2022-02-25, 18:02
Medlem
den.dryges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Förutom skog så är t ex Stockholm svårt att invadera, skärgården är inte speciellt svår att försvara och ska de gå landvägen så är det många mil att gå.

Nog de minsta problemet för ryska armén.

Avsätt 80.000 man så kan dom nog skövla sig fram mot förrädarnas högborg i stockholm!

Hoppas nästan på det. Så kan Skåne bli en själständigstat
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
❗️Russia threatens Finland

Zakharova:"We regard the Finnish government’s commitment to military non-alignment policy as an important factor in ensuring security and stability in northern Europe

Finland’s accession to NATO would have serious military and political repercussions" https://t.co/Xpocl33bmk
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tycker det generellt är ganska lite konkret sådan information om vilka som kontrollerar var eller vunnit var. Det är mest uttalanden från politiker i media eller anekdoter om någon med en katt i ett skyddsrum. Eller tjat om sanktioner!

Yup, och politiker går ej att lita på, särskilt i krigstider. Desinformation och mörkning som bara den just nu.
Citera
Medlem
Utgör Azov bataljonen på 300 man* det största hotet mot Ryssland? Enligt Sergei Lavrov är det skälet bakom deras invasion, de kan ej tillåta en nynazistisk ledning i Ukraina.

*Wikipedia
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Ryssland kan hota hur mycket de vill, skulle Finland gå med i NATO kan ryssen inte göra speciellt mycket.

Finland tar de på en vecka,

De ska bara fixa Estland Lettland Litauen först. Så du får vänta till påsk
Citera
Medlem
Chics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Det finns ingen annan opposition som är ett lika stort hot som Navalny mot Putin, därför görs inget. Skulle det däremot komma någon ny som hade haft en chans att utmana skulle han gå samma öde tillmötes och det vet alla. att jämföra Sveriges politik med Rysslands är ett skämt. Vi förgiftar ej oliktänkande i Sverige. Att gripa fredliga demonstranter och ge böter till människor som delar ej statsvänlig media visar bara vilken stat vi talar om.

Fast Navalny var ju inte ens med i ett parti mot slutet så vitt jag minns (du får gärna rätta mig om jag har fel). Jag vet att han blev utkastad från Yabloko delvis p.g.a sina rötter i vit makt.

Ryssland har i hundratals år varigt mångkulturellt och där funkar dessutom mångkulturen mycket bättre än i Sverige (även om de också har problem, vissa likt de vi har).
Där får invandrare lika hårda straff som etniska ryssar och det finns ingen "offerkoftementalitet" från statens sida som Sverige sysslar med. Typ när FI! inte ville att en MENA våldtäktsman skulle utvisas (fast han erkänt och det fanns bevis) för att det var "synd om honom", medan de totalt ignorerade hans offer. Vad hände med att stå upp för kvinnors rättigheter? Sådant hittar du inte i Ryssland.

För att återknyta till Navalny och vit makt så skulle det aldrig funka att ha en sån regering i Ryssland just p.g.a alla minoriteter som levt där i hundratals år. Det måste istället kompromissas för att få det att funka för alla så bäst som möjligt. Därav är vissa områden semi-autonoma och man låter t.ex. en muslim sköta de tjetjenska områdena. Navalny ses även som en amerikansk marionettdocka, en "Guaido" av en del av befolkningen.
Om oppositionen vill byta ut Putins regering måste de ena sig och sluta käbbla, och bytet måste ske internt utan USA's inblanding.

Citat:
Ursprungligen postat av Sunmoonandstars
Det ligger något i det du säger givetvis, men det är aldrig dåligt att skänka en slant ändå tänker jag. Om vi alla gör lite grann så får det en jävla effekt tillsammans. Skulle också vilja ge blod om det är möjligt. Är fett less på Putin och hans beteende. Det får vara slut nu. Skiter snart om det blir kärnvapenkrig också, tycker vi ska ge honom på skallen ordentligt.

Japp! Stort eloge till dig som tänker på dessa riktiga flyktingar!
Tyvärr är inte problemet så simpelt som att det endast är Putin som är ansvarig. USA har väldigt mycket att tjäna på den pågående konflikten och har haft sin del i att instigera den i början. Konflikten kanske hade gått att undvika om Ryssarna dessutom hade fått gå med i NATO eller OSCE när de ville det förut, men de fick de aldrig och det verkar nu som att de insett att det inte är någon poäng att fortsätta försöka.

Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Jag tror knappast det är mitt jobb att förklara verkligheten för dig, men när man läser vad du skriver är det enkelt att dra slutsatsen att du är direkt svagbegåvad

Du gjorde ett påstående utan att utveckla eller förklara något, med ett gäng förolämpningar som grädden på moset.
Det är dock okej, du ville nog bara ventilera lite på ett "Putin-troll" antar jag. Du är förlåten!
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
?

NATO kan sätta stopp på detta krig innan helgen är slut, om de meddelar Ryssland att de bryter det militära samarbetet med Ukraina och att Ukraina inte får bli medlem i NATO.
.
Nu är du lite naiv. Det här kriget handlar inte om NAT0. Det handlar om att Putin vill ha en lydstat med en marionett vid rodret. En sådan förklaring från NATO som du skriver om skulle inte göra skillnad alls.
Citera
2022-02-25, 18:03
Medlem
Lysturkens avatar
Så dåren hotar Sverige med militära konsekvenser OM vi går med i NATO? Hur exakt tänkte han nu? Om vi går med i NATO och han anfaller Sverige ser det rimligtvis illa ut för hans del.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag beskrev precis för dig vad det här i Ukraina egentligen handlar om. Och du avfärdar det som "propaganda"? Nåväl.
Nej, jag diskuterade att Putins retorik är ABC i propaganda. Men du är tydligen fel person att föra en sådan diskussion med.

Väl mött!
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Mariupol befrias snart om vi ska tro Pentagon. Ryssland skall utmed kusten ha landsatt tusentals soldater med tunga vapen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
De första som kommer vända Sverige ryggen är muslimerna i Sverige.
Hörde på en buss i Göteborg för några timmar sedan.

"Putin har byggt Europas största moske, hoppas han knullar hela europa mannen.
Har du sett tjetjenerna, de är på Rysslands sida. Klart vi alla muslimer borde vara det"..

Så här lät det från några muslimer jag hörde förut..

Tänk på detta, muslimerna i Sverige är inte dina vänner de är fiender.

Det du rapporter låter som en fake:ad berättelse

Men förövrigt inga nyheter

Dom måste alltid se upp till Tjetjenerna. Tjetjenerna är ett tufft bergsfolk
Araberna håller på dom i UFC; boxning och liknande men araberna själva är inga krigare som Tjetjenerna, så löjligt att dom ser dom som sina egna på grund av religionen
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
❗️Russia threatens Finland

Zakharova:"We regard the Finnish government’s commitment to military non-alignment policy as an important factor in ensuring security and stability in northern Europe

Finland’s accession to NATO would have serious military and political repercussions" https://t.co/Xpocl33bmk

Finland är 4:a på listan. Snart i Ryska federationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in