Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-07-26, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Greta Thunberg blev eller lt sig utnyttjas av en stor organisation som frontfigur.
Det var en stor organisation bakom Gretas Btseglats till New York.

Btens besttning behvdes samlas och flygas ver Atlanten fr Gretas "klimatmedvetna" bttur till NY.
I NY behvdes behvdes nnu fler personal fr att organisera Gretas resa genom USA.

Bten som Greta fick ka med var en plastbt (plast r oljebaserad) avsedd att hlla ngra r, sponsrad av BMW som tillverkar stora bensin/Diesel trstiga bilar (och innan en del av Nazisternas krigsindustri).

Hur stor r den ljusskygga organisationen bakom Greta och deras ekonomiska resurser? ...De kunde kpa Nyhetsbyrn AP (Associated Press) fr vinklad klimatpropaganda.
FAS-Lfven och hens finansminister Alkis-Magda stod fr 8 miljarder skattekronor. frst 4 miljarder sedan ytterligare 4 miljarder... ven senare har Sossarna skjutit till tskilliga miljoner fr dessa utlndska intressen fr Klimatpverkans propaganda.

Just btresan till New York skedde helt ppet med att hon berttade att hon av miljskl inte ville flyga (vara en frebild fr vriga vrlden) och det skrevs om det, hon bad om hjlp med resan och fick frmodligen en massa frslag, varav hon sedan valde ett och genomfrde resan.

Jag tror att den ljusskygga organisationen bakom Greta helt enkelt stavas massmedia och att de skrev artiklar om henne, som folk grna lste. Resten som du skriver har du mer eller mindre spekulerat fram helt sjlv och inte verklighetsfrankrat dina pstenden.
Citera
2022-07-26, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HTH1964
Hon klarade inte skolmiljn pga av autism. Hon r en smart tjej. Hon hade "anpassad skolgng" hon strejkade inte egentligen, gjorde det p tider hon inte var i skolan, hon uppfyllde skolans ml, hade godknda betyg. Lste en intervju med hennes mamma flera r innan hon blev knd och super plst. Greta var djupt deprimerad, t hon typ bara en rta om dagen s var det en bra dag. Tror att ven att Gretas syster har autism, Malena har ocks ngon diagnos.

Folk med autism brukar ofta vara fixerade vid ngot. T. ex saker som snurrar, tidtabeller, samlande, etc. Fr Greta blev det klimatet. r vl bra att hon hittat ngot hon mr bra av, klimatet. Dock ser jag en varningsskyltar. Hon grter nstan nr hon pratar om klimatet, d r det inte sunt, ven om hon mr bttre n tidigare, nr hon var djupt deprimerad och slutade ta.

Greta pstr inte att hon r expert p klimatet, hon hnvisar till experter.

Varfr gnlls det s mycket om typ Greta? Vad VET vi om Gretas liv? INGENTING! Jag tror p henne, hon och familjen tjnar inte p engagemanget, boken, frelsningar, etc. Och OM de nu skulle gra det, s varfr gnlls det om det? Avundsjuka? Folk r konstiga. Jag skter mitt s fr andra skta sitt. Men detta r Flashback, s vem blir frvnad? Har aldrig skrivit p sajten tidigare. Den r obehaglig, rasism avundsjuka, mest skit. Lr nog inte skriva igen, bara trttsamt, besviken p mnniskors syn p andra. S infantila, mycket lg niv rent allmnt. Jag blir bara ledsen och arg av mnga inlgg. Hur r folk funtade? Anvnder folk bara huvudet till att stta mssan p? Varfr inte anvnder folk inte tiden till att hjlpa mnniskor? Gr ju inte, mste lgga tiden p att krkas upp skit p Flashback. Sknt att jag hamnade p sidan, nu vet jag att jag inte ska lsa hr, oavsett mne. 🤪 Hur kan s mnga Ufon hamna p just Flashback. En sekt verkar det som.
Allt r/var planerat. Hon har ett PR-team som str bakom. Hon har utnyttjats av andra.
Citera
2022-07-26, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Allt r/var planerat. Hon har ett PR-team som str bakom. Hon har utnyttjats av andra.

Den Djupa Staten vill ha kontroll och styra allt, - vi har ven tex Joe Biden. En senil gammal man som lyftes fram vars enda egenskap r att han n s lnge lsa vad som str p den telepromter som den djupa staten kontrollerar och Bonnier och SVT tiger unisont och i samfrstnd.

Den som kontrollerar Telepromtern kontrollerar USA. Samma sak med Greta. Narcissister styr vr vrld. "Bluffar" r deras strategi.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-07-26 kl. 09:49.
Citera
2022-07-26, 10:10
Medlem
Sqeptisks avatar
Bluff? Inte alls faktiskt

Hon har utfrt sin roll som mascot till klimathysterikerna p ett oklanderligt stt genom att spegla deras egen ignorans, ngest, ofrskmdhet, fulhet och gldjelshet.

Helt klart, inga lustigkurrar dom dr inte
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in