2022-02-25, 17:00
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Tack Vladimir för ditt nya meningslösa inlägg som ingen ändå lyssnar på.
Det är Fredag Kamrat...tillbaka till Vodkaflaskan med dig.
Haha ännu en foliehatt som tror att jag är utsänd av Kreml.
Det komiska är att ni saknar helt argument.

Läs min historik så ser du vad jag tycker om Putin. Skillnaden är att jag kan ha två bollar i luften samtidigt och göra objektiva övervägningar.
Citera
2022-02-25, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Orchernas förluster tills idag:
Enligt den officiella bedömningen av Ukrainas försvarsministerium, förlusterna av ryska trupper.
Till och med 15:00:
- pansarvagnar - upp till 80;
- bepansrade stridsfordon av olika typer - 516;
- flygplan - 10;
- helikoptrar - 7;
- personal - 2800 dödade och sårade.

undrar vad ukrainas förluster ligger på
Citera
2022-02-25, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Eftersom personal ur ryska specialstyrkor klär sig i ukrainska uniformer så måste dom ge någon form av lösen.

Gör dom inte det så kommer dom att dödas. Utan misskund.

Verkar inte gå som planerat för Ryssland. Inte ens en Quisling har dom visat upp.

De kommer att ha tagit Kiev och satt dit en ny Quisling innan helgen är slut
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
DOTTERN TILL KREMLS TALESPERSON GÅR EMOT PUTIN

Lisa Peskova, dotter till Kremls mångåriga talesperson Dimitry Peskov, har delat en story på instagram där hon skriver "#Nej till krig".

"Det här är intressant. En av Putins mest betrodda rådgivares dotter är emot krig", skriver Ragip Soylu, byråchef för Middle East Eye på Twitter.

Nu börjar eliten ge upp putler.

Putler har rysstrollen på fb kvar.
Vad skulle hon ha skrivit då?
Yes to war!
Citera
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Vi får skicka in ansökan snabbt då medans ryssen blir slaktade i Ukraina.
Ja, och om du tror vi hinner bli medlemmar på en natt utan att andra NATO-länder ska uttrycka skepsis innan vi ens gjort upp blocköverskridande i Sverige om saken, så kommer Ryssland ha gott om tid att ge ett svar.
Citera
Medlem
Salcinns avatar
Nato medlemskap är inget vi vill ha, Vi bör istället satsa på ett invasionsförsvar som vi hade fram till 2000 talet. Vi kunde mobilisera 500 k man 1990 och hade ett av de starkaste flygvapnen i världen. Ryssarna hade lidit massiva förluster om de hade beslutat för invasion.

Ett kraftigt utökat invasionsförsvar samt en förstärkt allians med Finland hade fått Ryssarna att tveka mer än en gång. Nu kommer det dröja årtionden innan vi byggt upp detta igen men Galna ledare kommer det finnas även i framtiden.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robnaldo
Korrekt. Men framförallt är dess närhet till Ryssland en viktig geografisk viktig yta som de absolut inte kan tillåta hamnar under USA styre, vilket ett Nato-medlemsskap i princip innebär, åtminstone militärt (sett ur ryska ögon). Ryssland har i 15 år varnat för att om Nato expanderar runt den ryska gränsen kommer de vidta åtgärder. Tyvärr verkade Ukraina ha blivit grundlurade av UK och USA i att de kommer få hjälp vid en eventuell rysk invasion. USA kommer naturligtvis inte riskera ett kärnvapenkrig för att skydda en landmassa av liten, eller ingen, egentlig betydelse för dom.

Jg tror inte Ryssland har något som helst intresse av krig mot Sverige så länge de inte anser oss vara ett hot mot deras rikes säkerhet. Finns en uppenbar risk att ett svenskt Nato-medlemskap skulle kunna innebära att de ser vår geografiska närhet i Östersjön som ett stort hot vid ett eventuellt krig med Nato.

Jämfört med det baltiska ländernas läge så ser jag inte riktigt hur Sveriges geografiska närhet ska ha betydelse.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Norge gick med för 70 år sedan. Norge/Ryssland gränsen är en liten remsa jämfört med finsk/ryska gränsen och Sveriges maritima territorium och gräns.

Sluta gör bort dig.

Det är du som gör bort dig som kallar folk okvädningsord för dom inte håller med dig.
Du verkar rätt uppskruvad, lugna dig lite grann.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Håller med, är rädd för att Magdalena och company inte förstår konsekvenserna, Putin har ju redan varnat och han saknar moraliska spärrar.

Det är just därför jag börjar luta mer åt ett NATO-melermskap för Sverige. Putler är ju en galen man med cancersvulst-mentalitet. Just därför måste vi försvara den europeiska säkerhetsordningen tillsammans med andra.

Mitt ställningstagande är ingen reflex, som det var för ett antal år sedan. För sedan dess så har jag läst om den svenska historien, inte minst om karl den XIV Johan, vår första, smarta Bernadotte.

Och vår neutralitet tjänade oss väl, när vi hade en tillräckligt stark krigsmakt. Men det hade vi t.ex inte under det andra världskriget, då vi först tvingades till eftergifter emot Hitler och sedan emot de allierade. Nu har vi heller inte en tillräckligt starkt försvar. Iof så är vi inte längre neutrala, men, formellt, alliansfria.

Men för att kunna vara alliansfria så måste vi ändå ha ett starkt försvar. Det skulle kräva, kanske, 5 procent av vårt BNP, och vi skulle ändå samarbeta med NATO.

Med tanke på Rysslands olagliga invasion av Ukraina, dess sinnessjuka ledare och den ryska cancersvultst-mentaliteten, så är det, nog, säkrast att vi går med i NATO. Då får vi, först och främst en rejäl säkerhetsgaranti och behöver sedan inte lägga mer än 3 procent av vårt BNP på försvaret, ,(vilket, ändå, innebär en fördubbling jämfört med idag).
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Norge ligger inte så geografiskt viktigt till som Ukraina och Sverige gör. För svensk del i Östersjön, för ukrainsk del vid Svarta Havet.

Det kan jag köpa, tack för att du kan föra en alldeles normal diskussion.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Fast.. det är väl rätt grundläggande i en intellektuellt ärlig diskussion att man faktiskt motiverar och understödjer sina argument.

Ett inlägg som bara lyder "alla är hjärntvättade av MSM" eller "du är en idiot" eller "du är paranoid, letar du efter ryssar i varje buske?" säger bara vilken uppfattning du har om verkligheten, men det argumenterar inte för hur verkligheten faktiskt ser ut vilket ändå vore ett betydligt nyttigare sätt att använda ett diskussionsforum på mer än att bara ge uttryck för sin ilska och sitt hat mot det svenska samhället?

Du kanske ska ta och flytta till ryssland eller ut från väst istället?

Jag flyttar till sommaren.
Citera
Medlem
Citat:
Germans Finance Minister says open to cutting Russia from SWIFT
https://twitter.com/IntelDoge/status...39998315343873

Tyskland vänder. Redo att utesluta Ryssland från SWIFT!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in