2025-01-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Ja det är just det som är problemet för dig . Du inbillar dig att Ryssland är överlägset och därav fallerar samtliga resultat av dina analyser . Fantasier och bedrägliga pappersprodukter baseras det på. Precis som ryska inventarielistor . Iofs är det rätt underhållande att se en ryss som tror på ryska lögner och rysk propaganda .
Ryssland är en militär stormakt och det är ni som underrskattar Ryssland och det är därför allt går åt helvete inklusive sanktioner.
Citera
2025-01-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Hamnen ligger mindre än 20 mil från Helsingfors och Tallinn. Börjar bli mycket kraft riktad mot Rysslands Östersjötrafik. Det kommer slå tillbaka garanterat. Petar man på björnen så biter den tillbaka till slut.

Björnen biter vilt omkring sig redan men nu är måttet rågat för de civiliserade länderna.

Fusk, lögner, sabotage och hybridkrigföring under decennier medför konsekvenser för den ryska skurkmaffian.
Citera
2025-01-04, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Är Putin snäll? Nämen, hallegosinen då. Så missförstådd den lille blöjbajsaren blivit i så fall.
Invasionen av Ukraina gjordes ju enbart för ukrainarnas bästa och att Putin blev pressad av de dumma, dumma västländerna med NATO som verktyg.
Jag förstår att du är ironisk, men det är inte långt från sanningen. Putin tvingades invadera Ukraina för att förhindra dem att ansluta till Nato. Alltihop är en komplott från USA för att på sikt krossa Ryssland. Alltihop med stora kostnader för EU och många dödsoffer, men va fan! Who cares?
Citera
2025-01-04, 15:17
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Du kom med en för hög siffra på förlorade ryssar och jag multiplicerade med 5 för Ukraina och jag har förklarat varför. Jag skrev också att 4 miljoner knappast var rätt. Jag tror att de ukrainska förlusterna ligger mellan 1 och 2 miljoner soldater och det är därför Kiev nu måste sänka åldern och ta ifrån 18-24 år också. Man kan helt enkelt inte ersätta förlusterna och det ser vi vid fronten där ryssarna går framåt. Du har också stöd för detta med desertering av ukrainska soldater som jag länkade till tidigare. Jag kan acceptera att ryska förluster ligger på omkring en halv miljon men troligast på 250 000 man annars hade ryssar inte ställt upp som frivilliga utan även Ryssland hade varit tvungen att mobilisera.

Om jag tror eller spekulerar ljuger jag då? Avlsuta nu detta för du gör dig bara ännu mer dum.

Jag har källa som styrker mitt påstående. När du kommer med källa som styrker din LÖGN ska jag visa min källa. Eller så erkänner du rakt av att du LJÖG om antalet 4 miljoner då ska jag visa källan. Du kan alltid skriva att detta är vad jag tror eller att detta är fakta och då visa en källa men icke det ska bara LJUGAS.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Trots att ryssarna alltså försöker minimera förlusterna så är de högre än hos de ukrainska försvararna av kvinnor och barn.

Kvinnor och barn befinner sig väl ändå i västra Ukraina eller övriga europeiska länder. Skulle snarare kalla dem tappra bönder på schackbrädet som spelas mellan öst och väst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Hamnen ligger mindre än 20 mil från Helsingfors och Tallinn. Börjar bli mycket kraft riktad mot Rysslands Östersjötrafik. Det kommer slå tillbaka garanterat. Petar man på björnen så biter den tillbaka till slut.

Inte alls Ukraina har bombat ryska mål nu sedan 2023 när ska den fulla vodka björnen vakna? Lite svårt för ryska vodka björnen att säga någonting eftersom man är inte i krig med Ukraina enligt dem själv utan det är bara en speciell militär operation.
Citera
2025-01-04, 15:19
Medlem
Citat:
Ryssland är en militär stormakt och det är ni som underrskattar Ryssland och det är därför allt går åt helvete inklusive sanktioner.

Ha ha ja du kan intala dig det själv det är ändå ingen som tror på dig, det har visat sig helt annat i Ukraina då din så kallade stormakt inte har nått ett endaste krigsmål på 3 år och dessutom under hela 2024 knappt tagit 0,7 procent totalt av Ukraina.
Senast redigerad av pettersson72 2025-01-04 kl. 15:21.
Citera
2025-01-04, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Visst får han det. Bara sluta att kriga i Ukraina dra tillbaka sina trupper, betala krigsskadestånd och ställ krigsbrottslingar inför rätta i Haag inklusive sig själv. Inga problem då får rySSland sälja gas och olja till väst.
Handel med gas och olja är en win-winsituation för EU och Ryssland. Alla tjänar på affären, om bara den ondskefulla Zelenskyj kan öppna kranarna igen.
Citera
2025-01-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12
Handel med gas och olja är en win-winsituation för EU och Ryssland. Alla tjänar på affären, om bara den ondskefulla Zelenskyj kan öppna kranarna igen.

Nej som sagt det mesta går till Putins krig i Ukraina så helt rätt av Ukraina att inte förlänga avtalet.
Citera
2025-01-04, 15:23
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutVodka12

Går bra om rySSland uppfyller det som jag skrivit ovan.
Citera
2025-01-04, 15:24
Medlem
Citat:
Förstår du logiskt tänkande? Jag har redan berättat hur jag resonerar då jag kommer fram till att Ukraina förlorar betydligt fler soldater än Ryssland gör. Du vägrar inse det så du vänta tills kriget är över och siffrorna släpps.

Ryssland har rekryterat betydligt fler soldater än Ukraina.
Om de ukrainska förlusterna dessutom skulle vara betydligt högre än de ryska så är frågan varför ryssarna inte kan gå framåt i högre takt?

Militäranalytiker som följer kriget estimerar ryska förluster högre än de ukrainska.
Bekräftade KIA från öppna källor är högre för ryssarna än för Ukraina.
Dokumenterade förluster av stridsfordon är betydligt högre för ryssarna än för Ukraina. Det betyder att förluster i samband med att stridsfordon slagits ut är högre för ryssarna än för Ukraina.

Visst vi vet inte hur de egentliga förlusterna ser ut men inget talar för för att Ukraina skulle ha högre förluster än ryssarna.
Citera
2025-01-04, 15:25
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Såhär 3 år in i kriget ser det ut som det bara är ett stort land till ytan och knappast en militär stormakt. Badkaret säger det mesta 🤭
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in