2022-11-19, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enmaskiapplet
Kommer vara på en förhandling i en snar framtid, men kan väll antaga att det kommer bli ett liknande resultat på den förhandlingen också
Har förhandlingen varit? Annars: när och var om du vill dela det. Vi håller ett skarpt öga på sådana bedragare, mina gammelpäron lurades av liknande.
Citera
2022-11-20, 22:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiesp
Har förhandlingen varit? Annars: när och var om du vill dela det. Vi håller ett skarpt öga på sådana bedragare, mina gammelpäron lurades av liknande.

Du är välkommen, kanske du lär dig ett och annat!
Citera
2022-11-20, 22:42
Medlem
deadfisheyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hojtaner12

Till skillnad från WG som tycks vara helt inkapabel att över huvud taget ta lärdom om något.
Citera
2022-11-21, 04:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpen
Möte med pajasen Göttsche gällande återvinning här också den 29 november klockan 13:00 i Alingsås tingsrätt.
Alla är välkomna till cirkus göttsche, medtag egna popcorn, gratis kaffe finns i automaten.

Föreställningen kan börja.
Har köpt tågbiljett! Kunde inte motstå efter idiotens senaste inlägg i tråden :-D Fika tillsammans? Annars är jag nöjd med att bara se spektaklet. Iofs lär han väl inte dyka upp….
Citera
2022-11-21, 04:18
Medlem
Citat:
Jag kommer, tar tydligen 7 min att gå från stationen.
Citera
2022-11-21, 10:35
Medlem
Fortsatta betalningsproblem för Södra Bygghjälpen enligt Kreditrapporten.se.

”Södra Bygghjälpen AB (559089-9836) har vecka 44 fått minst en betalningsanmärkning”
Citera
2022-11-21, 12:53
Medlem
Citat:

Men välkommen tillbaka till tråden om dig, WG.
Det blev lite tråkigt när du slutade hugga tillbaka.
Nu finns ju alla förutsättningar för att tråden kommer igång på allvar igen.
Citera
2022-11-21, 17:59
Medlem
448s avatar
Citat:

Ska du åka ut o tjura med rättshaveristen Erling uppe på riksväg 45 sen 2-3 år?
Citera
2022-11-22, 09:02
Medlem
Citat:
Har köpt tågbiljett! Kunde inte motstå efter idiotens senaste inlägg i tråden :-D Fika tillsammans? Annars är jag nöjd med att bara se spektaklet. Iofs lär han väl inte dyka upp….
Dyker upp gör han nog denna gången då han begärt återvinning i detta målet och dyker han inte upp så var det hans sista chans här.
Citera
2022-11-22, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpen
Dyker upp gör han nog denna gången då han begärt återvinning i detta målet och dyker han inte upp så var det hans sista chans här.
Vad betyder återvinning i ett mål? Är ingen rättsexpert själv.
Citera
2022-11-22, 10:17
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Vad betyder återvinning i ett mål? Är ingen rättsexpert själv.

I ett tvistemål (d.v.s mål om ex betalning av faktura eller liknande) sätter tingsrätten ut ett mål till muntlig förhandling. På en muntlig förberedelse går man igenom yrkandena, grunderna, vad parterna är ense om och vad parterna är oense om, vilka bevis man tänker sig åberopa, förlikningsmöjlighet m.m.

Om svaranden inte dyker upp på den muntliga förberedelsen kan tingsrätten normalt meddela tredskodom. Det innebär att käranden vinner målet, och tingsrätten dömer i enlighet med kärandens yrkanden.

Svaranden kan då inom fyra veckor begära återvinning. Målet "tas då om", och sätts ut till ny muntlig förberedelse.

Om svaranden dock uteblir ännu en gång blir det tredskodom igen, och då kan svaranden inte längre återvinna målet.
Citera
2022-11-23, 10:53
Medlem
Citat:

Som kämpen meddelar så är det den 29:e =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in