Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-02-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Vilken larare skulle vaga att inte ge henne toppbetyg kan man undra. Betyg betyder inte ett dugg idag. Hade det varit en vanlig person hade skolkningen straffats med samre betyg.
Det m s vara. Jag bemtte pstendet att hon hade dliga betyg - inte p sttet hon fick dem.
Citera
2022-02-24, 13:37
Medlem
Skulle gissa att Gretas skolstrejk frn brjan bara var ett i mngden av "klimatinitiativ". Typ "Gamla mnniskor gr nt fr klimatet", "Unga fr klimatet", "Hrdrockare fr klimatet" och Gud vet vad. Men sedan mrkte man(Gretas uppbackare PR-byrer m.fl.) att det fanns nnting med Greta som person som slog an en strng hos folket. Och sedan blev det hrdsatsning.
Citera
2022-02-24, 16:58
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Skulle gissa att Gretas skolstrejk frn brjan bara var ett i mngden av "klimatinitiativ". Typ "Gamla mnniskor gr nt fr klimatet", "Unga fr klimatet", "Hrdrockare fr klimatet" och Gud vet vad. Men sedan mrkte man(Gretas uppbackare PR-byrer m.fl.) att det fanns nnting med Greta som person som slog an en strng hos folket. Och sedan blev det hrdsatsning.
Nej, det fanns redan ett frslag om skolstrejk fr klimatet.
Det som skedde var att Ingemar Rentzhog tillfrgade Gretas frldrar om Greta kunde vara en tnkbar aktr i den pverkanskampanj han ftt i uppdrag att iscenstta.
Sen rkade Rentzhog stra p Greta p hennes frsta dag.
Citera
2022-02-24, 17:20
Medlem
bl-gr-ns avatar
Greta Thunberg blev eller lt sig utnyttjas av en stor organisation som frontfigur.
Det var en stor organisation bakom Gretas Btseglats till New York.

Btens besttning behvdes samlas och flygas ver Atlanten fr Gretas "klimatmedvetna" bttur till NY.
I NY behvdes behvdes nnu fler personal fr att organisera Gretas resa genom USA.

Bten som Greta fick ka med var en plastbt (plast r oljebaserad) avsedd att hlla ngra r, sponsrad av BMW som tillverkar stora bensin/Diesel trstiga bilar (och innan en del av Nazisternas krigsindustri).

Hur stor r den ljusskygga organisationen bakom Greta och deras ekonomiska resurser? ...De kunde kpa Nyhetsbyrn AP (Associated Press) fr vinklad klimatpropaganda.
FAS-Lfven och hens finansminister Alkis-Magda stod fr 8 miljarder skattekronor. frst 4 miljarder sedan ytterligare 4 miljarder... ven senare har Sossarna skjutit till tskilliga miljoner fr dessa utlndska intressen fr Klimatpverkans propaganda.
Citera
2022-02-24, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Nej, det fanns redan ett frslag om skolstrejk fr klimatet.
Det som skedde var att Ingemar Rentzhog tillfrgade Gretas frldrar om Greta kunde vara en tnkbar aktr i den pverkanskampanj han ftt i uppdrag att iscenstta.
Sen rkade Rentzhog stra p Greta p hennes frsta dag.

Jo, det stmmer skert. Menar bara att skolstrejken faktiskt bara var ett av mnga "initiativ" p den tiden, vilket r ltt att glmma bort nu nr Greta blev ett sdant fenomen. Och att det skert fanns pr-byrer och think tanks som lg bakom ven de andra klimat-jippona. Med andra ord har jag svrt att tro att man frutsg vilken monster-hit Greta skulle bli, utan misstnker snarare att den verkliga storsatsningen kom frst nr det blev uppenbart att det fanns nnting hos Greta som s att sga gick hem i folkdjupen.
Citera
2022-02-24, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bl-gr-n
Greta Thunberg blev eller lt sig utnyttjas av en stor organisation som frontfigur.
Det var en stor organisation bakom Gretas Btseglats till New York.

