2022-02-24, 09:43
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Jag tror som många andra att handeln mellan Kina och Ryssland kommer blomstra.
Eller huur...problemet är att det bara är ena parten som kommer ha pengar...
Citera
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Absolut inte alla. Sluta med att sätta folk i burar, du själv håller givetvis till i vänsterburen.
Ja jag sitter i vänsterdelen av det politiska spektrat
Citera
Medlem
Lol. Att ha kärnvapen har alltid fungerat för att skrämma men tanken har aldrig varit att använda dessa. Om Putin skulle börja bomba med kärnvapen kommer det drabba den ryska befolkningen också. haha.
Citera
2022-02-24, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eoku
Var det en succé att Storbrittanien mfl förklarade krig mot Tyskland och startade andra världskriget, där bla 6 miljoner judar mördades?
Vill du att tex USA och Storbrittanien och kanske NATO ska förklara krig mot Ryssland nu och starta tredje världskriget?

Ukraina behöver förhandla med Ryssland nu, och de behöver vara beredda på att ge bort delar av sitt territorium till separatisterna i Donbass. Annars riskerar det här bli en katastrof.
Så kriget tvingade Hitler till judeutrotningen?
Citera
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
NATO har gjort bort sig ganska mycket genom att skicka vapen till Ukraina. Vapen som Ryssland tar över efter att Ukraina har kapitulerat ikväll eller i morgon förmiddag.

Du tror alltså att i den situationen så lämnar man över vapnen intakta till ockupationsmakten !!!
Du verkar dåligt insatt
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Han kommer att backa rätt så kvickt när han fått Ukraina på rygg. Men han kommer backa så han behåller Mariupol och Odessa, typ. Det är 60-talet och det kalla kriget som går igen. En tidsmaskin som man kliver in i. Han vill ge den irriterarande grannen ett slag på käften. Ta betalt för gammal ost. Så mår man bättre sedan. Men rysshatet kommer att cementeras i Ukraina. Och i världen i övrigt.

Tror inte han kommer backa, baltländerna står på tur, därför är det viktigt att stoppa honom nu.
Idioten härinne som tyckte motstånd var meningslöst tillhör de riktigt farliga människorna.
Citera
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarliKorv
Tror jag inte.

FlashbackNazister kanske, tror inga "riktiga" nationalister tycker det är schyst av Putin att gå in och härja som han gör nu.
Hoppas du har rätt för så illa vill jag inte ens tro om dom.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Ja. Kan bara hoppas att det finns någon rysk Stauffenberg som tar honom av daga.

Man kan ju önska det. Tänk om någon hade dödat hitler innan han gick fullständigt kaputt. Men säkerheten kring Putler är enorm. Putler är väldigt paranoid (av goda skäl) när det kommer till hans säkerhet. Det sägs att han ansvarar för sin egen säkerhet själv.
Citera
2022-02-24, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glenn-T800
You go Mister Putin hero of the new world. You rip the USA and jew a new asshole!
Nu har även Ryssland vänskapsband med judar.
Citera
Medlem
Villons avatar
En av många obeahagliga aspekter med invasionen är att vi inte med säkerhet vet vad som är målet.

Putin och hans gäng gillar ju att peka på västs agerande som berättigande för de egna krigshandlingarna, men vid både vid NATO:s angrepp på Serbien 1999 och USA + allierades invasion av Irak 2003 så var målet tydligt uttalat (freda Kosovo från serbiska styrkor, avlägsnande av Saddams regim).

Nu är målet klart mer osäkert, och risken är därmed större att det tar vägen åt lite olika håll. Känslan är väl att Putin gått all in och tar det han kan - kan man så vill man kontrollera hela territoriet, kör man fast så kan man alltid falla tillbaks på kravet att "befria" utbrytarrepublikerna. Frågan är om man verkligen är beredd att annektera Ukraina ifall man lyckas ta kontroll över hela landet? Känns som att man skaffar sig en oerhörd huvudvärk på detta sätt.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Absolut inte alla. Sluta med att sätta folk i burar, du själv håller givetvis till i vänsterburen.

Så jävla skruvad är ryssälskarnas värld nu, att Nato och USA är vänster. Ja jag säger då det
Citera
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Nu går Ryssland in i Ukraina, för att få stopp på beskjutningen av Donetsk och Luhansk. Denna beskjutning har pågått länge, utan att Putin gjort något, men nu när Bidens påtryckningar har gjort att Ryssland inte får använda Nordstream 2 trots att de har spenderat hundratals miljarder på att bygga denna gasledning till Tyskland... Ja då verkar han ha blivit arg, vilket man kan förstå. Nu går han in för att få stopp på beskjutningen, sen får vi se mer vad som händer. Kanske tar han hela Ukraina?

Jag kollade på denna frilansare som täcker detta, Kim Iversen. Runt 23 minuter in pratar hon om nordstream 2 https://youtu.be/uCllXjmn8p8

USA har via sina proxies i Ukraina, sedan statskuppen då de tog landet 2014, stått och stuckit björnen i sidan med sina spjut väldigt länge, tillslut så vaknade den såklart. Nu får vi se varför de ville detta? De lär ju ha något i kikaren.
Du låter som vilken konspirationsteoretiker som helst i din argumentation. Jag har idag talat med flera av mina vänner i Ukraina och även de som bor i västra Ukraina har utsatts för attacker (men ingen av dem har varit direkt nära).

Fascinerande nog säger mina vänner i Ryssland att statsmedia proklamerar att man gått till "motanfall" mot Ukraina, vilket inte någon säger tro på - de vet vad Putin är för gök.

Det första som dör i krig är sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in