2022-03-22, 17:04
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag tycker den rådande tendensen att kalla en 18-åring för man är rätt märklig -- på min tid var vi högst ungdomar i den åldern!

(Fast märk väl att tjejer idag kan vara uppemot 35!)

Ser jag ett gäng där åldern är uppskattningsvis 13-17 så säger jag ungdomar. Har aldrig hört någon säga att "nu är de där jävla barnen ute och spelar hög musik i sina epatraktorer"
Citera
2022-03-22, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
"22 elever från Malmö Latinskola åker sedan tre år tillbaka årligen till koncentrationslägrena Auschwitz-Birkenau för att lära sig om Förintelsen, ondska och tolerans.
– Projektet handlar inte bara om nazismen, utan mekanismerna bakom ondska."

https://pedagog.malmo.se/artiklar/ma...witz-birkenau/

Detta gör typ alla skolor. Vad har det med någonting att göra?

22 elever av 1100 elever får åka till Auschwitz, parta lite i Polen och förmodligen lära sig rätt mycket. Är en påtaglig upplevelse att besöka Auschwitz.

Har svårt att tro att det finns något större samband med detta och dådet - så varför postar du det?
Citera
2022-03-22, 17:05
Medlem
MetroGoldwynMayers avatar
Danska medier har bra bilder på GM

https://tv.frihedensstemme.dk/2022/0...r-dobbeltdrab/
Citera
2022-03-22, 17:05
Medlem
Sp1dermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 01maj2021
Fabian var med i Sysvenskan 2020 (låst artikel)
https://www.sydsvenskan.se/2020-12-0...-i-klassrummet

"Fabian Cederholm har förståelse för regeringens beslut om distansundervisning."

Eleverna på Latinskolan har provat distansundervisning förut. För ett par veckor sedan meddelade regeringen att de skolor som har svårt att upprätthålla social distans borde gå över till distansundervisning, åtminstone delvis.
För eleverna på Latinskolan blev det var tredje vecka.
– Jag tror man vänjer sig vid distansundervisning, säger Fabian Cederholm.
– Grejen är att distansundervisning har både för- och nackdelar. Ibland är det lättare att koncentrera sig hemma. Men ibland dyker det upp orosmoment.
– Det blir lätt att man sitter stilla väldigt mycket. Jag brukar träna karate, men nu är träningen också stängd. Jag kände mig seg när vi jobbade hemma.

Wilma Gadd och Fabian Cederholm har naturligtvis också läst skriverier om vilt festande ungdomar mitt under coronapandemin. Fast själva känner de sig inte träffade.
– Ingen av oss är någon sån där som är ute och festar så mycket, säger Wilma.
– Jag gör vad jag kan för att följa restriktionerna, intygar Fabian.
Citera
2022-03-22, 17:06
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MetroGoldwynMayer
Danska medier har bra bilder på GM

https://tv.frihedensstemme.dk/2022/0...r-dobbeltdrab/
fast det där var innan han börja använda bola
Citera
2022-03-22, 17:06
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qanty
Hatar när folk gör skolskjutningar men inte skjuter sig själva, jävla fegisar
Hatar skolskjutningar överhuvudtaget, jävla fegisar.
Citera
2022-03-22, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brandmannen-vk
Bevisningen var svag i dom fallen. I detta fallet däremot är det ju svinlätt att bevisa, mördaren ringde ju till och med själv till polisen.

Det kan vända snabbt, tänk om han tog ansvar för dådet åt någon annan och i framtiden ångrar sig när han inser följderna.

Då kan man lugnt säga att poliserna missat den verklige gärningsmannen och bevisen är helt plötsligt svagare. Det kan vara svårt nog att bevisa skuld även om den skyldige erkänner brott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
MGM: F*bian C*derholm (a,e), Trelleborg, Elev på Malmö Latin
BO1: V*ctoria Edstr*m (i, ö), Hjärup, Lärare på Malmö Latin
BO2: S*ra B*ök (a, ö), Lärare på Malmö Latin

I övrigt är det bara tjafs om svennefittor och blattejävlar, som vanligt i AoK.

En intervju med S*ra Bö*k från 2019https://pedagog.malmo.se/artiklar/ho...-undervisning/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magan174
Ytterligare ett skoldåd av en person med nationalistiska kopplingar nere i Skåne. Denna våldets ideologi.

SD’s valboskap i dessa kommuner är basen på denna våldspyramid.

Hoppas att SD backar mycket i höstens val. Det är ju främst clowner som de har på politiska positioner utanför sin riksdagsgrupp. Där har de satt brottslingarna istället.

Du tror inte det är Putin som ligger bakom det🤔🤔🤔 Det kan vara en Putin effekt…….
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfront
Men men blir lite patetiskt från er som skriker er hesa i tråden om MENA/Muslimer/invandrare som gärningsman för skolattacken så är det en pojke med hud vit som snö som är gärningsmannen.
Det var ETT troll som skrev typ 500 inlägg om att det var en blatte.
Citera
Medlem
GubbenILaddans avatar
Invandrare är kraftigt överrepresenterade i våldsstatistiken. Inte konstigt alls att folk till en början tittar åt det hållet innan fakta finns tillgängligt, speciellt nu när det skedde i just Malmö. Visst kan det vara skönt för såna som dig att få spela goda en stund och låtsas som att ni är 100% fördomsfria och toleranta men alla vet att så inte är fallet.

(citerade ett inlägg som tydligen är borttaget nu)
Citera
2022-03-22, 17:08
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Jag har skrivit tre gånger att jag hört rykten om att han var höger/konservativ men mina inlägg tas fort bort från Flashback.

Men det är som det är, höger/vänster samma jävla drägg

Fast sånt är luddigt. För vissa så är ju en moderat jämförbart med nazist och för andra så är någon som röstar på SD nazist. Omvänt gäller vänstern/miljöpartiet och allt har egentligen med vart man själv befinner sig på motsatt skala. Är ryktet från klassen eller skolan där 79% röstar på ex vänstern så kan han uppfattas som nazist även om han vore centerpartist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in