat
du glider in här med noll koll och tror en massa saker utan att veta vad fan du pratar om, tänk om du hade någon i din familj som råkat ut för samma sak eller en polare eller någon annan hade du sagt samma sak, nej det är för att du sitter bakom en skärm så kan du allt yttra dig hur fan du vill, hade du suttit på facebook hade det haglat in hat för att yttra sig så jävla korkat!

Pinsamt asså, folk sitter bakom sina skärmar och agerar stjärnor, jag står här med mitt namn och svarar på allt och kan styrka allt!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 18:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Boss, betänk innan du dömer att det handlar om en enskild firma!

Hej!

Det stämmer inte, åter igen har du inte läst på!

Fruktansvärt dåligt att du inte läser det du yttrar dig om!

En enskild näringsidkare är ingen juridisk person. Som organisationsnummer används företagarens personnummer

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:00
Medlem
Citat:
Hej!

Är du dum i hela huvudet, vem säger så om någon som varit med om en sådan olycka, ärligt talat
du glider in här med noll koll och tror en massa saker utan att veta vad fan du pratar om, tänk om du hade någon i din familj som råkat ut för samma sak eller en polare eller någon annan hade du sagt samma sak, nej det är för att du sitter bakom en skärm så kan du allt yttra dig hur fan du vill, hade du suttit på facebook hade det haglat in hat för att yttra sig så jävla korkat!

Pinsamt asså, folk sitter bakom sina skärmar och agerar stjärnor, jag står här med mitt namn och svarar på allt och kan styrka allt!

Bästa hälsningar

WG

Tycker att du borde hålla dig till topic, det vore fasligt tråkigt ifall du blev avstängd och inte kunde skriva mer.

Du svarade inte på min fråga om varför just ditt företag har så ovanlig otur med rättvisan. Eftersom du bevisligen är väldigt kompetent och nästan överkvalificerad kan det väl knappast bero på att företaget är dåligt skött. Är det någon inom rättsväsendet som försöker sabotera för firman?
Citera
2022-01-05, 19:00
Medlem
Citat:
Boss, betänk innan du dömer att det handlar om en enskild firma!

Det finns ingen meningsfull skillnad mellan friherren och den enskilda firma(företag) Högvärdigheten bedriver. Det är samma person. Firman är inget enskilt privat rättssubjekt. Firman är samma som personen.
Citera
2022-01-05, 19:02
Medlem
Citat:
Hej!

Det stämmer inte, åter igen har du inte läst på!

Fruktansvärt dåligt att du inte läser det du yttrar dig om!

En enskild näringsidkare är ingen juridisk person. Som organisationsnummer används företagarens personnummer

Bästa hälsningar

WG

Men va fan!? Vet inte vilken del jag ska kommentera men jo en enskild näringsidkare är just en juridisk person om denne driver företagsamhet i form av en enskild firma
Citera
2022-01-05, 19:02
Moderator
Hobbybondes avatar
Citat:
Hej Septron!

Ledsen men det är tyvärr inte korrekt, nej dom kom inte fram till att det var min handstil, det var en etta, det betyder att det är långt ifrån sannolikt att det är vår handstil. Ombudet hoppade av för att vi inte var överens och han var mitt ombud i talan mot kunden i entreprenad skedet, han är jurist och måste berätta vad han sett för annars åtalas han, har inget med oss att göra! Lär dig lagen!

Företaget är fortfarande en bolagsform som är för sig själv, bolaget är för sig och jag är en egen person som inte har något med företaget att göra förutom att äga de!

Jag skiter i vad du anser, lagen och reglerna säger något annat!

Ingen som har misshandlat någon på krogen, hon ramlade för hon var för full när jag kom på henne med en annan kille och valde att lämna helt fridfullt, finns vittnesmål som styrker detta 2 st.

2018 hade jag inte företag om läser datumet på anmälan, har inget med företaget att göra!

Bästa hälsningar

WG
Alltså domar är domar, vad du tycker och tänker om domen är ju irrelevant. Är du dömd så är du dömd och därmed skyldig. Sedan kan du givetvis överklaga och bli friad men tills dess är du dömd. Och du saknar ju inte direkt domar..
Citera
2022-01-05, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kukskrap
Det där är tredskodomen mot dig.
Någon förlikning är det inte tal om. Står svart på vitt!

” ALINGSÅS TINGSRÄTT
TREDSKODOM
2020-10-29 Meddelad i Alingsås
Mål nr
T 1284-20
PARTER
Kärande
Samgräv Maskinförmedling AB, 556812-2252 Bilgatan 7B
442 40 Kungälv
Svarande
WILLIAM Carl Heinrich Göttsche, 19860410-*6*3 [5] Medborgare i Sverige
Skånegatan 26
441 57 Alingsås
DOMSLUT
William Göttsche med firma Götsche Entreprenad ska till Samgräv Maskinförmedling AB betala 46 750 kr.
Sid 1 (3)

Hej!

Då får du göra mer efterforskning, Samgräv fick betalt 25´000kr, Tvisten blev återvunnen från Målnr: T1284-20 och förhandlingen fortsatte, den resulterade i ett nytt mål nr: T 1894-20 Där vi fick vårt avdrag och vann målet!

Dags att läsa på MR.

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Fast du ljuger ju om din så kallade olycka.

Har man bara en grundläggande kunskap i sjukvård och fysik så framstår din historia som en löjlig actionfilm.

På riktigt Wille, är det inte dags att ta tag i ditt liv snart?

Hej!

Innan jag fick blackout vid avfartsrampen, hade jag 100km/tim från motorvägen, sen vaknade jag upp på sjukhuset, fastspänd med alla möjliga slangar, där låg jag med allt möjligt uppkopplat och kunde knappt andas, du kan inte säga att något inte har hänt för du var inte där och du har inget som bevisar annat, och varför skulle jag ljuga om en olycka när jag har svarat på alla frågor ni har ställt!

Jag har styrkt precis allt!

Bästa hälsningar

WG
Citera
2022-01-05, 19:06
Medlem
Citat:
Men va fan!? Vet inte vilken del jag ska kommentera men jo en enskild näringsidkare är just en juridisk person om denne driver företagsamhet i form av en enskild firma
Tyvärr inte. En enskild firma är ingen juridisk person.
Citera
2022-01-05, 19:07
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Hej!

Då får du göra mer efterforskning, Samgräv fick betalt 25´000kr, Tvisten blev återvunnen från Målnr: T1284-20 och förhandlingen fortsatte, den resulterade i ett nytt mål nr: T 1894-20 Där vi fick vårt avdrag och vann målet!

Dags att läsa på MR.

Bästa hälsningar

WG
Gissningsvis så har du bara hittat på det målnummret. Skulle någon komma på det så har du en förklaring till det med.
Citera
2022-01-05, 19:08
Medlem
Citat:
Hej!

Dags att läsa på MR.

Bästa hälsningar

WG
Nej.
Har talat med både vd och produktionschef om saken.
Du är dessutom kreditstoppad i hela Göteborg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in