Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Du kom med en för hög siffra på förlorade ryssar och jag multiplicerade med 5 för Ukraina och jag har förklarat varför. Jag skrev också att 4 miljoner knappast var rätt. Jag tror att de ukrainska förlusterna ligger mellan 1 och 2 miljoner soldater och det är därför Kiev nu måste sänka åldern och ta ifrån 18-24 år också. Man kan helt enkelt inte ersätta förlusterna och det ser vi vid fronten där ryssarna går framåt. Du har också stöd för detta med desertering av ukrainska soldater som jag länkade till tidigare. Jag kan acceptera att ryska förluster ligger på omkring en halv miljon men troligast på 250 000 man annars hade ryssar inte ställt upp som frivilliga utan även Ryssland hade varit tvungen att mobilisera.
Om jag tror eller spekulerar ljuger jag då? Avlsuta nu detta för du gör dig bara ännu mer dum.
Ryssarna ställer inte upp frivilligt. De får antingen en värvningsbonus på flera årslöner eller blir benådade ifrån fängelsestraff.
Tragiskt nog finns det mycket som tyder på att pengarna som skulle gått till soldaterna eller deras familjer istället stannar hos de genomkorrumperade officerare som leder den ryska armén.
Så det är på det sättet du räknar ut ukrainska förluster? Du tar de uppgifter du får om ryska och multiplicerar med fyra. Och sen påstår du att du ägnar dig åt seriös argumentation.
Det här plus då din ekonomiska redogörelser som också existerar enbart i din egen fantasi säger ju allt om din seriositet.
Allt du skriver är lögner, eller rättare sagt fria fantasier. Du gör en beskrivning av verkligheten så som du dagdrömmer om att den skall vara.