2022-02-26, 13:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland har därmed rätt att försvara sig och detta gör Ryssland med en fredsbevarande operation vars syfte är att avmilitarisera Ukraina och skapa fred. Detta kommer Ryssland också att lyckas med och det borde vi alla vara glada för.

Men för i helvete, det är inte Ryssland som agerat utan Ryska Federationen, ett globalistiskt folkfängelse-projekt.

Ett Ryssland fritt att sköta sina egna affärer hade levt i fred med sina grannländer.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AsinusGallus
Men artikeln jag refererade till är publicerad imorse. I artikeln tar de dessutom upp att SI följer krigsutvecklingen och att besked kommer senare. Pengarna är blanda annat till för att främja demokratin, jämställdhet och mäns våld mot kvinnor. Varför beslutar man inte omedelbart att pengarna ska slopas?

Därför att det tar tid att planera för sånt där?

Det är det som är problemet när man läser media.. Dom är alldeles för ivriga

Det där är något som hon påpekade typ häromdagen.

Som att det tar 1 timme att flyga hem alla svenskar som befinner sig i Ryssland.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Stämmer det att fronten har träffat centrala Kiev eller är det demoralisering från kuksugare? Hoppas horden får på munnen igen idag.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UseMe
Det var 84st på ön. Alla gav upp. Har kommit ut filmer på detta när dessa ”hjältar” gett upp.
Så även om det är som du säger så är det 84 gränsvakter utan vapen för att försvara sig emot ett krigsfartyg, vad ska de göra? Kasta sand?

Oj man har tagit någon liten ö.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Att upprepat kalla det "en fredsbevarande operation" gör det inte mer sant. Men världen ser, Putin har startat ett krig som kommer få både Ukrainare och Ryssar dödade. Det är en attack, ett anfall.

USA tillsammans med NATO tvingade på operationen för 8 år sedan, när de iscensatte kuppen som satte dit den nuvarande marionetten.
Avmilitäriseringen kunde enkelt undvikits om Ukraina tagit distans från nazistbrigaden och sett till så att de oliktänkande i Donbass och Lugansk inte blev mördade och torterade.
Men istället valde marionettregimen att fortsätta med folkmorden och tvingade Ryssland att stödja det utsatta folket.

Detta är i princip exakt samma sak som hände i Kosovo, den stora skillnaden är att Ryssland faktiskt försöker bespara och undvika civila dödsfall. Något som NATO och USA inte gjorde vid i Kosovokonflikten. NATO utförde sitt angrepp på hög höjd för att undvika luftvärn, men samtidigt så blev precisionen urusel och flera civila dog som resultat. Sjukhus och mängder med civila inrättningar förstördes. Både i Serbien och i Kosovo.
Ryssland gör däremot tvärt om och går in på lägre höjder för att öka precisionen så mycket som möjligt och bespara civila dödsfall och byggnader. Där har du också en anledning till varför de ryska förlusterna är så pass stora för tillfället, hade Ryssland velat hade de kunnat gå på hög höjd som NATO och bomba skiten till stenåldern och struntat i civilbefolkningen.

Det är banne mig otroligt hur efterbliven gemene man är i Sverige och omvärlden, ni borde skämmas.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malacoda
Autonom under Putin 😅😅😅 din poäng är fullkomligt värdelös

Ryssland består redan idag av 22 autonoma republiker där man har rätt till sitt eget språk, egna konstitution och nationalsång.
Citera
2022-02-26, 13:06
Medlem
Aeonas avatar
Vapenleveranserna till Ukraina trappas nu upp. Några officiella nyheter från det senaste dygnet:
  • Nederländerna skickar 200 st. Stinger
  • Polen bistår med ammunition, bland annat artillerigranater
  • Tjeckien skickar lätta vapen och ammunition till ett värde av 8,6 miljoner dollar

Obekräftade uppgifter från Telegram:
  • Polen har fått in mer luftvärn till Kiev under natten, troligtvis Piorun
  • NATO har skickat stora mängder kommunikationsutrustning och bistår med underrättelseinformation i realtid, bland för att rikta ukrainskt artilleri
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Jo alla mellan 18 och 70 blir tvingade att stanna kvar i landet. Jag tycker iaf att det är orättvist att ungdomar och gamlingar ska tvingas kriga mot galna ryssar som har tränat för detta

För det första mellan 18 och 60. Det är många millioner. De flesta mellan 20 och 60 har gjort lumpen och kan hantera minst AKM. I första hand kommer de som är bäst lämpade att gå i krig.
Du fattar väl själv att 18 åringar utan stridserfarenhet kommer INTE att skickas in i kriget men kommer att användas som hjälp vid sjukhus eller helt enkelt för lasta av vapnet som kommer via Polen och lastas på bilar som ska köra det vidare till fronten för sanering av ryssohyran.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Omvänt, FNs säkerhetsråd har inte invänt mot något Ryssland har gjort i regionen sedan 2014 - alltså har Ryssland rätt.

Det stämmer naturligtvis inte heller.

https://news.un.org/en/story/2014/03...mea-referendum

Sanktioner

https://www.consilium.europa.eu/en/p...kraine-crisis/

Shit vad korkad eller efterbliven du måste vara....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Ja var får du dina siffror i från? Vad menas med skyhöga förluster?
Hundratals om inte över tusen ryssar som dött, men vi får ju se hur det verkligen ligger till om någon vecka.
Citera
2022-02-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag håller med.

Jag har under lång tid varit kritisk till västs agerande efter det kalla kriget, och jag har även sett Putin som frisk fläkt som bjudit motstånd mot av väst uppbackade "moderata rebeller" i Syrien och liknande konflikter. Putins anfallskrig mot Ukraina har dock gjort mig djupt besviken och förbannad, och mina sympatier ligger nu helt hos Ukraina. Jag hade fel, men i likhet med många andra så trodde jag faktiskt inte att Ryssland skulle göra allvar av sina hot.
Så också för mig.
Och högst sannolikt för ryska folket och ryska militären så småningom.

Och då hänger Putinstyret löst kan man ju säga.
Det vore en fin utveckling om vi ser ansvariga i ryska regimen i bojor eller värre, före allt för mycket brödrablod flutit
Citera
2022-02-26, 13:07
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
No shit, Sherlock!
MAD är den teori som världen lutat sig mot sedan WW2 och som inte bara förhindrat användandet av kärnvapen utan även hindrat någon sida att försöka invadera motståndaren.Det är inte helt klart huruvida NATO skulle vilja förinta allt liv på jorden genom att gå i krig mot Ryssland om denne t.ex. invaderade Balticum.
Det finns jävligt goda skäl till varför ingen varit villig att ens försöka få svar på huruvida ett öppet storkrig mellan två kärnvapenmakter (ej likt mindre artilleridueller mellan Pakistan/Indien eller Kina/Indien) skulle sluta i MAD

Fast om Ryssland invaderar Baltikum så kommer inte NATO svara med kärnvapen. Det blir ett konventionellt krig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in