Btens besttning behvdes samlas och flygas ver Atlanten fr Gretas "klimatmedvetna" bttur till NY.
I NY behvdes behvdes nnu fler personal fr att organisera Gretas resa genom USA.

Bten som Greta fick ka med var en plastbt (plast r oljebaserad) avsedd att hlla ngra r, sponsrad av BMW som tillverkar stora bensin/Diesel trstiga bilar (och innan en del av Nazisternas krigsindustri).

Hur stor r den ljusskygga organisationen bakom Greta och deras ekonomiska resurser? ...De kunde kpa Nyhetsbyrn AP (Associated Press) fr vinklad klimatpropaganda.
FAS-Lfven och hens finansminister Alkis-Magda stod fr 8 miljarder skattekronor. frst 4 miljarder sedan ytterligare 4 miljarder... ven senare har Sossarna skjutit till tskilliga miljoner fr dessa utlndska intressen fr Klimatpverkans propaganda.

Klimatfrgan handlar om att stpa om vrlden, s att de rikaste och mktigaste blir nnu rikare och mktigare. Typ allsmktiga. Allts finns det hur mycket resurser som helst.
Citera
2022-02-25, 22:15
Medlem
Den officiella eller tminstone semi-officiella versionen av Gretas historia, brjar med att hon kontaktades av en man vid namn Bo Thorn (bror till Linda Thorn?). Hur som helst, denne man var dedikerad milj-nisse och var med och bildade en organisation som heter "Fossilfritt Dalsland" som ingr i en strre organisation som heter "Fossile Free".

Denne Thorn frskte engagera ungdomar som miljaktivister, men behvde en ledargestalt. Enligt uppgift var han i kontakt med Malena Ernman och frklarade om sina planer att engagera ungdomar fr miljaktivism. Thorn lste en artikel som Greta som d var 15 kommit p andra plats med i en skrivartvling fr ungdomar. Fr hans inre sinne passerade bilder av hjda banr, extatiska folkmassor och en ledare som talade till ungdomar och entusiasmerade dem. ntligen trodde han sig ha funnit vad han skte och kontaktade fljaktligen Greta.

Greta rkade just vid det tillfllet befinna sig p ett online-mte anordnat av Bo Thorns miljorganisation. D la han fram frslaget om att kanske organisera en skolstrejk fr klimatet, vilket Greta nappade p. Det r bekrftat bde av Bo och Greta att det gick till s...

Sedan kommer nsta professionella milj-nisse in i bilden, Ingmar Rentzhog. Han driver ett fretag och ville bygga upp ett socialt ntverk fr klimatet. Den 20:e augusti 2018 rkar han passera Mynttorget i nrheten av riksdagshuset dr Greta sitter och strejkar frsta dagen. Enligt uppgift var detta ingen slump utan Ingmar Rentzhog hade ftt reda p av Bo Thorn att hon skulle vara dr. Han tar bild som ihop med text postas p Facebook och Instagram. Detta uppmrksammar sedan av Aftonbladet och cirkusen r igng. Denne Ingmar Rentzhog hade ven tidigare trffat Gretas mamma p ett klimat-seminarium dr han var en av talarna.

Ytterligare en person r enligt uppgift tidigt inblandad i Gretas strejk och frehavanden, Nathan Grossman. r han ytterligare en person som "rkar" passera Greta? Nej, enligt uppgift hade han hrt om Gretas strejk och tog med sig en kamera dit fr att filma ngra ngra dagar senare. Han hade aldrig tidigare gjort en dokumentr och filmade i lgre upplsning fr att f plats p minneskort. Han hvdar han trodde att filmen kanske kanske skulle hamna p lokala nyheter. Pga reaktioner i vrlden p Greta brjade han filma i full HD och ven flja hennes familj. Under ett r eller ngot fljde han dem och det blev till dokumtren.

