2022-02-26, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svinpals
Psykopater förstår konsekvenser enbart ur deras eget perspektiv. De kan inte sätta sig in i hur normala människor fungerar. De tror att känslor är svagheter, vilket blir till deras eget förfall.

Om Putin är Psykopat är oklart, dock inte alls otänktbart.

Jaha, visst visst, jag håller med till 100%, men just i det här sammanhanget är det dock irrelevant även om det nu är så att att det krävs en djup och bred kunskap om kluster B spektrums för att "förstå sig på de"
För även psykologer med många års erfarenhet har svårt för det här.
Nu säger jag inte att jag är speciellt kunnig.
Jag är iallafall tillräckligt trygg att kunna föra en dialog om det.

Och just den hör dialogen är så löjlig att den är bissar nästan eftersom Sauromans argumentet ungefär går såhär

Putin är psykopat, Putin krigar oprovocerat eftersom Putin är en psykopat.
Ett cirkel argument helt enkelt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaisersmamma
Exakt. Ska nord Korea komma med häst och vagn eller….
Precis, en enda avlossad missil från Nordkorea mot Nato/USA och det är oxe och vagn som i bästa fall gäller för dom som är kvar och vid liv i det efterblivna landet.
Men att stödja eller snarare inte kritisera Ryssland och då rösta mot en FN-resolution om att fördöma Ryssland är ju ganska ofarligt politiskt och säger egentligen inte så mycket.
Citera
Medlem
JurgenPommerenkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Hänvisa till fakta där det står att NATO kommer göra det du skrev?!? Lite väl naiv att tro att NATO skulle riskera att bli atombombad för Gotland.

Varför skulle Nato bli atombombade för att de hjälper Sverige? I så fall kan väl Ryssland lika gärna ta Sverige och Finland på en gång eftersom ingen skulle våga göra något åt det? Sluta med tramset nu. Vad är det för en störd liten blandning Putin-lovers här inne? Ryska troll från trollfabriken, serber, nationalister som tror att Putin är lösningen osv? Tragiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Knarkare är de också tydligen. Dödsknarkarsionistnazister om man summerar alla anklagelser. Det är ju urläskigt så det är klart att Putin är orolig.

Jag har hört att de är globohomo blm aktivister också som kommer dränka oss i transvestitpropaganda om inte Putin kan rädda oss.
Citera
2022-02-26, 16:30
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Vad tycker ni?

Ska vi döda putin? Det verkar ju som det bästa alternativet om du frågar mig.
Ja låt oss gör göra det, vi lägger alla resurser från både NATO och USA för att döda putin. Då är problemet löst.

Nä, ryssarna runt putler ska pressas tills de lägger polonium i hans kaffe!
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
Möjligt scenario: Ryska attackerna mot Kiev är ett sätt att binda upp de ukrainska styrkor i försvaret av huvudstaden. Putin räknar inte med att kunna ta eller hålla staden (4 miljoner invånare).

Under tiden plockar Ryssarna hela östra Ukraina, inklusive landets näst största stad Kharkiv som ligger bara några mil från den ryska gränsen.

Sen avslutar Ryssland kriget och kontrollerar alla de östra delarna.

Det kommer in så mycket anonyma förstärkningar från väst nu att ryssarna kommer att vara i underläge efter bara ett par dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
USA har eldat på denna konflikt ordentligt. De bryr sig inte om Ukraina utan bara om att skada Ryssland.
Du hörde själv vad kineserna sa eller hur?

Ja kamrat! Det allsmäktiga USA tvingade diktator putain att inleda sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion" av Ukraina...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är ett invasions-krig initierat av Ryssland. Helt oavsett vad man tycker om nåt annat.

Har aldrig hört att Ukraina gått över den ryska gränsen och försökt mörda civila, vilket ryssarna gör nu.

Det går inte komma ifrån oavsett upplevda aggressioner eller liknande. Ryssland har invaderat Ukraina, punkt.
Jag vet att vissa får betalt för att hävda att det inte är så men t.o.m. små barn förstår det.

Nej Ukraina har inte gått in i Ryssland och dödat ryska civila, de gjorde något ännu värre. De dödade 14-23 tusen etniska ryssar med Ukrainskt medborgarskap dvs sina egna medborgare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Det är skillnad på människor och psykopater.
Han du försvarar är det sista och det säger väldigt mycket om dig själv.

Jag har aldrig försvarat Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De köper nog fina moderna vapen och andra saker. Vanliga gevär får de nog om de vill ha, Ukraina har nog massor av dem sedan Sovjettiden. Det där är sådana killar som är väldigt militär-intresserade. Jag har träffat sådana killar i Sverige också.

Så är det nog, det var en annan kille jag tror betalade 4000 dollar.

Frågan är vad regeringen delar ut för vapen och vad skillnaden är.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Civila tar till vapen? https://twitter.com/kiraincongress/s...64543428448260
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är ett invasions-krig initierat av Ryssland. Helt oavsett vad man tycker om nåt annat.

Har aldrig hört att Ukraina gått över den ryska gränsen och försökt mörda civila, vilket ryssarna gör nu.

Det går inte komma ifrån oavsett upplevda aggressioner eller liknande. Ryssland har invaderat Ukraina, punkt.
Jag vet att vissa får betalt för att hävda att det inte är så men t.o.m. små barn förstår det.

I din fantasi värld så är Ryssland mål att döda civila eller medans Ukrainas mål har varit att krama alla ryssar i Donetsk och Luhansk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in