2022-02-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det där lär man ju ta med en extremt stor nypa salt. Varför litar du blint på var en jävig sida påstår?

Pga att andra sidan rapporterar ingenting! Eller påstår att ukrainarna ger upp överallt! Vilket lär inte stämma.
Citera
Medlem
jannesvansloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ursäkta mig, du får räknas som colletaral damadge eftersom jag svarade den sista jag såg
Roligt hur folk postar något första sekunden de hittar och målar upp en bild Det är fan noll källkritik. Finns bokstavligen 1000 fall av krigsbrott i denna konflikt och man hittar detta

Ingen fara.
Jag har nog aldrig varit så källkritisk som jag är kring Ryssarnas invasion. Gäller åt båda hållen. Tar allt med en extremt stor nypa salt. Bör nog de flesta göra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Han har gått in enligt R2P, responsibility to protect. Den ryska befolkningen i Donetsk och Luhansk har genomlidit granat- och artilleribeskjutning under åtta år nu med eskalering sista veckorna.

Att du tar det faktumet för rysspropaganda betyder inte att det inte sker i verkligheten.

Han kommer nu att samla ihop krigsförbrytarna och nazister som erhållit stöd från väst under alla år.

Du får gärna försvara dem om du tycker de är oskyldiga. Ring Kreml och erbjud dina tjänster vetja!

He he, du får nog läsa på lite mer om detta. Sådan rättegång sker inte på Putins hemmaplan utan i Haag i den internationella domstolen. Kolla t ex lite på vad som finns skrivet om rättegången mot Milosevic (ang. Jugoslavienkriget).

https://en.wikipedia.org/wiki/Trial_...C5%A1evi%C4%87

Om någon skulle anse att Ukrainas regim begått sådana brott ska de också prövas i internationell domstol, inte i en låtsasrättegång styrd av Putin.
Citera
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Nä, finns nog fler idioter. Den sista är idioten är ännu inte född.
Inte heller död
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Är det bara jag som hejar på Putin?

Jag hejar på Ryssland till en viss del, har skrivit ett inlägg om det.
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja

Gör bort mig?
Jag säger ju hur det ser ut i verkligheten. Att du är sugen på en dvärg är lite kitsch, men smaken är som baken.
Om Norge hade gått med för 69 år sedan hade det inte funkat eller lägger du en egensnickrad tidsram på 90-talet.
Oavsett, Norge gick med när rysshotet inte fanns. För Sveriges del är det helt försent.
Citera
2022-02-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Pga att andra sidan rapporterar ingenting! Eller påstår att ukrainarna ger upp överallt! Vilket lär inte stämma.

Varför skulle man rapportera något? Det är krig. Information är en tillgång.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter
Vad som sker i Ukraina angår Putin lika mycket o lika lite som det angår Finland vad vi gör i Sverige. Ukraina är ett fritt land. Fria att ansluta sig till vilken alliering o union dom vill.

Så klart, men då får man räkna med att om man allierar sig med sin grannes värsta fiende så får man nog räkna med att man blir utsatt.

Du tror på allvar att USA hade accepterat att Ryssland iscensatte en kupp i Mexico, tillsatte en lydregim och började planerade för militärbaser + avancerade vapensystem?

Mexico hade förintats på en sekund.

Säkerhetspolitik.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Det där lär man ju ta med en extremt stor nypa salt. Varför litar du blint på var en jävig sida påstår?

Du har förstått att det är ett riktigt krig som pågår, och att båda sidor lider förluster, det är inget TV-spel där man sätter på godmode och röjer runt som Rambo?
Citera
Medlem
MadBalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Ja, om vi inte går in i ett jättelågkonjuktur så finns det jobb för de som vill.

Jo så är det nog. Bara de inte blir passionerade av svenska välviljan. En flykting skall ju inte behöva göra rätt för sig.

Nej det blir säkert bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Nej men stollarna härinne är fanatiska, därför de hörs så mycket.

Och vad ska vi kalla dig? 😂😂 du verkar ju besatt av att hylla Putin.
Citera
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jag hejar på Ryssland till en viss del, har skrivit ett inlägg om det.

Härligt. Привет!!🇷🇺🇷🇺
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in