S gick det till enligt uppgift nr Greta blev knd som miljaktivist. Stmmer detta med vad ni hrt eller lst?
Senast redigerad av Snobird 2022-02-25 kl. 22:29.
Citera
2022-03-03, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Hon har vl haft tv saker emot sig.

Klimatfrgan har verskuggats av covid, vilket ocks gav att massmtena som gav s mycket uppmrksamhet uteblev. Ifall de r aktiva p internet s mrks det inte i bruset.

Det andra r att hon r ldre. Inte lika gulligt lngre nr hon mter stora ledare. Det finns en viss tjusning i att barn mter stora ledare och fr std i en politiskt sikt. Att en 18-20 ring gr det r vardag.

Nu lr inte Greta frsvinna helt eftersom hon redan r vrldskndis, men ocks fr att i takt med att ren gr s kommer man att missa miljmlen och att f ner utslppen. Det r nstan oundvikligt att s sker. D kommer hennes uppgivenhet och totalsgande av miljpolitiken som frs att vara en klassiker dr hon helt enkelt ganska tidigt sg att politiken rr sig akt s sakta framt om ens ngot...

Men det kan ju ocks bli s att om 40-60 r s mr vr planet jttebra och klimatet r fint och havets vgor r snlla. Helt enkelt att dr inte finns ngon kris trots att vi d r ver 12 miljarder mnniskor. I det lget har man nog hrt en pensionr Greta glatt sga att hon r glad hon hade fel och istllet fullt ut kunnat satsa p massinvandring till Sverige.

hon kommer g ner sig totalt i psykisk sjukdom, narcissism, och missbruk av alkohol och droger
Citera
2022-07-25, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Bara fjantar som lyssnade p henne ht. En tjej som inte ens klarar vanlig skola skulle vara vrd att lyssna p nr det gller klimatet? Nej tack!

Hon klarade inte skolmiljn pga av autism. Hon r en smart tjej. Hon hade "anpassad skolgng" hon strejkade inte egentligen, gjorde det p tider hon inte var i skolan, hon uppfyllde skolans ml, hade godknda betyg. Lste en intervju med hennes mamma flera r innan hon blev knd och super plst. Greta var djupt deprimerad, t hon typ bara en rta om dagen s var det en bra dag. Tror att ven att Gretas syster har autism, Malena har ocks ngon diagnos.

Folk med autism brukar ofta vara fixerade vid ngot. T. ex saker som snurrar, tidtabeller, samlande, etc. Fr Greta blev det klimatet. r vl bra att hon hittat ngot hon mr bra av, klimatet. Dock ser jag en varningsskyltar. Hon grter nstan nr hon pratar om klimatet, d r det inte sunt, ven om hon mr bttre n tidigare, nr hon var djupt deprimerad och slutade ta.

Greta pstr inte att hon r expert p klimatet, hon hnvisar till experter.

Varfr gnlls det s mycket om typ Greta? Vad VET vi om Gretas liv? INGENTING! Jag tror p henne, hon och familjen tjnar inte p engagemanget, boken, frelsningar, etc. Och OM de nu skulle gra det, s varfr gnlls det om det? Avundsjuka? Folk r konstiga. Jag skter mitt s fr andra skta sitt. Men detta r Flashback, s vem blir frvnad? Har aldrig skrivit p sajten tidigare. Den r obehaglig, rasism avundsjuka, mest skit. Lr nog inte skriva igen, bara trttsamt, besviken p mnniskors syn p andra. S infantila, mycket lg niv rent allmnt. Jag blir bara ledsen och arg av mnga inlgg. Hur r folk funtade? Anvnder folk bara huvudet till att stta mssan p? Varfr inte anvnder folk inte tiden till att hjlpa mnniskor? Gr ju inte, mste lgga tiden p att krkas upp skit p Flashback. Sknt att jag hamnade p sidan, nu vet jag att jag inte ska lsa hr, oavsett mne. 🤪 Hur kan s mnga Ufon hamna p just Flashback. En sekt verkar det som.
Citera
2022-07-25, 15:21
Medlem
MrMarios avatar
Hon blev 18+ och d tappade pedofilerna p Bonniers smak fr jntan. Svrare n s r det inte
Citera
2022-07-25, 15:23
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HTH1964
Hon klarade inte skolmiljn pga av autism. Hon r en smart tjej. Hon hade "anpassad skolgng" hon strejkade inte egentligen, gjorde det p tider hon inte var i skolan, hon uppfyllde skolans ml, hade godknda betyg. Lste en intervju med hennes mamma flera r innan hon blev knd och super plst. Greta var djupt deprimerad, t hon typ bara en rta om dagen s var det en bra dag. Tror att ven att Gretas syster har autism, Malena har ocks ngon diagnos.

