2022-02-25, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StoppKlossKlas
När kommer sanktioner mot Belarus?

De är ju högst delaktiga i detta också, fast att de försöker hävda att de inte är de..

Har redan kommit sanktioner på dom. Igår.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
“I went in yesterday and there was a television screen, and I said, ‘This is genius.’ Putin declares a big portion of the Ukraine — of Ukraine — Putin declares it as independent. Oh, that’s wonderful,” He used the word ‘independent’ and ‘we’re gonna go out and we’re gonna go in and we’re gonna help keep peace.’ You gotta say that’s pretty savvy.”

var vad han sa.
Globalisthjonen hör endast det de vill höra, och nu har media vinklat det som om Trump hyllar själva invasionen, alltså är fårskocken övertygade om att så är fallet.
Citera
Medlem
lifeabroads avatar
Ukraina har förstört 20 ryska tankar i Chernihiv. Källa skynews.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius2
Landet är tudelat. Finns många ukrainska medborgare som inte vill strida mot sina ryska kusiner

Klart som fan att ingen ”vill” kriga. Men nu har Ryssland invaderat och då är ukrainarna TVUGNA att försvara sig. Det är helt naturligt. Det konstiga är att det finns ryssar som har mage och hjärta att gå in i ett grannland och skjuta ihjäl folk.
Citera
2022-02-25, 11:40
Medlem
Jävla usa-runkare! Det är usa som är anledningen till det här kriget. Man lurade ukrainarna att hetsa mot ryssarna och nu står man som förlamade och ser på. Ryssarna är inga försvarslösa araber som man kan invadera och förinta. Ryssarna försvarar sina gränser mot usa och idet här fallet ukraina och dess folk som är ryssarnas bröder. Jävla usa-runkare!
Citera
2022-02-25, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Jag skall alltså tro på dig framför flertalet Amerikanska, Europeiska finansanalytiker och även energiministrar? Vi kan nog sluta att diskutera redan här då det finns flertalet videos om detta ämnet på YT och varför man inte inför dessa sanktioner. Jag är inte intresserad av din känsloanalys om Tysken och dess feghet.

Du låter för övrigt som en miljöpartist som tror vindkraft kommer lösa världens energibehov. Tack och hej.

Tvärtom, har du aldrig hört talas om kolkraft och kärnkraft?

Du är ju för rolig, att du pratar om videos på youtube bevisar ju bara hur oseriös du är.
Citera
2022-02-25, 11:41
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Det gynnar väl ryssarna att folk ser online att det går relativt lugnt annars skulle ju Kiev kunna ljuga ihop en massa historier.

Ryssarna verkar ju ha sparat en flygplats och intaget den, lite si och så med den uppgiften.

Jag tror inte dom radar upp stridvagnarna på torget i första taget.

Ryssarna verkar veta vad dom gör och har goda underrättelser, bland annat om stridsvilja.
Jag tycker målet snart är uppnått och dom är i Kiev idag.

Folk verkar ha ADHD här och tror dom spelar COD eller battlefield samt vara helt utan empati. Krig är inte kul och man får väl hoppas att det snart tar slut. De styrande i Kiev verkar ju helt galna för dom förstår inte ens att NATO inte kan hjälpa dom millitärt på marken utan gråter ut öppet och tigger (som vanligt). Är dom smart så kapitulerar dom så fort som möjligt innan fler människor dör i onödan och landet blir totalt ruinerat tillsammans med förstörd infrastruktur. Dom är ju idioter så det gör inte utan uppannar människor utan träning och skydd att skjuta med sin gåvor samt använda drönare (för att bränna ner hela stan?) Kommer väst då att hjälpa dom då dom står där utan mat och svälter samtidigt som ryssarna kontrollerar landet? Det "goda" väst vänder dom ryggen. EU skulle ha sagt stopp för detta för länge sedan genom att ge Ryssland de säkerhetsgaratier dom ville ha, vi hotar ju inte Ryssland eller hur. NATO hade ju då blivit offrat för utan Ryssland som fiktiv fiende behövs inget NATO.

Instämmer till mycket av det du skriver…
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Nu hör man eldstrider från automatvapen

Ja det är krig i landet, konstigt vore det annars?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Det är ju det jag säger..men det inbegriper en demilitarisering av Ryssland.
Full demokrati kan och kommer aldrig att uppnås i Ryssland annars.

Fast de var ju i princip demilitariserade i mitten av 90-talet när allt rostade bort eller såldes utomlands av korrumperade militärer. Då fanns läge att agera. Innan Putin nu efter många år lyckats bygga upp allt igen. Och lite till.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Sitter Putin med i någon stridsvagn`?
Nä..tror han rider med baröverkropp på en björn någonstans och flashar sina hängtuttar...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Jag börjar misstänka detta också.
Plötsligt var det VÄLDIGT många pro-ryska konton som började länka till denna nya live-streamen.

Inte alls otänkbart att en FAKTISKT livestream är ersatt med en som är gammal.
Ganska enkelt trick.

Kanske, jag är ingen expert. CNN var där i går och pratade med ryska trupper. De var väl de som flögs in med helikoptrar. Sen utbröt strider. Jag hörde rykten från en Ukrainsk överste att Ukrainarna hade lyckats tagit tillbaks flygplatsen. Vet ej om det är sant.

Bilderna jag har sett. Så ser det ut som många ryska förband verkar "tro" att det är en övning. Eller är det så att de möter lite motstånd men när de gör det så får de stora problem.
Citera
2022-02-25, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Som sagt, Orangea man har gjort ganska klart för omvärlden vem han ser upp till. Har du missat det kanske?

(FB) Den stora och enda tråden om kriget mellan Ryssland och Ukraina

Det är ju din tolkning, jag väljer att höra vad han sa. utan att lägga några känslor i det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in