Citat:
Ursprungligen postat av
Idiotsverige
Nu går Ryssland in i Ukraina, för att få stopp på beskjutningen av Donetsk och Luhansk. Denna beskjutning har pågått länge, utan att Putin gjort något, men nu när Bidens påtryckningar har gjort att Ryssland inte får använda Nordstream 2 trots att de har spenderat hundratals miljarder på att bygga denna gasledning till Tyskland... Ja då verkar han ha blivit arg, vilket man kan förstå. Nu går han in för att få stopp på beskjutningen, sen får vi se mer vad som händer. Kanske tar han hela Ukraina?
Jag kollade på denna frilansare som täcker detta, Kim Iversen. Runt 23 minuter in pratar hon om nordstream 2
https://youtu.be/uCllXjmn8p8
USA har via sina proxies i Ukraina, sedan statskuppen då de tog landet 2014, stått och stuckit björnen i sidan med sina spjut väldigt länge, tillslut så vaknade den såklart. Nu får vi se varför de ville detta? De lär ju ha något i kikaren.
Du låter som vilken konspirationsteoretiker som helst i din argumentation. Jag har idag talat med flera av mina vänner i Ukraina och även de som bor i västra Ukraina har utsatts för attacker (men ingen av dem har varit direkt nära).
Fascinerande nog säger mina vänner i Ryssland att statsmedia proklamerar att man gått till "motanfall" mot Ukraina, vilket inte någon säger tro på - de vet vad Putin är för gök.
Det första som dör i krig är sanningen.