Folk med autism brukar ofta vara fixerade vid ngot. T. ex saker som snurrar, tidtabeller, samlande, etc. Fr Greta blev det klimatet. r vl bra att hon hittat ngot hon mr bra av, klimatet. Dock ser jag en varningsskyltar. Hon grter nstan nr hon pratar om klimatet, d r det inte sunt, ven om hon mr bttre n tidigare, nr hon var djupt deprimerad och slutade ta.

Greta pstr inte att hon r expert p klimatet, hon hnvisar till experter.

Varfr gnlls det s mycket om typ Greta? Vad VET vi om Gretas liv? INGENTING! Jag tror p henne, hon och familjen tjnar inte p engagemanget, boken, frelsningar, etc. Och OM de nu skulle gra det, s varfr gnlls det om det? Avundsjuka? Folk r konstiga. Jag skter mitt s fr andra skta sitt. Men detta r Flashback, s vem blir frvnad? Har aldrig skrivit p sajten tidigare. Den r obehaglig, rasism avundsjuka, mest skit. Lr nog inte skriva igen, bara trttsamt, besviken p mnniskors syn p andra. S infantila, mycket lg niv rent allmnt. Jag blir bara ledsen och arg av mnga inlgg. Hur r folk funtade? Anvnder folk bara huvudet till att stta mssan p? Varfr inte anvnder folk inte tiden till att hjlpa mnniskor? Gr ju inte, mste lgga tiden p att krkas upp skit p Flashback. Sknt att jag hamnade p sidan, nu vet jag att jag inte ska lsa hr, oavsett mne. 🤪 Hur kan s mnga Ufon hamna p just Flashback. En sekt verkar det som.

Men hon sger ju att hon mr dligt av klimatet, att vi stulit hennes barndom etc? Fast det sorterar vl under vanligt autistutbrott..
Citera
2022-07-26, 07:59
Medlem
Greta var bara en mlvakt fr Deep State. INGEN kan idag n framgng utan en scen att st p och en presentation. Inte ens vra politiker. (detta med f undantag). Kontrollen ver narrativet och debatten krver full kontroll ver media och det r drfr Bonniers ger s mycket. - Det r ett djupt narcissistisk begr. - Alla uppkomlingar stryps, gasas, lggs krokben fr eller misskrediteras. I samma andetag skriker man efter mngfald. - Narcissism in motion.

Bonniers kan snka och hja vem som helst eller vilket fretag, parti de vill nr de vill. Godtyckligt.
Boinniers har svensk debatt i ett jrngrepp, du fr lra dig avd och vem du skall hata och vem du skall lska reflexmssigt. (PsyOps)

Konkurrensverkets personal tycks ligga medvetslsa p arbetet. I Skne ger Bonniers-blodsarvsklanen nra 100% av alla tidningar. - Med DN styr de vra myndigheter och myndigheterna betalar tom fr att bli styrda. DN behver bara kontrollera byrkratin i Stockholm s styr de Sverige. Det r drfr gtt frn att vara en rikstidning till att vara Sdermalsm kamratposten. All vrig etablering/satsning r helt obsolet i Bonniers intresse. Det rcker om du kontrollerar och fokuserar p att vara en korridor-tidning.

I en sdan hr sekteristisk milj kan en 12 rig autist bli drottning. - Handpuppet
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-07-26 kl. 08:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in